pieptoon bij opstarten, handleiding kwijt...

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03-2025
Ik word daarnet gebeld door iemand aan wie ik eens jaren geleden een PC heb verkocht. PC start niet meer op, maar er is wel een pieptoon te horen. De handleiding is er niet bij, en ik weet de naam nog niet eens meer van het moederbord :D, ik denk Chaintech.
Is er een algemene manier om na te gaan wat dat kan zijn? Mijn eerste gedachte was cmos-accu leeg, kan dat?

Verwijderd

Misschien het geheugen kapot, ik heb zelfs een keer gehad dat er teveel stof in mijn kast zat dat ik ook een pieptoon kreeg en verder gebeurde er niks

• BizonKid
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:50:
Misschien het geheugen kapot, ik heb zelfs een keer gehad dat er teveel stof in mijn kast zat dat ik ook een pieptoon kreeg en verder gebeurde er niks
en ging hij terug na stofzuigen :D ?

Verwijderd

nee ff geheugenbankjes eruit gehaald ff stof aan de kant geblazen en hij deed het weer je hebt trouwens ook speciale computerstofzuigers :P

• Revodrone
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-08 22:29
Is het een enkele pieptoon?
Meerdere pieptoontjes?

• BizonKid
ik vermoed een enkele...

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
kijk welk merk bios (sticker op de chip) het is en zoek de bios-piep codes op internet op.

[ Voor 14% gewijzigd door maratropa op 26-01-2005 21:07 ]

specs

• BizonKid
gladiool schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:07:
kijk welk merk bios (sticker op de chip) het is en zoek de bios-piep codes op internet op.
owkay, dat zal voor morgen zijn, want dan ga ik eens langs (en kom ik hier terug waarschijnlijk). Maar het zou dus geen lege cmos-batterij kunnen zijn?

• Revodrone
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-08 22:29
De lange piep geeft dus een refresh failure aan en heeft dus met het geheugen te maken.
Het geheugen wordt niet goed gelezen en daarom krijg je een pieptoon.
De oplossing is om de geheugenmodule ff schoon te maken, of gewoon vervangen.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Je wilt misschien Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens doorkijken, daar staat een hoop in (o.a. wat de piepjes betekenen).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Op GoT vragen we dat je je eerst zelf redelijk inspant voordat je een topic opent. Gewoon gestructureerd te werk gaan. Je wil piepjes weten -> BIOS merk googlen. Wil je een handleiding? Zoek op welk mobo je hebt, dan gewoon naar de website.

Hoe dit alles te doen staat gewoon in de FAQ - voortaan daar eerst kijken:
PMG FAQ

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.