Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

6v loodaccu's tot leven wekken en weer gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier 2 6volt loodaccu's liggen.
de een van 4Ah en de ander van 3,2Ah.

ze zijn allebei dood door veel te diepe ontlading.
nu heb ik die ene van 4Ah al wat opgepept door een losse pc voeding eraan te hangen van 12volt en volgens de meter ging er zo'n 3,5A doorheen,na een klein kwartier werd hij al een beetje warm en heb ik hem eraf gegooid.
en hij staat nu te laden aan een adapterje een 7,8v aan 1,45A

maar die accu van 3,2Ah geeft niet thuis,ook niet een half uur met 12V erop,hij blijft ergens bij de 2V hangen,is er nog een andere manier om hem weer op te peppen?

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:35
tja ik zou zeggen heeeeeeel langzaam laden, het verrotte is namelijk dat door te diepe ontlading de platen van de accu naar hun grootje gaan, die brokkelen dan af en als je ze dan gaat laden houden ze altijd minder vermogen, je zou hem gewoon nog wat langer kunnen laten hangen, kijk met Ni-Cd batterijen was het altijd makkelijk, ff in de vriezer, en dan eruit halen laten stuiteren en dan konnie vaak wel weer goed geladen worden (de cadmium kristallen versplinterden dan) maar ik denk niet dat dat bij een loodaccu werkt :P

Adjust non olet, plerumque...

Verwijderd

In een blaadje van http://www.de12ambachten.nl stond een keer een radicale manier om dit te doen, het had iets van doen met ompolen van de platen. Misschien als je ze mailt dat ze het wel willen vertellen.
Helaas heb ik net al mijn papierwerk ingepakt en ik zou niet weten welke doos het was :}.

Verwijderd

Um, dat ging dan wel over auto-accu's die je kon openen.

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:35
1nsane schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:54:
tja ik zou zeggen heeeeeeel langzaam laden, het verrotte is namelijk dat door te diepe ontlading de platen van de accu naar hun grootje gaan, die brokkelen dan af en als je ze dan gaat laden houden ze altijd minder vermogen, je zou hem gewoon nog wat langer kunnen laten hangen, kijk met Ni-Cd batterijen was het altijd makkelijk, ff in de vriezer, en dan eruit halen laten stuiteren en dan konnie vaak wel weer goed geladen worden (de cadmium kristallen versplinterden dan) maar ik denk niet dat dat bij een loodaccu werkt :P
lijkt me ook geen goed id loodaccus laten stuiteren :+

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 11:44
Ten eerste is je vloer al weg...

-

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:52
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:13:
In een blaadje van http://www.de12ambachten.nl stond een keer een radicale manier om dit te doen, het had iets van doen met ompolen van de platen. Misschien als je ze mailt dat ze het wel willen vertellen.
Helaas heb ik net al mijn papierwerk ingepakt en ik zou niet weten welke doos het was :}.
Klopt, kort ompolen is inderdaad de manier om ze weer een beetje wakker te schudden.
Het nadeel ervan is dat je nog steeds met een oude versleten accu zit, maar voor test- en prutsprojectjes altijd nog wel geschikt :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1