Toon posts:

[P4] PC hapert 10 sec. en gaat daarna weer verder

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey peeps,

Ik heb een vreemd probleem. Ik heb hier een P4 3Ghz met een Asus P4P 800SE Mobo.
Vanaf het begin heb ik het probleem dat de gehele PC om de zoveel tijd 10 seconden hapert. Je kunt niets meer doen, je kunt je muis niet eens meer bewegen. Dit kan gebeuren om de 10 minuten, om de minuut of soms om het half uur.
Het lijkt te liggen aan de temperatuur van de processor, die ligt tussen de 48 en de 58 graden. Opzich vind ik dit vrij hoog want ik hoor ook mensen met temperaturen van rond de 40 en soms 35 graden.
Ik heb de kast geheel open gehad en er een flinke waaier op gezet. Helaas heeft dit geen effect gehad. Het probleem blijft en de temperatuur toen gemeten (in BIOS) ging ook niet naar beneden. Dit kan ook door de positie van de waaier komen natuurlijk maargoed, hij zou toch enigzins moeten zakken.

Kent iemand dit probleem? Het is trouwens een volledig nieuw systeem.
Bvd.

Verwijderd

Wat zijn de rest van je specs? Voeding etc. (om alvast een paar dingen uit te sluiten)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 22:08 ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:34

_Ernst_

Mark It Zero!

Is 58 graden de temperatuur in stressed toestand? Zo ja dan is dat nog binnen de specs, daar zou het goed tegen moeten kunnen (verkeerde temperatuur uitlezingen voorbehouden).

Maar post idd ook eens de rest van je specs.
Al gescant op virussen en spyware? Alle drivers geinstalleerd (chipset etc.)

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem is nu een week geinstalleerd en alle drivers zijn geinstalleerd.
De verder specs zijn:
Voeding: Enermax 370 Watt
Videokaart: Nvidia 6600 GT
HDD: Seagate 200GB Sata
Verdere dingen zitten onboard: Geluid, netwerk, usb, firewire.

Overigens heb ik in het begin nog een Nvidia GF 2 MX erin gehad. Dit omdat de andere videokaart nog niet binnen was.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 22:24 . Reden: 58 graden is stressed idd. ]

• Duned!
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-07 10:54
Huh!!???,
Ik heb precies het zelfde probleem bij de pc van mijn schoonouders!
en raad eens:Asus p5p800 met een 3 ghz p4....is dat van jou echt een p4p800 of de LGA p5p800?
Kijken of er overeenkomsten zijn tussen de systemen (hun systeem is ook nieuw);
er wordt een logitech wireless desktop gebruikt; er zit 512mb dual channel geheugen in van kingston, een seagate harddisk (80gb) pata; asus 9520 magic nvidia agp videokaart.
Windows xp pro sp1 (upgrade naar 2 is nog niet gebeurt).
plextor dvd rom; nec 3500 dvd writer.
voor de rest standaard...

Ik hoop dat we iets vinden, ik heb ook temps zitten meten, prime95 enz.; niets gevonden...

gr. Paul

Verwijderd

Topicstarter
Overeenkomsten lijkt het asus mobo. Ik heb echt de P4P800SE.
Verder heb ik ook dual channel geheugen (standaard tegenwoordig) maar dan van DaneElec. 2x512 is dat btw.
Ik heb een plextor brander en DVD speler. Tsjah, verder niet veel speciaals. Ik zal op de asus kijken naar updates oid.
Ik heb al wel het bios geupdate naar de laatste stable versie. Geen beta dus.

Het is WinXP SP2 -> geinstalleerd gelijk na de kale windows install.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 11:24 ]

• Duned!
Hmmm, de plextor DVD speler????

Mijn schoonouders wonen te ver weg, misschien kun jij eens een dagje zonder DVD speler en writer draaien, meestal heb je die toch niet continue nodig....
Ik weet wel, dat het "hangen" niets met processor belasting te maken heeft; hij doet het echt willekeurig....

gr. Paul

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen die brander + DVD speler los koppelen. Ik post hier als ik meer weet.

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem bij verschillende pc's. FF mijn situatie schetsen.

