Toon posts:

Moederbord vastmaken.

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat ik niks in de 'search' kon vinden omdat dit een iets TE simpele vraag is maar ik hoop dat iemand zo vriendelijk is om mij te helpen.

Ik heb een nieuwe moederbord (Asus ATX model) en ATX kast. Er zitten gaatjes in het moederbord om hem vast te schroefen oid. Ik heb dus niet zo'n klik systeem in me kast.

Deze schroefjes of wat het zijn zaten er alleen niet bij, waar kan ik die dingen halen? Lijkt me niet bij de lokale MYcom oid.

Is er miss een andere oplossing. Wat voor schroefjes oid kan ik het best gebruiken.
Ik wil graag me nieuwe mobo (trots :king:) niet laten donderen :D

Heel erg bedankt als er iemand de moeite neemt om deze misschien simpele vraag te kunnen beantwoorden.

Ik wou hem eigenlijk in een andere topic gooien, maar kon niks vinden dat er een beetje op lijkt en ik wil ook niet graag een waarschuwing voor offtopic oid. :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De afstandsbusjes en schroejes worden gewoonlijk bij de kast geleverd :)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zet _niet_ je moederbord direct op de plaat vast, maar gebruik afstandsbusjes, bij de Mycom weten ze wel wat je bedoelt :)

-edit-
Te laat :)

[ Voor 9% gewijzigd door Resistor op 26-01-2005 21:50 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

als je weet dat die dingen vaak afstandhouders genoemd worden kun je veel in de search vinden:

Moederbord aan Kast schroeven

[search=moederbord afstandhouders]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-03 22:58
Die busjes kun je gewoon bij elke PC winkel halen waarschijnlijk. Gewoon zeshoekige busjes met een schroefdraadje eraan, die draai je vast op die plaat in je behuizing.

Misschien kun je hier nog kijken voor wat informatie.

Specs

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Sorry voor mijn scepsis, maar als je nog nooit van afstandsbusjes hebt gehoord, dan kun je beter maar niet zelf je PC in elkaar zetten.
Maar omdat je waarschijnlijk toch wél doet, deze busjes zijn erg belangrijk. Ze zorgen er niet alleen voor dat je moederbord vast komt te zitten in je kast, ze zorgen voor ruimte tussen het bord en de kast. Hierdoor kan er geen kortsluiting ontstaan en kun je niks beschadigen. Vroeger had je inderdaad wel kasten, waar je het bord gedeeltelijk met plastic busjes vast kon klikken/schuiven. Maar ook toen moest je het bord toch nog met een paar schroefjes en busjes vastzetten.
De genoemde afstandsbusjes zijn bijna altijd van messing en daardoor makkelijk te herkennen aan de kleur. Je zet ze het beste vast met een steeksleuteltje of een dopje. Vervolgens schroef je het bord op deze busjes vast. Zorg ervoor dat je bord overal goed vast zit, dan kan ie ook niet kromtrekken of doorbuigen.
De busjes zitten inderdaad vaak bij je kast, maar veel computerzaken verkopen een zakje met heel veel schroefjes en busjes voor slechts een paar euro. Dat is altijd handig.
Succes en doe voorzichtig, je zult niet de eerste zijn op dit forum die zij moederbord sloopt.
Pagina: 1