Seriele communicatie, poorten opvragen

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 17:04
ik gebruik bcb6 samen met TMS Async32 voor de seriele communicatie. nu gaat alles wel goed, alleen lukt met niet om de compoorten op het systeem op tevragen.

GetComPortNames is de funtie die ik daar volgens mij voor zou moeten gebruiken, maar deze wil een TstringList als argument, en dat ik volgens mij een delphi component.

zoeken heeft weinig opgelevert, waar ik wat aan heb.

dus hoe kan in met Borland C++ Builder 6 opvragen welke compoorten beschikbaar zijn?

https://f1nerd.nl

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 17:04
niemand?

https://f1nerd.nl

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats dit topic even richting PW; grote kans dat men daar meer verstand heeft van dit soort zaken :)

SA > PW

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 15:27
zoeken op tstringlist levert zo 30.000 hits op. Misschien dat daar wat nuttigs tussen zit?

Je zou ook kunnen proberen de poorten direct via de windows api te openen door een lijst met Strings te doorlopen "COM1", "COM2", etc. Zie onderstaand voorbeeld voor meer uitleg. Serial Communication

Pwnd

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Tstringlist is een Delphi (eigen VCL) klasse ja. En aangezien de VCL ook in Borland C++ builder zit heb je deze ook tot je beschikking. Tik ergens in je source Tstringlist en en druk op F1 of kijk in de BCB help. Hierin staat genoeg over uitgelegd hoe deze klasse te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 27-01-2005 20:11 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.