Toon posts:

DVD via VHS op TV (geen scart op tv), kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wij hebben en nog al oude TV, waar dus geen scart aansluitingen op zitten.
Nu hebben we een VHS speler, die lust het coax signaal door, en heeft nog een extra scart aansluiting voor een extern apperaat.

Dit zou dus een DVD speler kunnen zijn, maar nu vraag ik me af of ik dan beeld op de tv krijg. Want ik heb me wat in de materie verdiept, en dan kom ik de term "Macrovision" tegen...dit is dus een beveiliging die je ervan weerhoud een DVD naar een tape te kopiëren.

Wat ik me nu afvraag, kan ik wel gewoon DVD'tjes via mn VHS op de tv bekijken, of gooit Macrovision ook hier roet in het eten?

In verschillende topic's op GoT werd ik niet veel wijzer, de een zegt van wel...de ander zegt van niet.
Ook via niet veel bruikbaars gevonden.

Verwijderd

Gewoon proberen, bij mijn vriendin werkt het ook prima op de manier zoals jij hem omschrijft.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Je gaat problemen krijgen met de Macrovision als die codering op de dvd staat.
Gelukkig heeft Velleman daar wel een kitje voor. :) Ik heb dat bij m'n moeder thuis ook zo gedaan, omdat ze precies dezelfde situatie heeft.

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Kaj. schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:58:
Je gaat problemen krijgen met de Macrovision als die codering op de dvd staat.
Gelukkig heeft Velleman daar wel een kitje voor. :) Ik heb dat bij m'n moeder thuis ook zo gedaan, omdat ze precies dezelfde situatie heeft.
Dit is niet altijd per definitie het geval. Sommige video's hebben er namelijk geen last van als je gewoon aan het kijken bent. Echter wanneer ze op gaan nemen gaat het fout en begint de auto gain control te flippen. (een neef van me heeft het ook een flinke tijd op deze manier aangesloten gehad)

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

Topicstarter
Macrovision zit toch in de hardware, niet op de DVD's?

En ik heb ook gelezen dat bij het regiovrij-maken deze beveiliging er ook af gaat. En zo'n kitje van Velleman, wat doet die precies?

Even wat details:
We hebben een Panasonic VHS (NV-FJ610), en ik wil een Philips DVD speler (DVP520) kopen.

Ik heb ook al wat research gedaan naar Scart <-> Coax modulators, en de goedkoopste komt op 35 euri inc verzendkosten...dat is me toch best veel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 09:42 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:14

Cyphax

Moderator LNX
Als het goed is (het hangt een beetje af van je video) werkt dat wel. Sluit het aan, en stem je TV af op je video. En op je video switch je naar het extern kanaal van de SCART. :)
Toevallig moet ik dit binnenkort ook zo proberen aan te sluiten.

Saved by the buoyancy of citrus

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 07:56
Je kan altijd nog een verloopstekkertje kopen van RGB naar cinch en die doorlussen naar je tv/stereo, werkt ook prima....

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:14

Cyphax

Moderator LNX
eerdepeer schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 09:44:
Je kan altijd nog een verloopstekkertje kopen van RGB naar cinch en die doorlussen naar je tv/stereo, werkt ook prima....
Wat is cinch? :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
De TV heeft alleen één coaxiale ingang (antenne) hè...

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-02 21:48
Wordt het dan niet eens hoog tijd voor een andere TV.

Gewoon eerst proberen. De ene video geeft geen problemen met doorgifte van DVD de andere video wel.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met de TV is, dat deze van mijn ouders is. En ik ga voor het huis waar ik over een jaartje uit ga geen TV kopen.

Mn ouders willen pas een nieuwe TV kopen zodra de huidige kapot is, maar dat is juist het probleem met die oude bakbeesten, die zijn degelijk :).

Maarja, ik ga zaterdag de DVD speler kopen als alles meezit, dus dan laat ik het jullie gelijk weten.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gewoon proberen inderdaad, het verschilt per VCR of het werkt of niet.

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zoiets hadden wij ook; van scart naar een of andere modulator en daar vanuit een de standaard antenne/kabel aansluiting. Werkt als een tiet.