PC configuratie is Intel Pentium 3,4 met ABIT moederbord AS8. 512mb ddram. HB 80GB en grafische kaart Gforce FX5200.
Heb hetzelfde probleem al tegengekomen met andere configuraties. DWZ ik heb alle hardware al vervangen en gecheckt, en daar ligt het probleem niet. Volgens mij is het een windows-probleem. In de event-view krijg ik soms de volgende melding.

Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: i8042prt
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 12
Datum: 19-10-2004
Tijd: 23:44:09
Gebruiker: n.v.t.
Computer: KGD
Beschrijving:
De ringbuffer waarin binnenkomende muisgegevens worden opgeslagen, is vol. (U kunt de bufferomvang via de eigenschappen van de PS/2-muis in Apparaatbeheer instellen.)

Ik heb de muis al vervangen door een USB muis, maar het probleem blijft. Ik denk dat die melding niet de oorzaak, maar wel een gevolg is van het vastlopen. Als de pc bezig is met een taak met hoge prioriteit en je beweegt met de muis, dan kan de buffer vol geraken en krijg je die melding. Maar ik zoek natuurlijk naar de oorzaak, en daarvan staat er niets in de event.

Spyware en virussen heb ik ook al uitgesloten, daar de pc juist opnieuw geinstalleerd is.

Hij loopt dus vast op alle soorten toepassingen. Ik test het meestal met muziek afspelen. Muziek stopt een 10tal sec. en speelt gewoon verder, zonder dat er anders iets gedaan wordt op de PC. Ik heb het ook al tegengekomen in Word, als ik gewoon iets aan het typen was. Dus het gebeurd eigenlijk willekeurig. Soms duurt het een kwartier voor hij het doet, soms een uur, soms zelfs meer... Soms rap na elkaar, soms ook niet. Moeilijk te testen dus.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:02

Nemesizz

Untouchable

Ik heb het tot nu toe 1x meegemaakt. Daar werkte een her-install echter wel...
Was volgens mij ook een asus moederbord (ook P4).

Verwijderd

Topicstarter
Hmm het mooie van mijn probleem nu ik de IDE-kabels van de DVD en Brander heb gehaald is dat het probleem weg lijkt te zijn..
Heeft iemand een idee wat een DVD-speler cq. CD-brander met dit vage probleem te maken kan hebben?

Het is dus zo dat alleen de IDE-kabels zijn losgemaakt. De powerkabels zitten er nog aan dus het kan niet iets zijn met de voeding imo.

Ik ga zo 1 voor 1 de kabels weer aansluiten en tussentijds testen. Dat kan dus nog even duren voordat ik de resultaten post.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 13:39 . Reden: Woordspeling.. ]

Verwijderd

Lijkt me een interessante test. Mijn systeem heeft ook een DVD-brander van Benq. 'k Zal het ook eens testen. 'k Denk niet dat het probleem daar ligt, maar je weet maar nooit...

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 19:32
Stel dat het wat met DVD brander te maken heeft

iedereen kent vast wel het even "hangen" van je systeem als je je dvd-rom benaderd als ie bv. een vieze dvd er in heeft.

of reboten en percies op dat moment je dvdspeler open doen. Meestal hangt ut dan ff een paar sec.

Zou het niet kunnen dat "iets" even zoekt naar een cd/dvdtje, dit wel of niet vind en dan weer doorgaat?

Dit zeflde heb je ook wel met floppy disks

Verwijderd

Topicstarter
Maxxi schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 13:32:
Stel dat het wat met DVD brander te maken heeft

iedereen kent vast wel het even "hangen" van je systeem als je je dvd-rom benaderd als ie bv. een vieze dvd er in heeft.

of reboten en percies op dat moment je dvdspeler open doen. Meestal hangt ut dan ff een paar sec.

Zou het niet kunnen dat "iets" even zoekt naar een cd/dvdtje, dit wel of niet vind en dan weer doorgaat?

Dit zeflde heb je ook wel met floppy disks
Het gaat dus niet om een DVD-brander maar om een DVD-speler en een CD-brander.
En het lijkt me toch vrij sterk dat als je een spelletje aan het spelen bent dat er dan 'iets' naar de DVD moet gaan zoeken als er geen DVD/CD in zit.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:19
Ik hoor meer nare dingen over de DVD spelers en branders van Plextor. Die zorgen wel vaker voor problemen.

