nas/san help ! Windows 2k(3)

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Vraagje

ik ben bezig met een project maar ik zoek een paar antwoorden,

kan ik een san/nas Wat ik precies zoek weet ik dus niet. toevoegen op netwerk.

eigenlijk denk ik dat een san/nas op ftp basis geshared word en dat een windows 2k(3) server en de san transperrant laten zien als share In dit geval is dus windows de "gateway" tussen de Netwerk opslag medium en de windows users die daar hun meuk neer donderen.

ik denk zelf bv aan een externe HD met netwerk mogelijkheid zoals de linksys NLSU2 Link:http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=35&scid=43&prid=640 als voorbeeld!!

is dit mogelijk ? als project mag ik dus een server en deze hardware eventueel aanschaffen maar later wordt dit groter, en meer high-tech.

kunnen jullie me helpen in de richting van documentatie c.q wat ik nu precies zoek in windows omgeving? want ik ben in de wirware van google de weg kwijt geraakt.

Tja vanalles

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
vso schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:06:

kunnen jullie me helpen in de richting van documentatie c.q wat ik nu precies zoek in windows omgeving? want ik ben in de wirware van google de weg kwijt geraakt.
Nee. Jij zal ons eerst moeten vertellen wat het pakket van eisen is.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 18:06
Ik denk dat het handig is wanneer je eerst uit gaat zoeken wat NAS en SAN's zijn.

SAN is een dedicated netwerk voor je storage fabric. Je hebt dus een tweede 'lan' waarover alleen storage verkeer gaat.

Lees dit even: http://www.microsoft.com/...echinfo/overview/san.mspx dit gaat ook over SAN's icm Clusters, maar hier wordt ook meer over SAN's en de verschillende architecturen uitgelegd.

NAS is gewoon storage wat direct aan je netwerk hangt.

[ Voor 10% gewijzigd door Abom op 27-01-2005 08:17 ]

Verwijderd

Dit gaat nergens over. De wirwar van termen en gebrekkige zinnen die je gebruikt maken het er niet duidelijker op.

Ga eerst zelf eens aan de slag met het uitzoeken wat alles nou is en wat je nodig hebt. Hier kom je nergens mee.

Dit topic is gesloten.