Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Standalone MP3 speler]

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek (in opdracht van m'n vader) naar een mp3 speler voor standalone (zonder pc) gebruik. Ik zal zo goed mogelijk proberen uit te drukken wat ik bedoel.

Het toestelletje moet aan te koppelen zijn aan een versterker en GEMAKKELIJK te bedienen zijn via afstandsbediening. Het moet (eventueel) playlists ondersteunen en duidelijk op een schermpje weergeven wat er aan het spelen is, wat het volgende nummer is, welke liedjes hij kan kiezen. Kortom, het moet een goede navigatie hebben. Oftewel: "foolproof"
Hoe hij het nu doet: pc aanzetten, Media Center opendoen, playlist uitzoeken en op play duwen.
Het nadeel bij zo'n toestel is dat er een computer aan moet staan om z'n muziek van te streamen. Dit kan mss nog voor problemen zorgen, aangezien dat nog niet het geval is, maar dat is niet onoverkomelijk (er gaat toch een klein servertje komen).

Om het ook duidelijk te maken: wat hij NIET wilt: de tv aanzetten om daarop te selecteren (dvd-speler systeem).

Ik heb even gezocht, maar informatie op GoT is schaars te vinden, of niet volledig naar wat ik wil. Ik heb op internet wel al een interessant toestelletje van Terratec tegen gekomen: de Noxon Audio player: http://productsen.terrate...c484267eb62a3b78b3e21905a
Afbeeldingslocatie: http://productsen.terratec.net/modules/My_eGallery/gallery/produkte/hifi-mp3/noxon_audio/Scope_of_Delivery_NOXON.jpg
Nu weet ik niet of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben, of iets meer informatie kunnen geven, want dit is blijkbaar NERGENS te verkrijgen :?
Ook nog gevonden: Slimp3 player: http://www.tomsnetworking.com/network/20020613/index.html -> no option: te duur voor wat het is
Zijn er nog andere toestellen die redelijk geprijsd zijn (max 250 euro - en voor die prijs moet het al héél wat bieden) en bieden wat ik vraag? Als er andere voorstellen zijn, mag je deze ook zeker geven!

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 00:07 . Reden: klein foutje.... ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:18

Exirion

Gadgetfetisjist

http://www.3dsoundsurge.com/reviews/M3PO/M3PO.html

Was een paar jaar geleden vrij duur (1000 gulden ofzo) maar zal inmiddels tweedehands of uit restpartij wel voor een leuke prijs te vinden zijn. Iig staat er op Marktplaats eentje.

Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dsoundsurge.com/reviews/M3PO/images/M3poSetFront.jpg

Edit:

In Duitsland is ie nieuw voor 399 euro te krijgen, in NL iets meer:

http://www.mp3man.nl/product/10083

[ Voor 33% gewijzigd door Exirion op 27-01-2005 00:16 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
De M3PO is idd 1 van de weinige stand-alone MP3 spelers (met HDD) die er zijn. Als echte tweaker zou je natuurlijk altijd zelf eentje in mekaar kunnen knutselen, maar daar zal je pa niet veel aan hebben denk ik.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

[edit]
Niet goed gelezen :X

Hij wil dus geen vast systeem maar een draagbare mp3speler die aan de radio kan EN een afstandsbediening? Het aansluiten aan de radio kan wel met een aux ingang op de radio en een kabeltje naar de mp3 speler. De losse afstandsbediening zal wat lastiger worden.

[ Voor 67% gewijzigd door Sick Nick op 27-01-2005 00:20 ]

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:06:
Nu weet ik niet of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben, of iets meer informatie kunnen geven, want dit is blijkbaar NERGENS te verkrijgen :?
Ik heb er geen ervaring mee, maar je kunt ze iig in Duitsland kopen vanaf €79, en in Nederland vanaf €98.

Klik.

Verwijderd

Topicstarter
KILLorBE schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:52:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee, maar je kunt ze iig in Duitsland kopen vanaf €79, en in Nederland vanaf €98.

Klik.
Ik moet echt eens GOED leren kijken :Y)
Exirion schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:13:
http://www.3dsoundsurge.com/reviews/M3PO/M3PO.html

Was een paar jaar geleden vrij duur (1000 gulden ofzo) maar zal inmiddels tweedehands of uit restpartij wel voor een leuke prijs te vinden zijn. Iig staat er op Marktplaats eentje.