Ik denk dus ook dat het je DVD speler is en niet je DVD brander van NEC.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-12 08:15

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb het probleem ook met een P4C800 De Luxe en geen Plextor, maar een NEC, dus daar zal het niet aan liggen.
Memory is van Kingston. 2x 512Mb en een P4 2,8GHz

[ Voor 19% gewijzigd door Gé Brander op 27-01-2005 14:51 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Dit probleem hebben we ook op onze td gehad. De oorzaak is de combinatie van de plextor dvd met de nec brander. Dit hebben we opgelost door de plextor te vervangen door een a open.
Je zou ook de brander kunnen vervangen voor een ander merk

Succes

Verwijderd

Ik zag dat je Dane Elec geheugen hebt, wat zijn je geheugen timings?
Dus je cas latency e.t.c.
Ik begin te vermoeden dat het daar in zit, ik heb ook Dane Elec geheugen en dat wil wel eens rare dingen doen.

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Thuis heb ik ook Dance-Elec....nooit problemos mee.
Dus het geheugen lijkt me sterk.

Want de bordjes die wij verkopen zijn asus, en daar doen we TwinMos geheugen op...en die krijgen (1 op de zoveel bordjes) ook last van die 10sec vertraging.

Verwijderd

jullie hebben zeker een P4 met HT (Hyper Treading) (die 3GHz is geloof de eerste in z'n soort met die meug)

ik heb een vergelijkbar probleem gehad met de mijne. Probeer eens in je BIOS de Hyper Treading uit te zetten, als je er hierna geen last meer van hebt ligt het hieraan. Bij mij was het opgelost door alle windows opdates te installeren (service pack 2)

Die HT technologie simuleert heel simpel gezegd een 2e processor waardoor multitasking beter zou moeten gaan, maar op de een of andere manier reageert windows xp hier niet goed op waardoor het net is of er om de zoveeltijd de autorun van een cd gedraaid wordt.

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

HT is het ook niet....want een Celeron heeft er ook last van....

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:57:
HT is het ook niet....want een Celeron heeft er ook last van....
Idd, heb het net geprobeerd maar zonder succes. Het probleem is gewoon weg als de DVD-speler los is. De CD-brander kan gewoon blijven zitten, die heeft nergens last van.
Helaas is er geen firmware update oid van de DVD-speler. Toch maar 's plextor benaderen.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 17:22 . Reden: typo ]

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05-2020
Ik heb het ook gehad bij iemand. Had ook een nieuwe PC gekocht met een Asus mobo met 775 socket voor die nieuwe P4's en ook hij had het probleem dat hij iedere keer moelijk deed. Toen had ik daar ook Hyperthreating uit gezet en het probleem was ook weg.

Hij is toen wel terug gegaan met de spullen. Heeft toen een Intel desktop board mee gekregen en daar had hij geen enkel probleem mee.

Verder heb ik ook wel vaker gehoord dat HT een probleem kan zijn. Ik ken ook 2 of 3 bedrijven waar ze dat Hyperthraeting uitgezet hebben op hun servers om dat ze er problemen mee hadden. En dat was op advies van een leveransier. Later hebben ze de boel wel in orde gemaakt maar het lijkt me wel slordig.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het toch wel de combo met het asus mobo + pentium / celeron. Ik zie hier veel merken voorbij komen qua DVD-spelers.
In mijn eigen PC zit een onbekend merk maar ik heb zelf wel een Asus bord. Daar heb ik weer nergens last van maar hier zit wel weer een AMD op.

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-12 11:23
Heel toevallig een Asus iPanel met een updatefrequentie van 10 sec?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Verwijderd

laat maar, overbodig

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 17:35 ]

• Duned!
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:28:
Hmm het mooie van mijn probleem nu ik de IDE-kabels van de DVD en Brander heb gehaald is dat het probleem weg lijkt te zijn..
Heeft iemand een idee wat een DVD-speler cq. CD-brander met dit vage probleem te maken kan hebben?

Het is dus zo dat alleen de IDE-kabels zijn losgemaakt. De powerkabels zitten er nog aan dus het kan niet iets zijn met de voeding imo.

Ik ga zo 1 voor 1 de kabels weer aansluiten en tussentijds testen. Dat kan dus nog even duren voordat ik de resultaten post.
Hey AMDinc,

Bedankt voor het proberen man! Super, nu weet ik ook waar ik het moet zoeken als ik bij hen kom. (ze wonen 180 KM van ons af)

Ik heb nog 1 ideetje:
staan bij jou de dvd writer/ dvd speler op CS? (cable select)
Of staan ze gewoon master/slave?
Niet een op CS en een op master/slave?