Wij hadden ook zo`n TV die maar niet kapot wou. Met nadruk op wou, want na 27!!! jaar heeft ie het eindelijk opgegeven en tegenwoordig kijken we naar een 72cm 100hz breedbeeld met flatscreen. Kijkt ietsie strakker 8)

Dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heido84/GOT/IMG_1219.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Trasos op 27-01-2005 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat geloof ik graag, maar mijn ouders blijven bij hun standpunt...

We hebben ooit een nieuwe besteld, maar toen moesten er nog wat onderdelen uit taiwan komen...en dat liep een enorme vertraging op door een of andere aardbeving...dus toen maar geannuleerd :(.

Verwijderd

Topicstarter
Okè, ik heb em dus vandaag aangeschaft...en hij lijkt helaas niet te werken.

Ik krijg het DVD menu wel goed te zien, maar zodra ik een film af ga spelen wordt deze na een paar seconde iets grijzer, dan weer iets feller, en dan gaat het beeld trillen en valt het geluid half weg.

Ik zou graag van iemand een bevestiging krijgen dat dit de macrovision beveiliging is, en niet gewoon een brakke scart aansluiting/kabel ofzo.

Zoja, waar kan ik dan het goedkoopst een scart > coax of een video(/s-video) > coax kabeltje kopen?

Verwijderd

dit is macrovision beveiliging :P

• ahendriks
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:38
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:13:
Okè, ik heb em dus vandaag aangeschaft...en hij lijkt helaas niet te werken.
En als je nu eens een macrovision hack probeert op je DVD speler? Dan zet je gewoon de macrovision uit en klaar ben je....

Voorwaarde is wel dat dat kan met je dvd speler, ff googlen op merk+type+macrovision en je weet het antwoord...

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dit is vreemd.

Ik heb even gezocht zoals je zei, en ik kwam een hack tegen...om 'em "regiovrij" te maken (menu om regio 1 tm 6 te selecteren, en 0 voor alles).

Dit heb ik dus even gedaan, en dezelfde DVD proberen af te spelen die eerst zo'n vervormd beeld gaf...maar dit haalde niks uit, nog steeds gekraak etc.

Nu stop ik er voor de grap een andere DVD in, en deze speelt gewoon zonder problemen af?

Even ter verduidelijking, de 1e DVD waarbij het fout ging was "10 Things I Hate About You", en de 2e die nu lekker staat te spelen is "American History X", allebei zijn legale DVD's.

Dus het hangt ook nog eens van de film af of er een beveiliging opzit? Want sommige films doen het wel, terwijl andere het niet doen.

En het macrovision is er dus nog niet vanaf...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 15:07 ]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Sommige dvds hebben macrovision, andere niet.
Zoals ik in Kaj. in "DVD via VHS op TV (geen scart op tv), ka..." al riep; een videobeeld-enhancer zoals die van Velleman lost dat probleem voor je op.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ter verduidelijking , het Macrovision 'signaal' staat *in* je beeldmateriaal, en is over alles te transporteren (coax, tulp, etc.).
Ik durf alleen niet te garanderen of Macrovision werkt ala "Dit is Macrovision beveiliging, doe ff beeld verkloten" waarna het apparaat het beeld gaat verstoren, of dat het de verstoring echt in je beeldmateriaal zit.

Anyway, je hebt dus 'last' van Macrovision, en dat kun je op de volgende manieren oplossen :

- Antimacrovision kastje kopen (zie Kaj.)
- Je DVD's via een PC afspelen welke realtime het Macrovision erafsloopt danwel niet doorgeeft
- Alleen nog maar DVD's kopen die geen Macrovision hebben :+
- Al je DVD's kopieren en branden, vrijwel elke ripper sloopt Macrovision eraf

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste punt spreekt me wel aan :D.

Hoewel ik mn ouders ook gewoon even kan ompraten om zo'n modulator voor me te kopen...want zij mogen immers ook gebruik maken van mijn DVD speler...

Iig bedankt iedereen :). (gelukkig werken de Matrix 1,2 en 3 wel)

Verwijderd

Topicstarter
Nog een subtiel schopje.

Ik schijn geen Velleman (producten?) te kunnen vinden ergens, dus als iemand even namen van winkels en/of sites zou kunnen geven?

Want 40 euri voor zo'n modulator is me toch erg veel.

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:46
Heeft niemand in je kennissenkring een oude video of modelator van een camcorder?
Heel veel video's hebben er geen lastvan zo lang je niet opneemt.
En er zijn genoeg oude video's in omloop.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Pagina: 1