Toon posts:

Muziek maken (ex impulse tracker gebruiker)

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik mis de tijd dat ik met impulse tracker lekker muziek aan het maken was.

nu ben ik opzoek naar iets dat daar op lijkt maar verder gaat. ik weet dat er modplugtracker en nog een paar andere zijn maar misschien dat mensen hier nog betere fijnere gebruiken.

kenners weten dat impulse tracker anders is dan fasttracker en dat ik niet zo snel fasttracker zal gebruiken omdat commando's enz erg verschillend zijn.

ik vraag me trouwens ook af of hier mensen zijn die met een MIDI keyboard muziek maken.. lijkt me ook erg tof om te hebben en om mee te spelen..

zijn er mensen die die dingen gebruiken om house enz te maken.. welke programma's enz gebruiken jullie.. aub zoveel mogelijk informatie .

heel erg bedankt voor de moeite en ik hoop dat ik veel info zal inwinnen via mensen op dit board.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:38
Nou, ik ben begonnen met screamtracker, toen impulse tracker, daarna fasttracker 2 en nu Fruityloops
En dat kan ik je ook aanraden :)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
buzz heb ik aleens bekeken maar is echt helemaal niks voor me.. ik moet teveel opnieuw gaan leren dan.

fruityloops ga ik waarschijnlijk maar proberen

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je moet jezelf ook de vraag stellen of je tracker- of sequenced-based wilt gaan produceren. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
het liefst tracker maar wil het van serieuser gaan doen en zat eraan te denken een midi keyboard te kopen en het eens zo te proberen maarjah.. dan moet ik wel veel informatie inwinnen over die dingen.

ik heb weleens op een synth gespeeld van een vriend van me en dat zijn erg vette dingen maar helaas veel te duur voor me.

maar wie weet wat de toekomst zal brengen

• Adagio
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 00:09
Ik heb ook altijd Impulse Tracker gebruikt en ben nu overgestapt op Fruityloops. Tis nogal een overstap maar als je het eenmaal gewend bent wil je niet anders meer :)

Agree to disagree... | Sort that one out!

Verwijderd

Probeer madtracker es. Is ook wel leuk

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:33:
Hallo mensen, ik mis de tijd dat ik met impulse tracker lekker muziek aan het maken was.
Wat weerhoudt je er van dat weer opnieuw te gaan doen?
nu ben ik opzoek naar iets dat daar op lijkt maar verder gaat. ik weet dat er modplugtracker en nog een paar andere zijn maar misschien dat mensen hier nog betere fijnere gebruiken.
De enige tracker die ik behalve modplug ken heet Sk@le.
kenners weten dat impulse tracker anders is dan fasttracker en dat ik niet zo snel fasttracker zal gebruiken omdat commando's enz erg verschillend zijn.
Maar, commando's kun je aanleren :).
ik vraag me trouwens ook af of hier mensen zijn die met een MIDI keyboard muziek maken.. lijkt me ook erg tof om te hebben en om mee te spelen..
Het scheelt sowieso een hoop geklik en gedoe. Ik ken er een paar die puur met de muis bezig zijn, maar dat lijkt me een nachtmerrie.
zijn er mensen die die dingen gebruiken om house enz te maken.. welke programma's enz gebruiken jullie.. aub zoveel mogelijk informatie .
Cubase SX 3 en een hoop virtueel-analoge synthesizers. Ik gebruik een MPC voor de percussie/samples, ik heb recentelijk m'n andere sampler (een ESI-4000) op ooghoogte geinstalleerd zodat ik 'm eens wat meer ga gebruiken ipv puur dingen inladen. Tegenwoordig is bij een hoop producers Ableton Live erg in; heel veelzijdig. Schaalt de audio automatisch mee met je tempo, filters e.d. zijn heel makkelijk te implementeren, het programma heeft een heldere layout en een goede workflow, en is zoals de naam zegt ook geschikt voor Live. Speedy J is al om, op Strike One werkte Secret Cinema er ook mee.
heel erg bedankt voor de moeite en ik hoop dat ik veel info zal inwinnen via mensen op dit board.
Ik heb een tijd met FT2 gewerkt, nooit de commando's gebruikt. Grootste nadeel : lofi samples, geen filters, overzicht qua patterns was niet goed, en een GUS klinkt beter ;). Ik weet niet in hoeverre Impulse Tracker daar op verbeterd is, maar ik weet wel dat er tegenwoordig heel veel goede shit gemaakt wordt met alleen Reason of Fruity Loops (ooit eens van Forcesupreme gehoord? Gaaf spul, doet alles met FL).

