Toon posts:

[medion laptop] geen beeld op externe monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg maar geen beeld op de vga output van mijn medion MD9783 laptop. De laptop beschikt over een ATI Mobility Radean videokaart. In m'n bios heb ik alles aangezet wat met de vga uitgang te maken heeft. De driver van de ati kaart beschikt over een tabblad waar ik de externe monitor op 'aan' zou kunnen zetten, maar deze blijft hardnekking weergeven dat er geen monitor aangesloten zou zijn.

Hoe krijg ik de externe monitor werkend?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

vaak kun je dat op je keyboard aangeven.
Omdat je TFT scherm dat je hebt en de externe monitor in principe 1 poort zijn kun je daar drivermatig niet altijd wat aan veranderen.
vaak is het FN +F2 oid dat je moet indrukken.

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Silverline

pisanggoreng

rmuis op desktop
en dan daar ergens...
en anders properties, tablad settings, knop TROUBLESHOOT

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:58:
vaak kun je dat op je keyboard aangeven.
Omdat je TFT scherm dat je hebt en de externe monitor in principe 1 poort zijn kun je daar drivermatig niet altijd wat aan veranderen.
vaak is het FN +F2 oid dat je moet indrukken.
ik ken iemand die ook zo'n instellingsscherm heeft van ATI, en daar kan hij wel twee beelden tegelijk hebben. Dat fn is bij mij Fn+f4, maar dat haalt niets uit.

Zijn er mensen met deze ati videochip die mij kunnen helpen met de instellingen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 23:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het begint er steeds meer op te lijken dat die poort kapot is. Iets anders kan ik niet bedenken. Is er een manier om dat te meten?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
kan je het misschien activeren in de bios?

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
BiG-GuY schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:09:
kan je het misschien activeren in de bios?
Ik alleen opgeven welke schermen er tijdens het booten actief zijn, en dat staat op 'both'. Als ik de laptop aanzet dan springt de monitor niet eens aan, laat staan dat er beeld is.

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb ook een Medion laptop. Weet het type niet zo uit me hoofd, maar het is die van 2,5 jaar terug zo ong met 2 ghz P4 en ATI M6 videokaart

Als je er een monitor aan knoopt voor je hem opstart zet hij de eigen monitor uit.

Fn-F4 heeft 3 standen. (in willekeurige volgorde)
- Eigen scherm aan.
- Externe scherm aan.
- Beide schermen aan.

Makkelijkste is om eigenschappen van bureaublad op te vragen en bij geavanceerd kun je precies opgeven welke schermen actief zijn. Als een externe monitor gevonden is kun je die activeren.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:13

MBV

Als je hem aanzet moet hij op alle aangesloten beeldschermen beeld geven, dat werkt tenminste bij alle laptops die ik ken. O.a. die van mij met een M7. Zit nu op die laptop met mijn 19" TFT eraan gehangen te werken, en op mijn laptopscherm zie ik winamp. Heerlijk :).
back on topic: probeer het eens met een ander scherm. Misschien heeft jouw scherm geen DDC ofzo, waardoor het niet werkt. Werkt het wel als je een TV eraan hangt? Wat gebeurt er als je in beeldscherm->geavanceerd->ati... je scherm aanzet? Flikkert je laptopscherm, gaat het knopje 'ingedrukt'?

Verwijderd

Topicstarter
MBV schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 23:23:
Als je hem aanzet moet hij op alle aangesloten beeldschermen beeld geven, dat werkt tenminste bij alle laptops die ik ken. O.a. die van mij met een M7. Zit nu op die laptop met mijn 19" TFT eraan gehangen te werken, en op mijn laptopscherm zie ik winamp. Heerlijk :).
back on topic: probeer het eens met een ander scherm. Misschien heeft jouw scherm geen DDC ofzo, waardoor het niet werkt. Werkt het wel als je een TV eraan hangt? Wat gebeurt er als je in beeldscherm->geavanceerd->ati... je scherm aanzet? Flikkert je laptopscherm, gaat het knopje 'ingedrukt'?
nee het knopje kan ik niet indrukken. Er staat bij dat er geen scherm is aangesloten. Vandaar mijn vermoeden dat de connector niet goed is ofzo. De schermen en kabels die ik gebruik werken allemaal.
Is er een manier om te controleren of die connector goed is?
Pagina: 1