inspiron 510m versus latitude d505

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-10 20:10
Hoi,

ik ben wat aan het kijken naar een nieuwe laptop, de dell 510m lijkt me een heel mooi ding, ik had al een mooie samengesteld met 1.6 centrino , 512mb, 60 gig.. 6 cells accu, SXGA scherm enz.

Maar nu kijk ik voor de grap bij de latitude series en dan zie ik daar voor net iets meer geld de latitude d505, met een 1.7ghz centrino en 1024mb ram, ook 60 gig. ook 6 cells accu en ook een SXGA scherm.

Dezelfde specs als die 510 dus, maar een betere proc en 2x zoveel geheugen voor iets van 100 euro meer. Daarbij heb ik in het het achterhoofd dat de latitude serie de "betere" serie is (denk ik). Nu heb ik wel gelezen dat de d505 een "budget" latitude zou zijn en dat de kwaliteit van de behuizing een stuk slechter is dan de d600. Maar hoe is die behuizing in vergelijking met de 510m?

Eigenlijk wil ik gewoon weten, welke is de betere van de twee? Of zie ik toch iets over het hoofd waardoor die latitude nog veel duurder wordt?

[ Voor 8% gewijzigd door dribbel op 26-01-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Late reactie, maar zie je topic nu pas :P

M'n oom heeft sinds kort een d505 en op m'n werk heb ik met mijn afdeling 9 d600's. De d600 is kleiner en luxer, maar verschil qua stevigheid en kwaliteit van de behuizing is mij niet opgevallen. Ik weet niet waar je het gelezen hebt, maar ik heb er sterk mijn twijfels over.

De 510m heb ik niet in mijn handen gehad, maar de d505 voelt prima aan.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Kijk anders eens bij de Inspiron 6000. Dat is het nieuwe model en heeft echt een boel mooie extra's!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou voor de latitude gaan zeer stabiel en sterke notebook kost wel iets meer maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
hij kost net 100 meer geloof ik (kan een paar euro schelen), maar dan heb je wel 1024mb en een 1.7ghz ipv de 512/1.6 combo van de 510m

Verder vind ik ze ook erg veel op elkaar lijken, op de foto's iig. Ook grofweg dezelfde maten, 510m zelfs iets kleiner als ik me niet vergis

Die inspiron 6000 ben ik niet in geinteresseerd, leuk die nieuwe dingen maar boeit me niks. Ik ga kiezen tussen de 510m of die latitude.

[ Voor 11% gewijzigd door dribbel op 27-01-2005 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb zelf een D505 en het is een perfecte laptop. Heb de versie met een 1400x1050 TFT en die is haarscherp. De behuizing laat wel degelijk wat te wensen over (voelt hier en daar wat goedkoop aan) maar is absoluut niet slecht. Hij is wel vrij zwaar, als je er veel mee moet lopen is het niet echt een pretje.
Verder draai ik er Fedora Core 3 op, zonder problemen. Alles werkt, 1400x1050 na een hackje, WLAN na installatie van de juiste driver, geluid out of the box, USB sticks worden herkend. En heb er een DVD+RW drive bij die het ook prima doet. Batterij tijd is onder Linux iets slechter dan onder Windows lijkt het maar dat zal wel met CPU throtteling te maken hebben. Onder Windows kan ik er zonder problemen een uur of 2 op werken.

My 2cts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
dat die behuizing te wensen overlaat ivm de d600 geloof ik wel. Maar laat ie nog steeds te wensen over als je er een 510m naast zet? Of is het dan zelfs de betere?

een 510m behuizing is gewoon van plastic right? en die lattitude is een magnesiumlegering lees ik op de dell site, dat lijkt me dus een metaalachtig iets. Het lijkt mij dat die behuizing van de lattitude dan duurzamer zou zijn. Of zit ik dan mis?

Is wel een belangrijk punt, ik hou niet van krakende of loszittende/rammelende onderdelen..

dat gewicht zal me wel meevallen denk ik. Ik heb nu een laptop van meer dan 3 kilo en dat vind ik al prima te doen, en zowel de 510m als de d505 zitten onder 3 kilo.. gewichten van beide computers zijn bijna gelijk (510 iets zwaarder)

[ Voor 31% gewijzigd door dribbel op 27-01-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
hmm.. ook nog ff zo'n voorgeconfigureerde d600 bekeken

voor 1 euro minder dan de d505 heb je dan een 1.7ghz met 512mb ddr en een 14.1"SXGA + scherm en de rest van de specs allemaal hetzelfde, met 3 jaar completecare en 3 jaar garantie. Klopt dat wel?? die andere 2 zijn zonder completecare en liggen rond dezelfde prijs. Terwijl de d600 toch echt de beste van de 3 is toch??

Ik denk steeds dat ik iets over het hoofd zie, ik snap niet dat die latitudes zo goedkoop zijn :S. Hoe kan die d600 nou goedkoper zijn dan een d505 met nagenoeg dezelfde specs. De d600 heeft zelfs een radeon 9000 aan boord terwijl de 505 en de 510 maar zo'n onboard ding hebben + hij is lichter en kleiner en duurzamer volgens de mensen hier

[ Voor 24% gewijzigd door dribbel op 28-01-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met of zonder BTW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:32

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik zie met regelmaat de d600 rond me heen zwerven, echt een zaken-notebook. Ik denk dat je daar een betere keuze aan zou hebben, hoewel ik het niet zo heb op geschilderd plastic, zoals de Dell dat heeft (dat zilver is erop gespoten meen ik.)