Wat je zou kunnen proberen als ze op m/s staan, is de positie op de kabel verwisselen, dus de ide stekker verwisselen. Of BEIDE op cs zetten. (dit verhaaltje gaat alleen op als je een cable select IDE kabel hebt, meestal te herkennen aan een onderbrekingkje in de 80p kabel)
Als je de dvd speler of writer nl "hard" op master jumpert, en hem dan aan de slave positie op een cs kabel hangt kan dit problemen geven.

Tis maar een ideetje hoor....
Laat me ff weten of het helpt....

Gr. Paul

PS ik heb het systeem bij m'n schoonouders niet in elkaar gezet, alleen de software erop gezet, ik weet dus niet hoe het bij hun zit.

PPS Speculatie: jij knutselt aan een p4, maar hebt zelf een AMD(64?)...
Ik knutsel aan een p4 en heb ook zelf een AMD64....
Zou dit de overeenkomst tussen de problemen zijn? Zouden de p4's zo wraak nemen?? (LOL)

PPPS HT is het in ons geval zeker niet; ik vermoedde dit, en heb het hen laten uitschakelen, met nul resultaat...

[ Voor 4% gewijzigd door Duned! op 27-01-2005 19:21 ]

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Ik heb een Plextor 116A DVD speler en NEC3500AG DVD brander en mijn pc hangt ook heel willekeurig. Gebeurt vooral na installatie van Nero en een aantal Windows updates zoals de highmat ondersteuning.

Verdere specs:

AMD64 3500+
2x512 Corsair Twinx C3200 Dual channel kit
AOpen GT6800 256
MSI Neo2 Platinum
Enermax 485 Watt
2x WD Raptor 74GB
1x Maxtor 160GB
1x Seagate 200GB
Thermaltake Shark

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Duned!
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:16:
Heb hetzelfde probleem bij verschillende pc's. FF mijn situatie schetsen.

PC configuratie is Intel Pentium 3,4 met ABIT moederbord AS8. 512mb ddram. HB 80GB en grafische kaart Gforce FX5200.
Heb hetzelfde probleem al tegengekomen met andere configuraties. DWZ ik heb alle hardware al vervangen en gecheckt, en daar ligt het probleem niet. Volgens mij is het een windows-probleem. In de event-view krijg ik soms de volgende melding.

Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: i8042prt
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 12
Datum: 19-10-2004
Tijd: 23:44:09
Gebruiker: n.v.t.
Computer: KGD
Beschrijving:
De ringbuffer waarin binnenkomende muisgegevens worden opgeslagen, is vol. (U kunt de bufferomvang via de eigenschappen van de PS/2-muis in Apparaatbeheer instellen.)

Ik heb de muis al vervangen door een USB muis, maar het probleem blijft. Ik denk dat die melding niet de oorzaak, maar wel een gevolg is van het vastlopen. Als de pc bezig is met een taak met hoge prioriteit en je beweegt met de muis, dan kan de buffer vol geraken en krijg je die melding. Maar ik zoek natuurlijk naar de oorzaak, en daarvan staat er niets in de event.

Spyware en virussen heb ik ook al uitgesloten, daar de pc juist opnieuw geinstalleerd is.

Hij loopt dus vast op alle soorten toepassingen. Ik test het meestal met muziek afspelen. Muziek stopt een 10tal sec. en speelt gewoon verder, zonder dat er anders iets gedaan wordt op de PC. Ik heb het ook al tegengekomen in Word, als ik gewoon iets aan het typen was. Dus het gebeurd eigenlijk willekeurig. Soms duurt het een kwartier voor hij het doet, soms een uur, soms zelfs meer... Soms rap na elkaar, soms ook niet. Moeilijk te testen dus.
Hee die KGD,

Die melding van de muisbuffer is volgens mij een symptoom, niet de oorzaak.

