[iTunes] Tag troubles

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 10:51
Ik wil itunes gaan gebruiken maar het probleem is dat ik een nogal omvang rijke verzameling heb. Zo'n 35.000 files goed voor zon 250 gb aan ruimte. Nou is dat nog niet het grootste probleem eigenlijk maar de manier waarop ik het tot op heden heb ingedeeld wel.

Het zit zo:

ik heb 5 "hoofdgenres" die elk weer onderverdeeld zijn in 5 "mediums". 1 zon medium is bv vinyl. Nu heb je bv een label "skull tunes" waar weer mappen in zitten met releases van dat label. In het mapje van die release zitten weer de mp3 files. Naam van de mp3 file kan volgens mij niet logischer als dit eigenlijk :)

vb:

Mp3\Techno\Vinyl\Skull Tunes\skull tunes 005 overdoxx\A1 - Overdoxx - Fuck You (Original Mix).mp3

Mp3\Drum n Bass\Albums\Bad Company - Digital Nation\01 - Bad Company - Digital Nation.mp3

Wat ik nu heb gedaan is elke mp3 file een genre tag plus medium tag meegeven: zo heeft de file hier boven een "techno - vinyl" tag :) Nu kan ik ook die mp3 file een album tag meegeven als "skull tunes 005" ofzo maarrrrr als je dan iets van 1300 albums hebt in een vinyl map wordt het er niet overzichtelijker op laat staan sneller.

Is er een manier om dit mss op te lossen of is itunes gewoon te beperkt hiervoor of ben ik teveel eisend? Iemand een beter idee?

Mijn dank zal groot zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
In Tag&Rename kun je de gehele tag aanpassen, inclusief commentaar, copyright, encoder, etc. In jouw geval zou je daar bij genre gewoon een custom genre kunnen maken, bv. techno-vinyl (als genre), en dan skull tunes 005 (als album). Is het dan overzichtelijk genoeg?

[ Voor 3% gewijzigd door oli4100 op 26-01-2005 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 10:51
Ja maar probleem is een beetje dat ik dan 1500 zo niet meer albums krijg.... en dan heb ik heb nog niet gehad over cd albums.

Wordt tidj dat itunes een keer mappen gaat ondersteunen.

met t&r ben ik overigens bekend ik heb het zelfs ooit eens gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Je kan in iTunes ook een cd-nummer toevoegen (niet te verwarren met het nummer van het liedje op de cd, ookwel 'track number' geheten), dan kun je dus de album tag 'skull tunes' maken, en het cdnummer '5' bijvoorbeeld. Met de Browse-functie van iTunes kun je dan heel snel bij de albums komen, daarna is het een kwestie van sorteren op de cd-nummer-kolom :)

[ Voor 19% gewijzigd door The Evil Brain op 26-01-2005 19:47 ]