Toon posts:

Bestanden met dezelfde naam vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik heb een ongelukje gehad met mijn harde schijf, waardoor ik met Scavenger al mijn bestanden van de schijf moest recoveren. Helaas gaat dat niet perfect, om duidelijker te zijn; oftewel moet ik alle bestanden in dezelfde map zetten, oftewel heb ik de bestanden wel, maar werken ze niet (foto's bijvoorbeeld willen gewoon niet meer laden - invalid JPEG File). Kent iemand een programma dat bestanden kan vervangen door een ander bestand, op een andere plaats met dezelfde naam?

Dit handmatig doen is namelijk vrij moeilijk, aangezien het zo'n 40.000 bestanden zijn...

Thx,
Ken

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? :/

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:45

samo

yo/wassup

Ik snap niet precies wat je bedoeling is.... Wil je alle *.jpg's kopieren? Of wil je ze overschrijven? Of allebei (knippen/plakken?)... Onder Welk besturingssysteem moet het werken?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is bestanden die wel in folders staan te vervangen door bestanden met dezelfde naam die allemaal in één folder staan. Moet onder WinXP gebeuren.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Even kijken; je hebt files gerecovered die nu met zijn 40.000'en in 1 map staan; en daarnaast heb je een mappenstructuur waar dezelfde files in staan maar die zijn corrupt. Klopt dit? Welk operating systeem gaat dit over? In Linux is dit redelijk eenvoudig te doen:
code:
1
for i in *; do mv $i `find -type f -mindepth 1 -name $i`; done

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat klopt. (Helaas) gebruik ik Windows.

Verwijderd

dan pak je toch een linux live cd?

met fat32 moet het je probleemloos lukken, en mocht het ntfs zijn dan kan je altijd nog eerst een image maken voordat het mis gaat.

maarrem, volgens mij moet dit in dos-batch ook gewoon kunnen, alleen ik zou niet meer precies weten hoe dat ook alweer zat met die for loops
Pagina: 1