Ik heb een stukje code dat o.a. bij een bestelling een html en plaintext orderontvangstbevestiging verstuurd en daarna kan er handmatig nog een orderbevestiging verstuurd worden. Dit wordt allemaal gedaan via php en qmail dat draait op een dedicated flexserver. De laatste tijd hoor ik echter van bepaalde klanten dat zij helemaal geen mail ontvangen hebben. Dit zijn o.a. mensen met een @planet.nl, @home.nl, @wanadoo.nl en een aantal kleinere providers zoals universiteiten. Bij hotmail adressen en andere adressen waarmee ik het getest heb komen ze wel aan. Ik weet niet waardoor dit komt en hoe ik dit kan oplossen. Iemand een oplossing? Ik heb het stukje code hieronder gezet, misschien dat jullie er iets fouts aan zien. Het stukje code komt ook van het tweakers forum af.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| $email = $orderandcustomerinfo["email"]; $afzender = "info@mizo.nl"; $afzendernaam = "Mizo Modeaccessoires"; $boundary = "Dit is de Boundary van de mail 01234"; $headers = "From: ".$afzendernaam." <".$afzender.">\n"; $headers .= "Subject: ".$mailtitle."\n"; $headers .= "MIME-Version: 1.0\n"; $headers .= "Content-Type: multipart/alternative;\n"; $headers .= "\tboundary=\"".$boundary."\"\n"; $headers .= "Content-Transfer-Encoding: 7bit\n"; $message = "--".$boundary."\n"; $message .= "Content-Type: text/plain; charset=us-ascii\n"; $message .= "Content-Transfer-Encoding: 7bit\n"; $message .= "\n"; $message .= $text."\n"; $message .= "\n"; $message .= "--".$boundary."\n"; $message .= "Content-Type: text/html; charset=us-ascii\n"; $message .= "Content-Transfer-Encoding: 7bit\n"; $message .= "\n"; $message .= $html."\n"; $message .= "\n"; $message .= "--".$boundary."--"; mail($email, $mailtitle, $message, $headers); |