Het zou best zo kunnen zijn dat "iets" de pc bevriest, waardoor de muisbuffer vol loopt, en dus deze melding genereerd.
Bij mijn schoonouders is het zo: als de pc bevriest, niet meer met de muis bewegen, niet op het toetsenbord rammen, en hij komt er bijna iedere keer weer uit.
In het begin werd er nogal eens op alles geduwd, en met de muis geklikt enz..
Met als resultaat dat ie helemaal vastliep...
Waar ik benieuwd naar ben, is of het bij jou ook geholpen heeft?(het loskoppelen van de ide kabels)

gr. Paul

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Is het bij jullie ook zo dat de pc niet echt vastloopt maar bevriest? Als het gebeurd moet je eens de muis bewegen en na 10-15 mins weer eens kijken, bij mij is dan de muis wel verplaatst, maar verder doet ie nog steeds niets. Ik heb dit probleem al sinds ik deze pc heb, ~2 maanden geleden en heb hem nooit goed kunnen gebruiken.

Nu WinXP64 aan het proberen en het lijkt goed te gaan, lijkt dus echt iets in WindowsXP 32 te zijn.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Duned!
Taro schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:27:
Ik heb een Plextor 116A DVD speler en NEC3500AG DVD brander en mijn pc hangt ook heel willekeurig. Gebeurt vooral na installatie van Nero en een aantal Windows updates zoals de highmat ondersteuning.

Verdere specs:

AMD64 3500+
2x512 Corsair Twinx C3200 Dual channel kit
AOpen GT6800 256
MSI Neo2 Platinum
Enermax 485 Watt
2x WD Raptor 74GB
1x Maxtor 160GB
1x Seagate 200GB
Thermaltake Shark
Woei! Mooi systeempje man!
Het geinige is dat ik zelf ook de plextor/nec combo heb, en ik lijk nergens last van te hebben...
Ik ben dus die gast wiens schoonouders dit probleem wel hebben...

Hmm effe over jou mooie systeem: overclocked??
Ik heb hetzelfde mainbord, en mijn pc crashte ook af en toe, en dit bleek aan de audiodriver te liggen: alcxsens.sys.
Na het installeren van de nvidiadriver geen last meer van...

Ons systeem lijkt heel veel op elkaar, alleen heb ik geen raptors, en slechts 1 120GB hdd.
Wel een waterkoeling, en hij draait bij mij op 285 Mhz fsb /2,6 Ghz 1:1 1T
(ik heb Gskill 2x512MB op 285 mhz draaien) Ik had corsair twinx 3200LL dualchannel 2x 256, en dat was pure ellende op dit moederbord... misschien ligt het daar wel aan....

gr. Paul

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Duned! schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:43:
[...]

Woei! Mooi systeempje man!
Het geinige is dat ik zelf ook de plextor/nec combo heb, en ik lijk nergens last van te hebben...
Ik ben dus die gast wiens schoonouders dit probleem wel hebben...

Hmm effe over jou mooie systeem: overclocked??
Ik heb hetzelfde mainbord, en mijn pc crashte ook af en toe, en dit bleek aan de audiodriver te liggen: alcxsens.sys.
Na het installeren van de nvidiadriver geen last meer van...

Ons systeem lijkt heel veel op elkaar, alleen heb ik geen raptors, en slechts 1 120GB hdd.
Wel een waterkoeling, en hij draait bij mij op 285 Mhz fsb /2,6 Ghz 1:1 1T
(ik heb Gskill 2x512MB op 285 mhz draaien) Ik had corsair twinx 3200LL dualchannel 2x 256, en dat was pure ellende op dit moederbord... misschien ligt het daar wel aan....

gr. Paul
Nee, niet oc'ed, haal 400+ fps in een aantal games die ik speel, vind ik goed genoeg ;)

nVidia driver voor een AC97 geluidskaart? Doet ie hier niet hoor.

• Zomborro
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-11 12:08

Zomborro

USCSS Nostromo crew member

Ikzelf heb een P4P800SE met een P4 2,8G HT en een ratje toe van geheugen 1,5 GB in totaal. Daarbij aanwezig is een NEC2510A met laatste firmware maar op een enkele spontane reboot af en toe geen enkele probleem. Die reboots liggen volgens mij aan wat brakke software

Misschien heb je er wat aan. :?

It's life, Jim, but not as we know it...

• Duned!
Taro schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:41:
[...]