Plaatje:

[afbeelding]

Edit:

In Duitsland is ie nieuw voor 399 euro te krijgen, in NL iets meer:

http://www.mp3man.nl/product/10083
Ziet er inderdaad een leuk systeem uit. Zal wanneer ik een beetje frisser ben de specs eens bekijken.
Vash schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:17:
De M3PO is idd 1 van de weinige stand-alone MP3 spelers (met HDD) die er zijn. Als echte tweaker zou je natuurlijk altijd zelf eentje in mekaar kunnen knutselen, maar daar zal je pa niet veel aan hebben denk ik.
Heb ik ook aan gedacht. Enkele problemen: een mooie kast (het ding moet namelijk in de huiskamer staan en dan wil je geen zelfbouw kist. Een display was ook een vereiste en dat maakt de zaken ook alweer leuker... Laat staan software en die afstandsbediening.... Maar het zou wel een leuk projectje zijn :9~
Sick Nick schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:18:
[edit]
Niet goed gelezen :X

Hij wil dus geen vast systeem maar een draagbare mp3speler die aan de radio kan EN een afstandsbediening? Het aansluiten aan de radio kan wel met een aux ingang op de radio en een kabeltje naar de mp3 speler. De losse afstandsbediening zal wat lastiger worden.
Neen hoor, ik wil een vast systeem. Dus zowiets dat je bijv. op je versterker zet en niet iets draagbaar of mobiel.
Nu m'n bedje induiken :O

Alvast bedankt voor de reacties op dit onmogelijke uur _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 02:12 ]

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:01
Als er toch een servertje komt.

http://www.netgear.nl/producten/wireless/mp101.asp

Te koop voor ongeveer 150 Euro.
Werkt goed. Je kunt selecteren op Tracks, Album, Playlist, Artists en Genre
Het heeft een redelijk duidelijk display, een prettige afstandbediening en wordt analoog aangesloten op de stereo. De geluidskwaliteit van het apparaat zelf is helemaal niet verkeerd.
Het apparaat kan WMA en MP3 weergeven.

http://www.netgear.nl/producten/wireless/pdf/mp101.pdf

Op de server moet wel een Windows OS draaien aangezien de bijbehorende software alleen onder Windows werkt.

Als het zonder PC moet werken komt een DVD-speler met MP3 afspeelmogelijkheid het dichtst in de buurt.

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:52
Athome schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 13:42:
...
Het heeft een redelijk duidelijk display, een prettige afstandbediening en wordt analoog aangesloten op de stereo. De geluidskwaliteit van het apparaat zelf is helemaal niet verkeerd.
.
Bovenstaande is precies wat de Terratec Noxon ook doet, alleen is die een stuk goedkoper.
Musicserver(bv Twonkyvision, die is gratis en werkt goed) draaien op een pc en via een Access Point kun je dan een verbinding krijgen met je Noxon. Werkt prima.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:36

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
je kan ook kijken naar het MusicCAST systeem van Yamaha, is alleen een beetje duur denk ik zo :)

Gallery V&A

Verwijderd

Topicstarter
Athome schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 13:42:
Als er toch een servertje komt.

http://www.netgear.nl/producten/wireless/mp101.asp

http://www.netgear.nl/producten/wireless/pdf/mp101.pdf

Op de server moet wel een Windows OS draaien aangezien de bijbehorende software alleen onder Windows werkt.

Als het zonder PC moet werken komt een DVD-speler met MP3 afspeelmogelijkheid het dichtst in de buurt.
Dit begint er op te lijken! Dit is ongeveer wat ik wil. Een toestel dat gemakkelijk te bedienen is, duidelijk en niet extreem duur, met ondersteuning van playlists. Heb jij ervaring met dit systeem? Kan je dan nog meer informatie geven?
BiG-GuY schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:46:
je kan ook kijken naar het MusicCAST systeem van Yamaha, is alleen een beetje duur denk ik zo :)
Klein beetje is een understatement hier. Ik zag prijzen van 2200$ 8)7 8)7 8)7 (enkel voor de server dan nog)
polson schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:09:
[...]