[ Voor 4% gewijzigd door Yoozer op 27-01-2005 15:12 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

offtopic:
WTF, wist niet dat jij into producing zat?

Qua Software is er uiteraard een en ander te vinden.

Ben tegenwoordig met de volgende software bezig:
• Renoise (Tracker-based; aangezien ik zelf FT2-addictive was)
• Reason (Heel veel mogelijkheden, waardoor steile leercurve)
• Rebirth (voor die dope Acid-achtige bass soundjes :P)
• Adobe Audition (Sound-editing / Sampling)

Ik ben nu een beetje aan 't orienteren met de volgende pakketten:
• Logic (Pro)
• Cubase VST
• Ableton Live (zeer indrukwekkend)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:08

Mfpower

In dubio

Grappig, ik heb precies dezelfde vraag als de TS. Ik ben nogal gehecht aan de IT shortcuts maar IT is toch echt wel van vroeger onderhand. Fruity Loops heb ik aardig mee gestoeid maar het blijft me een beetje te klikkerig (ik wil gewoon op F8, F5 enzo kunnen douwen en met m'n toetsenbord door de channels heen kunnen wandelen).

Verder heb ik ook nog weinig alternatieven. Bijkomend probleem is een kleine sample library (door HD crash m'n oude mod libs kwijt) en moet dus van scratch beginnen met nieuwe samples verzamelen. Ik ben een beetje lui en niet goed genoeg om die zelf te maken en 'vroegah' ripte ik ze gewoon van ander mods (ja fout ik weet het).

Suggesties zijn dus welkom. Bestaat de demo scene trouwens nog (2nd reality.. ahh!)? Misschien een leuke stok achter de deur om voor een demo te tracken.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

BtM909 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 12:33:
offtopic:
WTF, wist niet dat jij into producing zat?
Raar, ik heb toch wel een paar keer gepost in het Grote Producers-topic, en wat gespamd in het Post hier je eigen producties topic.

*klikkerdeklik voor vuile spam* :Y)
Qua Software is er uiteraard een en ander te vinden.

• Renoise (Tracker-based; aangezien ik zelf FT2-addictive was)
Verrek, Renoise ook nog :). Good call.
Mfpower schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 12:42:
Bijkomend probleem is een kleine sample library (door HD crash m'n oude mod libs kwijt) en moet dus van scratch beginnen met nieuwe samples verzamelen.
Even scheiden tussen percussie- en soundsamples: met een VST-synth ga je echt niet meer terug naar gewone soundsamples, die klinken zo veel beter dan wat je met een loopend golfvormpje in een .xm of een .it doet... of je moet terug willen gaan naar het lofi Protracker-gevoel (is op zich niet erg, ik moet nog eens een Amiga-monitor scoren en dan ga ik PT als lekkere gore sampler gebruiken)
Ik ben een beetje lui
Je moet je hobby wel een -beetje- serieus nemen :P. Ik kan het aantal keren niet meer bijhouden hoe vaak iemand iets zegt als "jah wat is een goeie vst voor trens", en dat je 'm dan moet uitleggen dat dat aan de programmering ligt, niet aan hoeveel presets erin zitten (al maakt ReFX Vanguard 't er wel een beetje naar).
en niet goed genoeg om die zelf te maken en 'vroegah' ripte ik ze gewoon van ander mods (ja fout ik weet het).
Helemaal niet fout, bij iets als FT2 en geen eigen apparatuur of instrumenten is dat niet meer dan logisch. Tegenwoordig hoeft dat overigens niet meer; er zijn genoeg gratis VST's te krijgen (Crystal, Synth1, etc.) Ik kan me voorstellen dat je een basislibrary wil opbouwen van bijv. een paar drumbakken, en die zijn dan ook best openbaar te krijgen; check http://www.hollowsun.com/vintage/ maar eens en download wat samples, alsmede http://www.akaipro.com/int/mpc1k/arc_kotw.html voor een hele buts sounds waar je alvast wat mee kunt doen.
Suggesties zijn dus welkom. Bestaat de demo scene trouwens nog (2nd reality.. ahh!)?
Misschien een leuke stok achter de deur om voor een demo te tracken.
Reken maar van yes, alleen is het nu meer in de stijl van je synths zelf programmeren m.b.v. DirectX. Geen kleine .xm, .s3m, .it of .mod meer, maar on-the-spot genereren. Het gave is dat je hier ook dus zelf filters en distortion e.d. mee kan schrijven; iets wat je bij een tracker al vaker als aparte sample moet gaan gebruiken.