Nee, niet oc'ed, haal 400+ fps in een aantal games die ik speel, vind ik goed genoeg ;)

nVidia driver voor een AC97 geluidskaart? Doet ie hier niet hoor.
Hmm hier wel! :+

Tis wel een beetje off topic, maar ff dan:
(kijk ff in het got topic over het msi board, je weet wel dat grote)
je download de driver, gooit de huidige ac97 realtek weg in app beheer, start opnieuw op, als hij opnieuw wil installeren geef je hem de cd NIET(cancel). Daarna in app beheer staat de ac97 Realtek met een uitroepteken, rechtermuisknop, eigenschappen, dan kies je driver bijwerken, kies voor "ik kies zelf een driver uit" (onderste optie) ga naar de downloaded en unzipped nvidia driver, en installeer de nvidia MCP audio processing unit.
Daarna de laatste nforcedriver nog een keer er overheen, en je hebt de nvidia nvmixer incl spectrum analyzer, geavanceerde instellingen enz. Bonus: de geluidskwaliteit gaat nog iets omhoog.
Alternatief, 15-1 is een nieuwe msi/realtek audio driver uitgekomen, bij msi te downloaden.
ik heb hem niet geprobeerd, maar best kans dat deze ook beter is...

have fun..

gr. Paul

Verwijderd

Duned! schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:33:
[...]

Hee die KGD,

Die melding van de muisbuffer is volgens mij een symptoom, niet de oorzaak.

Het zou best zo kunnen zijn dat "iets" de pc bevriest, waardoor de muisbuffer vol loopt, en dus deze melding genereerd.
Bij mijn schoonouders is het zo: als de pc bevriest, niet meer met de muis bewegen, niet op het toetsenbord rammen, en hij komt er bijna iedere keer weer uit.
In het begin werd er nogal eens op alles geduwd, en met de muis geklikt enz..
Met als resultaat dat ie helemaal vastliep...
Waar ik benieuwd naar ben, is of het bij jou ook geholpen heeft?(het loskoppelen van de ide kabels)

gr. Paul
Ja, idd. Dat dacht ik ook al dat het een gevolg was van het probleem en niet de oorzaak.
Ik heb dus ook verder getest en blijkt idd dat het systeem normaal blijkt te werken als de DVD-speler uitgeschakeld is. (DVD-speler 16x Benq) Er zit ook een DVD-writer in maar die schijnt met dit probleem niets te maken te hebben. Ik ben wel voorzichtig met mijn uitspraken, want ik heb het nog gehad dat het systeem een uur of 2 normaal werkt, en dat het probleem daarna toch weer opduikt. Ik heb nog niet de tijd gehad om er zolang mee bezig te zijn. Ik heb nu een update van de firmware van de DVD-speler gedaan, en terug aangeschakeld. Nu is het terug afwachten, maar op het eerste gezicht lijkt alles normaal te werken. Ik wacht nog even af om definitieve conclusies te trekken, maar naar alle waarschijnlijkheid lag het probleem dus bij die DVD-speler.
Ik hou je zeker op de hoogte. Bedankt alvast voor de info...

Verwijderd

Topicstarter
Duned! schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:18:
[...]

Ik heb nog 1 ideetje:
staan bij jou de dvd writer/ dvd speler op CS? (cable select)
Of staan ze gewoon master/slave?
Niet een op CS en een op master/slave?
Ik heb de HDD op SATA staan en de DVD-speler zit op IDE1 als Master en de CD-brander zit op IDE2 ook als Master.
Lijkt me niet dat daar het probleem zit. Is iemand wel 's firmware tegengekomen voor de PX-116A?

We gaan nu de DVD-speler testen in een ander (ouder) systeempje. We shall see! :)

Edit: Wanneer we de DVD-speler in het oudere systeempje doen (wel met WinXP, P 700Mhz) hapert deze ook..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 15:38 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:00:
[...]

Ik heb de HDD op SATA staan en de DVD-speler zit op IDE1 als Master en de CD-brander zit op IDE2 ook als Master.
Lijkt me niet dat daar het probleem zit. Is iemand wel 's firmware tegengekomen voor de PX-116A?

We gaan nu de DVD-speler testen in een ander (ouder) systeempje. We shall see! :)

Edit: Wanneer we de DVD-speler in het oudere systeempje doen (wel met WinXP, P 700Mhz) hapert deze ook..
Ik heb precies dezelfde instellingen en hardware, welke brander had jij nou? Ook de NEC3500AG ?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Iemand nog meer problemen met het gebruik van een Plextor 116A of NEC 3500A(G) ? Of ook mensen met problemen die geen van deze 2 hebben?