Ik weet dat Icey een 510m heeft, of twee zelfs, misschien dat hij nog iets over dat ding kan toevoegen?

Het jammere met Dell is dat je met verzendkosten zit enzo (heb je die meegerekend) en dat je altijd andere prijzen krijgt als je anders door de site gaat. Het is wel zinvol om ook even te bellen met die lui.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
verzendkosten.. tja, dat heb je bij elke dell notebook neem ik aan, dus wat dat betreft maakt het weinig verschil welke ik neem dan. Prijzen zijn trouwens ex btw, maar ik bestel zakelijk dusja...

Er staat trouwens op de dell site dat het chassis van de d600 van "dell tri metal" is, maar volgens jou is dat geverfd plastic :S, iemand die dat kan bevestigen?

Verder vind ik t inderdaad maar een vreemde bedoening op die site, als je zo een d600 samensteld zit je standaard al bijna op de 1800 euro, pak zo'n preconfigged ding is t ineens 1300 geworden, terwijl dat ding alsnog vette specs heeft, hijs zelfs nog cheaper dan de d505 dan

Nouja, als die prijs van de d600 klopt ga ik daar natuurlijk gewoon voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thuis maak ik gebruik van een Dell Inspiron 510M en op mijn stage gebruiken wij Dell D505. Alle twee prima laptops die fantastisch werken en degelijk aanvoelen. Ik moet wel zeggen dat wij veel uitval hebben aan de D505. Waar dat aan ligt weet ik even niet. Ik heb op mijn andere stage met de D600 gewerkt en daar echt nauwelijks uitval meegehad. De 510M vind ik er persoonlijk een mooiere laptop kwa uiterlijk maarja dat is natuurljk een kwestie van smaak he.

ter info:

Gewicht D505 vanaf 2.3 KG

Gewicht D505 vanaf 2.36 KG (dit is overigens wel de lichtste laptop in de inspiron serie)

Wil je meer weten over de 510 dan moet je ff het topic bekijken. Daar staat genoeg info voor je.

Mocht je nog dingen over de 510M weten dan hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
ik wil graag weten wat voor behuizing de 510 heeft en hoe die aanvoelt ivm de d505 en de d600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn gevoel zijn ze identiek wat betreft behuizing. Ik zal kijken of ik wat info voor je kan vinden een deze dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
hmm.. toch is het raar

dell 510m:

1.6ghz 2mb cache
15" SXGA+
512mb ddr
60gig
8xdvdrw
prowireless 2200
6cell accu
XP home
3 jaar garantie

1247 excl btw

dell d600:
1.7ghz 2mb cache
14.1" SXGA+
512mb ddr
60gig
8xdvdrw
prowireless 2200
6cell accu
XP pro
3 jaar garantie

1209 excl btw

en die d600 is kleiner, lichter, heeft een snellere cpu en een betere videokaart (radeon 9000), bovendien is t een latitude en die zou toch eigenlijk duurder moeten zijn dan de inspiron... maar hij komt nu zelfs goedkoper uit dan een inspiron, als ik die inspiron gelijkmaak qua specs komt ie zelfs 150 euro duurder uit

mis ik iets ofzo ? :X

[ Voor 8% gewijzigd door dribbel op 28-01-2005 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

"Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van" ;)

Het is toch al redelijk bekend dat de prijzen bij Dell bepaald lijken te worden door een grote kom met balletjes? Zoals je zelf ook al zegt, afhankelijk van hoe je ergens bent gekomen kan de prijs verschillen. Telefonisch kan weer anders zijn en daarbij kan je nog afdingen ook. Als ik het verhaal zo lees lijkt het mij dat die d600 veruit de beste laptop is. Bovendien is het ook de goedkoopste; bestellen dus.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

dribbel schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:06:
Er staat trouwens op de dell site dat het chassis van de d600 van "dell tri metal" is, maar volgens jou is dat geverfd plastic :S, iemand die dat kan bevestigen?
Het chassis zal heus van tri metal zijn, maar de carosserie is van kunsstof, net als bij de D505 en alle andere dells die ik de afgelopen jaren door mijn handen heb laten gaan.

Op m'n werk heb ik eind oktober, zoals eerder langsgekomen, 9 d600 laptops deployed voor datainvoer. Daar hebben invoerder fulltime op zitten werken. Gisteren kwam er 1 terug en er was niets op aan te merken, geen krasje of piepje, niets. Stevig? Naar mijn mening wel (ik ik zou zelf nooit Dell kopen)

Overigens kom ik bij de Dell site met het bij elkaar klikken van een D600 (bij bedrijven) op 2000+ ex. btw... :? Doe ik iets fout?

En wat betreft verzendkosten, bij de tussenhandel is dat rond de 10 euro, dus in plaats van online bestellen je bestelling doorbellen en melding van maken. Schrappen ze die kosten zo weg.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
ik heb op "dell raadt aan" geklikt en toen de middelste genomen

op 1 of andere manier zit je dan veel lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Weird... naja.

Dat Dell duur is als je een systeem luxer maakt is mij al jaren bekend, die middelste keuze is vrijwel standaard zonder al te veel aanpassingen, die doen dus. In mijn ogen veel handzamer dan dan de D505 (wel cd's en boekjes erbij bestellen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
Uiteindelijk toch maar voor de d600 gegaan :*)
Pagina: 1