Marmitek Mega Video 55

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-02 15:19
Ha Luitjes,

Even een vraag; ik heb sinds een tijdje een satelietdecoder in mijn bezit; een philips 7072
Nu vroeg ik mij af of ik met de Marmitek Mega Video 55 (http://www.intellihome.be...asp?pag=newsletter&nr=367) een oplossing kan zijn om boven op de slaapkamers de decoder beneden te bedienen i.c.m. met de infrarood ontvanger op de slaapkamers (http://www.intellihome.be...asp?pag=newsletter&nr=367)

Nu mijn probleem; in de beschrijving van het apparaat staat het volgende:

Infrarood ontvangers gebruiken in meerdere kamers
Wanneer u uw apparatuur bij meerdere TV's wilt bedienen, kunt u een extra infrarood-ontvanger aanschaffen.
Heeft u méér dan één ontvanger met dezelfde frequentie, zorg er dan voor dat er altijd maar één van deze ontvangers is ingeschakeld (één ontvanger op 'ON' en de andere ontvangers op 'OFF'). Doet u dit niet, dan zullen uw infrarood commando's niet goed doorgegeven worden.

Nu mijn vraag; Ik heb meer het gevoel dat dit stukje erop slaat als ik met 2 afstandbedieningen in 2 verschillende ruimtes gelijktijdig zap, dat dit storing geeft op de kabel? Als de apparaten op dezelfde frequentie staan in 2 verschillende ruimtes en ik langs een zo een IR ontvanger informatie stuur; in hoeverre stoort dit dan op de lijn zoals het boven beschreven staat?

Heeft iemand uberhaupt ervaring met deze apparaten. Ik heb ook dit mailtje gestuurd naar marmitek maar ik heb nog geen oplossing gehad; via google en GOT heb ik er ook weinig draadjes over kunnen vinden..

Bedankt alvast..

• CronoS76
Niemand die wat ervaring heeft met dit apparaat en dan met name met mijn vraag/probleem?

Voor nog wat onduidelijkheden wat het nu precies is; zie de gebruiksaanwijzing: http://www.marmitek.com/nl/manual/9585.pdf

Ik heb in elk geval marmitek nog een mailtje gestuurd; heb nog geen reactie gehad. De vraag is dus eigenlijk in hoeverre 2 infrared receivers storen op de kabel.

Bedankt alvast

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:30

Bleh!

:)

Volgens mij staat er alleen dat met twee ontvangers die aanstaan de infraroodfunctie niet goed functioneerd.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• CronoS76
Maar ik vind "niet goed" zo relatief; gaat het nu wel of niet werken? of in 40% van de gevallen en zou ik 2 keer moeten drukken om te zappen ? :)

Het apparaat zou moeten werken met een TV versterker ertussen? Maar zou het dan beter of nog slechter gaan werken; misschien dat het dan in 65% van de gevallen is :)

Tsja.. ik weet het .. het is een lastige vraag... misschien een beetje zeurderig; maargoed, ik vind het vrij irritant om straks naar de andere kamer te moeten lopen om die andere infraroodreceiver uit te zetten om vervolgens te kunnen zappen; ik vind het zelfs zo irritant dat het ik het anders niet koop; anders is er echt niet goed over nagedacht door marmitek..

Weet iemand anders nog een ander merk die hetzelfde levert; ik heb al een keer rondgesnuffeld op internet en wat winkels; maar ik heb iets soortgelijks nog niet gevonden eigenlijk

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:30

Bleh!

:)

Ik heb geen idee hoe betrouwbaar het is, heb alleen ervaring met een ontvanger.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.