Toon posts:

SATA driver's a8v deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik ben nieuw hier ik weet niet als ik het goed topic gebruik...

ik heb een a8v deluxe moederbord met een 3500+ 64 AMD processor 2x 512 (Dualchannel)

met een hard disk van 160 gigabyte aangesloten op SATA1 als ik de computer opstart herkent die hem in de POST scherm.. maar als ik dan in de bios ga kijken bij MAIN (primary IDE master,slave) staat er not detected..

als ik xp wil instaleren dan kan die het station niet vinden voor te instaleren

ik heb contact gehad met de winkel ze zijden dat ik drivers van de cdrom op een floppy disk moest zette maar ik kan de correct drivers niet vinden op de cdrom kan iemand mijn een url geven waar ik die kan downloaden en hoe ik het floppy diskette kan maken .. met de correcte drivers..

alvast bedankt, jan

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 19:17

Sosabowski

nerd

Hallo Jan. Het klopt dat je je sata schijf niet ziet in het bios. Het bios is te oud om deze schijven te herkennen. Als opstart volgorde moet je dan vaak SCSI instellen om van je sata schijf te kunnen opstarten.

Tijdens het installeren van windows moet je op F6 drukken en een floopy met driver bij de hand hebben. Op die manier kan windows je s-ata schij herkennen.
hier staan de drivers voor het asus a8v deluxe moederbord.

[ Voor 18% gewijzigd door Sosabowski op 26-01-2005 20:27 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het klopt dat je je sata schijf niet ziet in het bios. Het bios is te oud om deze schijven te herkennen. Als opstart volgorde moet je dan vaak SCSI instellen om van je sata schijf te kunnen opstarten.
Het MB is nog geen jaar oud? Hoezo te oud? :)

Geen enkel BIOS afaik zal je S-ATA herkennen. Pas op het moment dat je in het BIOS je RAID-Config hebt geactiveerd zal er een scherm komen waarin je een ARRAY kunt aanmaken.

Op de CD van ASUS staat hoe je een floppy kunt maken evenals in je manual. (Makedisk)

In de FAQ van dit forum staat het allemaal perfect uitgelegd.

/me Welkom op GoT *

Voortaan dus even de FAQ lezen of wat topics zoeken.

[ Voor 26% gewijzigd door Guardian Angel op 26-01-2005 20:31 ]

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk gewoon in de handleiding van je moederbord :) Daarnaast kun je in de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers vinden hoe je Windows op een schijf aan een externe controller moet installeren. Drivers kun je vanzelfsprekend vinden op de website van de mobofabrikant.

Basic/FAQ/zoekertje, dicht dus.

Herlees eens de [faq]registratievoorwaarden[/] om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 26-01-2005 20:34 ]

Dit topic is gesloten.