[MOBO] CPU Fan speed incorrect

Pagina: 1
Acties:

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 19:55
Hey jongens van GoT:

Het CPU Fan speed is incorrect bij mij mobo. Mijn CPU cooler wou niet hoger dan 3400RPM draaien, maar op de site van mijn cooler (AMD Ajigo Boxed cooler) is max speed 6000RPM en dus ondanks lage cpu fan speed is mijn CPU temp hoog. Ik denk zelf dat probleem aan mijn moederboord zit maar ik weet het niet cker. Ik heb alle draden goed aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/wenhanguo/blaaaaaaaaaaaaaaa.JPG

SPEC:

AMD ATHLON 64 3500+ @ boxed cooler
MSI K8N Neo2 Mobo (bios ver. 1.3)
GeiL PC3200 1GB geheugen
Tagan 480watt voeding + Thermaltake LANFIRE CASE.

O wie O wie kan mijn helpen? _/-\o_

groetje
W-H

[ Voor 12% gewijzigd door wenneyhanney op 26-01-2005 19:17 ]

Hope for the best, prepare for the worst...

Verwijderd

Dat klopt wel dat je CPU koeler 'maar' 3400rpm doet. Heeft elke boxed amd64 koeler. Die 6000RPM is van je NB fan :) .

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08 21:31
(jarig!)
Hoezo is je temp te hoog?

34 graden is vrij koud voor een proc vind ik. 60 graden is zelfs geen enkel probleem.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Weet je zeker dat je de koeler hebt die je in ja TS noemt?? Volgens de site is dat nl een AMD Opteron koeler, dus lijkt het me sterk dat ze die bij een Athlon 64 leveren.
Je temperatuur is idd helemaal niet hoog, dus wees blij dat dat ding maar op 3400rpm draait, schelt een hoop herrie ;)

public void ik()

Verwijderd

Mwa ik hoor geen verschil als ik mijn boxed koeler op 0 RPM zet of op 3200 :)

Verwijderd

Dat speedfan tooltje geeft niet altijd de precieze aantal graden aan.. (was bij mij het geval).
En verder zijn je temperaturen wel normaal lijkt me zo...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:12:
Dat speedfan tooltje geeft niet altijd de precieze aantal graden aan.. (was bij mij het geval).
En verder zijn je temperaturen wel normaal lijkt me zo...
En de RPM van de / een fan kan ook ontzettend afwijken... Net als de voltages. Is met elk programma zo. (Zoals vermeld staat in de FAQ.) De waardes die je het beste kan vertrouwen, zijn de waarden van het BIOS. Maar over 35 graden hoef je je (nog) geen zorgen te maken hoor... ;) Eerder bij 50 graden en idle waar jij 35 en idle hebt... ;)

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 19:55
Daantjuh schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:42:
Weet je zeker dat je de koeler hebt die je in ja TS noemt?? Volgens de site is dat nl een AMD Opteron koeler, dus lijkt het me sterk dat ze die bij een Athlon 64 leveren.
Je temperatuur is idd helemaal niet hoog, dus wees blij dat dat ding maar op 3400rpm draait, schelt een hoop herrie ;)
Maar toch levert ze het :)

Hope for the best, prepare for the worst...

Pagina: 1