Toon posts:

[i-book] configuratie voor kabelverbinding @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een i-book aangeschaft en ben daar heel erg tevreden over. Maar ik zit met eren probleem. Ik heb een abonnement bij @home. Ik heb geprobeerd de i-book te configureren om internetverbinding te krijgen (via 'netwerk'), maar dat lukt niet. Alle aansluitingen zijn ok, want via een pc werkt het perfect. Ik heb ook al contact gehad met de helpdesk van @home. Ze zijn daar zeer hulpvaardig, maar kunnen geen oplossing bieden. Zie ik iets over het hoofd? Is er iemand die ervaring heeft met de combinatie i-book / @home? Graag advies
Gert-Jan Remmers, wedoenhier@nietaanadviesviaemail.nl

[ Voor 6% gewijzigd door Zwerver op 28-01-2005 10:55 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Hallo, en natuurlijk van harte welkom op GoT :)

Je geeft aan dat je een verbinding "via netwerk" wil maken met het internet. Kan ik dus aannemen dat je een Ethernet modem of een router gebruikt om met het internet te verbinden? Als je gebruik maakt van een router: krijg je een IP-adres via DHCP toegewezen? (dit kun je controleren door in een terminal ifconfig in te typen).

Overigens is het op een forum erg ongebruikelijk je e-mail adres onder je post te plaatsen. Het is ten slotte voor archief-doeleinden veel makkelijker als mensen hier in dit topic reageren, en niet via e-mail. Op die manier kunnen andere mensen daar weer op inhaken, en kan later iemand met het zelfde probleem het nog eens terugvinden ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfelde al over de vermelding van mijn emailadres. Bedankt voor de tip. De verbinding loopt inderdaad via ethernet. Maar ik krijg geen geldig ip-adres. Als ik handmatig invoer, biedt dat ook geen soelaas. Ik heb het idee dat het bij de server van @home fout gaat en dat zij het eigelijk op zouden moeten lossen. Ik ben vooral benieuwd over er anderen zijn die met hetzelfde probleem geconfronteerd zijn en zo ja, hoe zij het hebben opgelost.
Gert-Jan Remmers

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Je hebt bij computernaam op je iBook, wel de computernaam van @Home ingevuld?
Ik heb bijv. CC502503-nogeenlettermaarisgeheim
Deze kun je vinden bij System Preference --> Sharing.
Dit moet lukken en succes verder!

• geetwee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:45

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
O.D.Smolik schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:48:
Dit is bij mij in het verleden ook de oplossing geweest. Bel met @home (en indien geen wachtrij) zit jij in 1 min op het internet.

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Waarom met @home bellen, als ik de oplossing al geef? :P

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

O.D.Smolik schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:48:
die-letter-is-helemaal-niet-zo-geheim-omdat-er-logica-in-zit ;)

@g remmers: als je PC wel gewoon zonder problemen het internet op kan, ligt het probleem niet bij @home, omdat je al getest hebt dat de verbinding juist werkt.
Je moet alleen de naam van de computer veranderen zoals is aangegeven.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Ja zo geheim is die letter niet. Maar anders weten jullie GoT'ers mijn @home computernaam, wat niet het bedoeling is :P
Maar is het al gelukt topicstarter?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie tips. Maar helaas, het lukt nog steeds niet. Ik krijg weliswaar een ip-adres toegewezen (dus: wel verbinding?), maar dat is: 169.254.21.159. En ik begrijp van de @home helpdesk dat dat foute boel is. Volgens mij ligt de fout dus bij @home en die hebben aangegeven de zaak uit te zoeken. Ik wacht dus maar even af. Maar als iemand nog tips heeft ...

Gert-Jan Remmers

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:36

Maximus

There is no substitute

Beginnend is, is de kabel van @home rechtstreeks op de iBook aangesloten? Stop je de UTP kabel rechtstreeks in je iBook, want dan werkt het idd zo dat je gewoon het CC nummer die @home opgeeft bij het pakket moet nemen als Computernaam. Verder moet je dan even refreshen en dan moet het verder geregeld zijn. Misschien dat je een IP nummer nog moet invoeren als @Home nu statische IP-adressen hanteerd maar dit weet ik niet.

Als je er echt niet uitkomt, mijn MSN adres staat in mijn profiel en dan wil ik je daar wel verder helpen :)

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Iedereen heeft het hier opvallend genoeg over 'computernaam', maar dat is een geintje wat enkel in Windows zit... Je computernaam is absoluut onrelevant voor OS X icm @Home.
Systeemvoorkeuren --> Netwerk --> Tabblad TCP/IP --> Kies uit het pop-up menu 'Via DHCP'.
Daar vul je je @Home CC nummer in. Op het moment dat je op 'Pas nu toe' drukt krijg je een IP adres, of niet. @Home werkt voor zover ik weet (althans hier in Zwolle) niet met statische IP's, dus dat mag je leeglaten.
Als je een 169.x.x.x IP krijgt is dat een IP wat de Mac aan zichzelf toekent; hij ontvangt dus nix.
Ik weet niet wat voor type modem je hebt, maar als dit een motorola is; kijk eens op http://192.168.100.1/
Zie je iets verschijnen? Dan is de (harwarematige) verbinding tussen je iBook en je modem iig goed. :) Zie je niets? Dan moet je je kabels ff chekken. ;)

Edit: troep, ik zit een beetje onzin te blaten... Op een PC werkt het wel, dus de kabels zijn hoogstwaarschijnlijk wel goed... Nouja je zou het nog even kunnen testen 'voor de zekerheid' zegmaar.

Welcome op GoT idd, het grote nerdforum. ;) Nog een laatste verbeterpuntje: je naam hoeft niet onder elk bericht. Die staat linksboven al. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door NielZ op 28-01-2005 19:07 ]

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

De zogenaamde "CC-nummer" is je computernaam! Deze CC-nummer moet je dus bij computernaam zetten onder "Delen" van Systeem Voorkeuren van OS X.
Makkelijker kan niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben helemaal blij, want ik post deze reply vanaf mijn i-book (apple forever)! OD Smolik had gelijk. Het draait om de computernaam bij 'delen'. Toen ik die correct had ingevuld, kreeg ik verbinding. Bedankt allemaal!! :)
Pagina: 1