• hebbueffe
  • Laatst online: 10:05
Topic met belangstelling doorgelezen. Ja, ik heb hetzelfde probleem.
Asus P4C800-E de Luxe met o.a. een Plextor DVD116A als single op de sec. IDE en een BENQ 1620 brander als single op de prim. IDE.

Verder P4 3.2 met hyper threading enabled, 1024 Mb Twinmos dual channel, 2x Seagate SATA 200 Gb op de sata-controllers en aan de on-board Promise controller een Maxtor 40Gb met daarop XP.
Alles draaide uitstekend TOTDAT ik de BENQ en de Plex inbouwde, met een paar weken ertussen.
Daarvoor hingen een NEC 1300A en een LG DVD-drive als resp. master en slave aan de sec. IDE. Geen problemen.
Toen de NEC vervangen door de BENQ: de brander stopte er telkens na een poosje mee, niets meer mee te beginnen tot herstart. Opgelost door BENQ en LG elk een eigen IDE te geven.

Toen de Plex ingebouwd, aan z'n eigen IDE dus, en vervolgens kreeg ik het probleem van het bevriezen, waarmee dit topic begon. Ik ga morgen (werk nu....) de PLEX loskoppelen en een poosje kijken of het dan nog steeds gebeurt. Ik denk van niet, vermoedelijk veroorzaakt de PLextor het probleem. Nog geen nieuwe firmware gevonden.

Wordt vervolgd na bovenstaande test! Nog heldere ideeën??

Vr.gr. Ruut

Vr.groet, Ruut

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem met een NEC-3500, maar dan alleen bij het uit stand-by gaan (bij het inlogscherm tonen), dus niet tijdens het werken. Dan duurt het soms wel 20 seconde voordat ik iets kan doen weer. Wist niet zeker of het daardoor kwam, maar ik vermoedde het al en nu ik dit zo lees :) Verder heb ik nml ook een P4C800 ;)

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Verwijderd

Nou, ik meld mij ook maar aan als 1 van de getroffen computeraars :P

Heb hetzelfde probleem, zit nu helaas op mn werk dus kan type + model aanduiding van mn hardware niet opzoeken, maar ik zit met een Plextor DVD speler, en opmerkelijk geen NEC, maar een Aopen CD-Brander.

win XP Pro SP2,
Intel Inside p4 2 GHz @ 2,2 GHz,
ASUS p4b nogwat :> (weet type niet nu ff niet) 266Mhz bus mobo
768 MB DDR corsair Ram,
80 GB Maxtor 7600 rpm,
Abit Siluro (ofzo :P) GeForce 4 Ti4400 128 MB,
Creative SB Audigy Platinum
Logitech Wireless Desktop Optical

Wat verder opmerkelijk is, is dat hier de problemen al vanaf het begin van het in gebruik nemen van de PC spelen, maar bij mij is het pas 2/3 dagen geleden begonnen, terwijl ik de PC al bijna 2 jaar gebruik zonder hier ooit last van te hebben gehad...

• hebbueffe
Sorry voor de vertraging, maar intussen uitgebreid gewerkt zonder Plextor 116A en géén bevriezingsverschijnselen meer gehad!
De Plex gaat van z'n voetstuk en retour leverancier of fabrikant.
Of heeft iemand al andere firmware of andere oplossingen gevonden??
B.t.w. zo af en toe kan hij een DVD (kopie) niet goed lezen waarmee mijn BenQ 1620 geen moeite heeft. Reden temeer lijkt me.
Iemand nog de perfecte tip voor een andere?