Bovenstaande is precies wat de Terratec Noxon ook doet, alleen is die een stuk goedkoper.
Musicserver(bv Twonkyvision, die is gratis en werkt goed) draaien op een pc en via een Access Point kun je dan een verbinding krijgen met je Noxon. Werkt prima.
Ik zal daar eens voor gaan kijken. Probleem is dat mijn vader het graag eens zou willen testen voordat hij het koopt, maar dat willen veel winkels niet, vooral omdat ze die producten dan nog niet eens op voorhand hebben. Stel dat het dan niet volledig naar zijn zin is, wat moeten zij er dan mee?

iedereen bedankt overigens! laat de ideëen maar komen! ik heb al veel goede tips gekregen _/-\o_

• Athome
Ik heb de Netgear zelf en bevalt goed.

Een verschil tussen de Noxon en de Netgear is dat Netgear naast wireless ook wired netwerk ondersteunt.

De Noxon ken ik niet.

[ Voor 64% gewijzigd door Athome op 28-01-2005 03:39 ]

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:52
Dat klopt in ieder geval, De Noxon is alleen wireless.
Verder is op de site van Terratec gewoon de Nederlandse handleing te downloaden, waarin alles keurig wordt uitgelegd:

Linkje: ftp://ftp.terratec.de/Con...NOXON_Audio_Manual_NL.pdf

• Athome
Als je via een webwinkel koopt kun je het apparaat altijd binnen 7 (of 8) dagen weer terug sturen en je geld terug krijgen. Dit is via de wet geregeld

Verwijderd

Topicstarter
Athome schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:45:
Als je via een webwinkel koopt kun je het apparaat altijd binnen 7 (of 8) dagen weer terug sturen en je geld terug krijgen. Dit is via de wet geregeld
Ook als ik bijv. een product in een Nederlandse webwinkel bestel, maar zelf in België woon?

• Athome
Goede vraag!

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik heb sinds zaterdag een Noxon staan. Ik was al wat langer op zoek naar een mooie oplossing voor Mp3. Er zijn wel meer netwerk MP3 players op de markt, maar die hebben over het algemeen belachelijke prijzen (>>200 euro). Gezien de technologie die er inzit, vond ik dat te duur.

Vervolgens kwam ik de Noxon tegen, die wel vriendelijk geprijsd is en die heb ik uiteindelijk bij Salland besteld. Afgelopen zaterdag kwam om 9.15 de postbode, dus ik was lekker vroeg wakker.

Installatie is een koekie.Power & audio inpluggen, connectie maken met je wireless lan en de Noxon is er klaar voor. Vervolgens moet je een UPnP server op een PC installeren, ik heb Terratec's advies opgevolgd en MusicMatch geinstalleerd. Daarin heb ik mijn bestaande Mp3 collectie geimporteerd wat een paar minuten kost.

That's it! Ready to rumble!!!

Geluidskwaliteit is goed, heb nog geen audiofiel bestendige steekproeven gedaan, maar ben ook nog geen Mp3's tegengekomen die slecht werden afgespeeld. In mijn vorige auto had ik een Panasonic Mp3 cd speler en die vernaggelde nogal wat Mp3's. Alleen diegene die ik zelf met Exact Audio Copy had gemaakt, waren goed in de auto. Met de Noxon ben ik nog geen vergelijkbare problemen tegengekomen.

Bediening: Eerst het slechte nieuws: het display is niet overdreven groot, dus vijf meter er vandaan kan ik het niet lezen. Vanaf een meter of twee is het prima. Op de Noxon kan je op veel verschillende manieren kiezen welke muziek je wilt luisteren:
  • Albums Artiesten Genres Playlists etc.
Playlists kan je heel makkelijk definieren in MusicMatch en het mooie is dat je ook favorieten kunt definieren op de Noxon.

De afstandsbediening werkt erg goed en je kunt er ook het volume mee aanpassen. Bij het luisteren naar muziek heb ik nu dus maar een ab nodig.

Ik vind het echt een topper, kan de Noxon echt aanbevelen.

• Athome
De Noxon is dus erg vergelijkbaar met de Netgear MP101 wat ik zo lees. Ook op 5 meter is het scherm van de Netgear nauwelijks meer te lezen.

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 20:02
Fijn draadje, ben ik ook mee bezig. Zit alleen op de lijn van twonkyvision op een linksys NSLU2 (op mijn wireless router) met een USB2 schijf en een NOXON. Dan hoeft er helemaal geen PC aan te staan als je gaat streamen. De stream-software draait op je NSLU2.... Lijkt me erg goed.
Iemand al ervaring met die config?

PS. De netgear MP101 is niet compatible met de NSLU2.

[ Voor 13% gewijzigd door Redheinz op 17-02-2005 17:13 ]

Zin.

Pagina: 1