[ Voor 67% gewijzigd door Yoozer op 28-01-2005 16:15 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

FF kickerdekick: zijn er mensen die gebruik maken van Pro Tools... Lees er zeer veel goede reviews over. Even kijken of ik ergens een eval. versie kan vinden.

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 10:18

2mb

Volgens mij draait tegenwoordig Logic alleen nog op een Mac :'(
Jammer van die mooie software.
Edit: Pro Tools draait gelukkig ook onder Windows XP, maar alleen met van die dure interfaces.

[ Voor 40% gewijzigd door 2mb op 31-01-2005 12:23 ]

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd

Skale tracker is ook wel aardig.

Het lijkt op Ft2

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Renoise,
www.renoise.com is ook een ft2 look-a-like, inclusief vst(i) support.

Verwijderd

Yoozer schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:07:

Ik heb een tijd met FT2 gewerkt, nooit de commando's gebruikt. Grootste nadeel : lofi samples, geen filters, overzicht qua patterns was niet goed, en een GUS klinkt beter ;). Ik weet niet in hoeverre Impulse Tracker daar op verbeterd is, maar ik weet wel dat er tegenwoordig heel veel goede shit gemaakt wordt met alleen Reason of Fruity Loops (ooit eens van Forcesupreme gehoord? Gaaf spul, doet alles met FL).
offtopic:
Voorzover ik weet maakt Forcesupreme al zijn tracks met Renoise en niet met FL, al gebruikt ie soms wel effecten uit FL (compressor, filter etc.).

Verwijderd

Ik ben sinds een maand of 4 begonnen met Cubase SX 2. Het programma is in het begin een beetje lastig, maar als je het door hebt is het goed mee te werken en het geluid is erg fijn (als ik het bijvoorbeeld vergelijk met het geluid wat uit reason komt vind ik zelf het eind-resultaat - zonder mastering - stukken beter in cubase).

Er zijn wel een aantal tutorials te vinden over cubase, verder werk ik zelf veel met Native Instrument software (Absynth, Battery (!!) , Reaktor) + een hele mik aan VSTI waaronder Pentagon, Z3ta, Synth1, Albino, Sampletank, Nord rack).

Cubase is niet echt intuitief zoals het heet (naar mijn mening) als je het eenmaal door hebt echt perfect progje (zuigt wel erg veel van je cpu en er zitten extreem veel opties in).

Een aanrader vind ik zelf: Ableton Life 4 , dit progje is erg intuitief en heeft een stuk minder opties dan cubase en eet ook aanzienlijk minder cpu power.

Wat betreft midi keyboard: ik heb onlangs een M-audio gekocht voor 100 Euro bij de applestore in amsterdam, super simpel ding, maar als je het wil uitproberen is het prima (kan je altijd nog later een midi-controller erbij kopen bijvoorbeeld één van behringer, want de m-audio die ik heb heeft niet echt knoppen).

Zie ook dit topic: Midi controller/keyboard voor Reason 2.5 :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 15:25 ]

Verwijderd

ik ben een jaar of 2 geleden overgestapt op Madtracker.
dit omdat ik vroeger altijd met Protracker (amiga) en Fasttracker 2 op pc heb gewerkt.
sequence based muziek programma's hebben me nooit echt aangesproken.. tracking all the way :P

Madtracker is momenteel flink aan de weg aan het timmeren.
Het had al volledige automation op instrumenten voor effecten en sinds een tijdje geleden is er ook volwaardige VST support in gekomen.

Aangezien de TS gewend is met trackers zou ik deze zeker een poging geven..

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:46

Phydomir

Dennis

Ik heb vroeger altijd met FT2 gewerkt en daarna een hele tijd met Buzz Tracker maar van die laatste werd ik de laatste tijd heel erg moe omdat het zoooooo vaak crashed bij mij. Niet normaal.

Sinds kort werk ik met Renoise (en veel VST synths) en na de 1e keer proberen heb ik het gelijk gekocht (!). Wat een fijn programma is dat zeg. Ben er nu een tijdje mee bezig en de tracks rollen er weer veel sneller uit als met Buzz.

Ik vind het echt een aanrader.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Pagina: 1