M.v.g. Ruut

Vr.groet, Ruut

• Gé Brander
  • Laatst online: 05-12 08:15

Gé Brander

MS SQL Server

Het lijkt mij toch meer een combinatie van hardware probleem dan een specifiek plextor probleem, want ik heb dezelfde verschijnselen, maar geen plextor...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• hebbueffe
Zou kunnen, het is alleen opmerkelijk dat het probleem zich pas ging voordoen nadat de LG werd vervangen door de Plextor. Als die het probleem niet veroorzaakt wat dan wel...
Ik heb al van alles geprobeerd: van IDE-kanaal gewisseld, controllers "verwijderd" en opnieuw geinstalleerd, XP helemaal opnieuw erop, ik weet het niet meer :((

Vr.groet, Ruut

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Ik heb de Plextor de hele tijd laten zitten, de NEC3500 afgekoppeld, nu weer aangesloten maar ipv master/slave gewoon cable select gedaan. PC is 100% stabiel, dus zou niet de Plextor 116 blamen voor dit probleem.

• hebbueffe
Ik geloof dat ik dat al eens geprobeerd heb, of was dat de PC van iemand anders......
Toch nog maar even beide op cable-select zetten, wie weet.
Heb jarenlang zonder problemen master-slave systeem gebruikt, of dat nou met deze drive of combinatie van drives ineens niet kan??
U hoort nog van het resultaat....

Vr.groet, Ruut

Verwijderd

Ik heb net de hele thread tot nu gelezen en ik zie een hoop posts die allemaal in verschillende richtingen zoeken van de hardware. Ik denk dat het misschien zinvol is om ook eens richting de software te kijken. Het probleem (en ook het gevolg symtoom van de ring buffer overflow) heb ik reeds vaker gezien. Onlangs had ik het zelfde probleem met een dual Xeon systeem waarbij de random freezes vanzelf over waren.

Door andere omstandigheden heb ik deze machine een aantal malen moeten installeren en ben ik tot de conclusie gekomen dat de random freezes niet vanzelf zijn overgegaan maar omdat er het e.e.a. aan services was uitgeschakeld. Helaas had ik destijds geen tijd om uit te zoeken welke van de services dat was (er zijn op de machine een hele lading taken uitgezet zoals de firewall, het security center, etc.) maar het is wel duidelijk dat na het uitschakelen van een of meer services het probleem van random freezes (en dan vrolijk verder gaan alsof er niets was) niet meer voorkomt. Helaas kan ik nu niet meer zien welke services dat precies waren die ik uit had gezet maar het waren over het algemeen dingen van een basis XPSP2 install, dus geen overige 3rd party software. Ik zou dus ook eens in die richting kijken of het aan/uit zetten van bepaalde services het probleem verhelpt. Dat zou dan gelijk een goede pointer in de juiste richting zijn waar het echte probleem zou liggen.

• penetreerbeer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-10 11:34
Ik heb ook ooit eens dat probleem gehad
specs:
p4 3.00Ghz
asus p4p800 deluxe
apacer 512 MB
Kingston 512 MB (weet het is niet zo slim, 2 verschillende merken, maar nu heb ik er geen problemen mee)
nec ND-2500A

Het probleem ontstond na het herformatteren naar windows xp MCE
en daarna bij het formatteren naar windows 2003 server
na vele keren formatteren liep ie nog vast en heb ik dan maar weer naar gewoon XP gegaan
Het enige verschil nu is dat ik nieuwe drivers van Nvidia gebruikte, in tegenstelling met de beta drivers van vorige installaties
Wel nu is het probleem verholpen, en verder niets meer veranderd, misschien dat het bij jullie daaraan ligt.

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-12 21:37
Sorry voor het omhoog kicken van dit topic maar ik vroeg me af hoe het met ieder z'n computer verloop. Of ie nog steeds bevriest.

Kwam namelijk vandaag "achter" dit topic en je raadt het al, heb ook een plextor 116A

Dus als iemand nog wat oplossingen heeft dan graag

Thomas

d'n oliesjeik

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-12 21:51
Zou het iets te maken hebben met software zoals direct cd en packet writer.
Bij nero wordt dacht ik automatisch geinstallerd.

Of update de aspi van de nero site (meestal indien dit nodig is krijg je tiijdens het branden problemen).

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-12 21:37
Ik heb bij een ander topic deze link gezien:

http://perso.wanadoo.fr/plastinjec/Plextor1.01.exe

Is update voor je plextor dvd 166a3

Sinds dat ik deze geinstalleerd heb is ie niet meer blijven hangen (ff afkloppen)
maar heb m pas gister geinstalleerd dus kan zijn dat het gewoon toeval is

maar ben er tot nu toe iig vanaf dus misschien helpt het.

mzzls

d'n oliesjeik

Pagina: 1