[XP MCE] Na slaapstand geen geluid meer

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik gebruik Windows XP mce op een Pundit-R, met een ASUS P4R8L moederbord met ingebouwd 6-kanaals ADI AD1888 geluid.
Zodra ik dit systeem wakker maak uit de slaapstand krijg ik er geen geluid meer uit. Windows geeft geen meldingen, en doet net alsof hij gewoon geluid maakt. Pas na een volledige reboot krijg ik weer geluid..

Ik ben al aan het zoeken geweest op Google en diverse forums maar kan hier erg weinig over vinden. Waar zou ik dit probleem moeten zoeken? IRQ of geheugen instellingen?? Of misschien driver...?

Overigens: Bij de Hybernate stand heb ik hiervan geen last. Alleen bij Hybernate krijg ik de pc niet wakker met de remote...

[ Voor 11% gewijzigd door Foxfire op 26-01-2005 20:20 ]

Dat dan weer wel......

Verwijderd

http://www.thegreenbutton...orumID=42&MessageID=49101

om je PC uit hibernate te halen met je remote. Voor je eigenlijke probleem heb ik geen oplossing.

• Foxfire
Nee, dit grapje haalt juist je pc uit S3=stand-by en niet uit S4=hybernate...
Uit S4 kan iig niet met dit moederbord omdat de USB poort dan geen spanning heeft.

S3 = stand-by = all fans off & suspend to RAM -> Alleen RAM houdt spanning
S4 = hybernate = slaapstand = all fans off & suspend to disk -> Volledig uit

Dat dan weer wel......

Verwijderd

Is het niet zo dat alle asus-moederborden (zoals de mijne) de optie hebben om door middel van jumpers de usb-poorten op 5v te laten staan? Ik zou eens in je mobo-manual kijken of dat kan.

Bij mij kan dat namelijk wel (asus k8n-e deluxe) en ik kan mijn mce ook uit hibernate halen met de afstandsbediening.

• Foxfire
heb ik al bekeken, de pundit-r heeft dit helaas niet..
maar opzich vindt ik stand-by al goed (scheelt hooguit een paar Watt verbruik) enkel dat ik dan dus wel geluid nodig heb ;) Wat is een media center zonder audio :o

Dat dan weer wel......

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik zou het gaan zoeken in je driver. Ik denk niet dat MCE hier zelf iets aan kan doen. Een driver die niet goed wakker wordt is m'n eerste gedachte.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Ik ga eens rondstrooien dan (zie dit maar als een soort checklist)"

- laatste mce-drivers videokaart ?
- laatste mce-drivers tv-kaart (eventueel van www.shspvr.com) ?
- bios update tot laatste versie?
- laatste chipset, mobo en audio-drivers?
- windows update: custom inclusief alle optionele updates die itt wat hun naam doet vermoeden vaak ook voor mce van belang zijn. Ook moet je dit blijven doen en je pc opnieuw opstarten totdat je geen updates meer ziet (sommige updates zijn nl pas zichtbaar na het installeren van andere)
- dvd-decoder: probeer powerdvd 6 of dscaler eens, in mijn ervaring de twee meest probleemloze
Pagina: 1