VirtualDub - knipprobleem

Pagina: 1
Acties:

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Ik heb een (vrij oude) serie op DivX en wilde deze op DVD branden!
Maar helaas, per seizoen passen ze net niet op 2 DVD's, dus ik wilde de aftiteling wegknippen met VirtualDub, zo gezegd zo gedaan! Ging helemaal goed, een test aantal van 13 afleveringen gedaan, klaar.

Helaas, nog 50 MB te (Brander weigert overburn). Dus ik wilde een middenstuk weghalen (introfilmpje). 1e ging goed, maar de 2e niet en uiteindelijk bleek een aantal wel en aantal niet, zelfde codec, zelfde formaat, zelfde alles! Als ik het introfilmpje selecteer en verwijder staat het in VirtualDub goed, maar als ik 'm dan afspeel gaat het fout en zie ik de laatste 3 sec. van het introfilmpje nog!

Instellingen:
Direct stream Copy (Video)
Direct stream Copy (Audio)

1 raar ding viel mij op! Als ik de filmpjes waarbij het fout gaat wil afspelen in VirtualDub speeltie deze niet af, maar springt +/- 5x verder tot bij het einde is en stopt. In plaats van gewoon af te spelen en normaal naar het einde te lopen!

Mis ik instellingen o.i.d.? (VirtualDub bèta en final gebruikt, geen verschil!)

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Na véél proberen en véél lezen ben ik erachter dat een DivX film in VirtualDub alleen geknipt kan worden op een keyframe.. Pech dat de keyframes niet op het juiste moment zitten 9 van de 10 keer...

Als iemand nog een oplossing heeft, of een suggestie... Ik sta er voor open ;)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
recoden, naar een lossless formaat, maar dat kost wel een hóóp ruimte op je HD (of lossy, maar dan heb je kwalitietsverlies). En in beide gevallen veel tijd.

lossless maar wel compressed is bijvoorbeeld huffyuv, maar je kan ook gewoon de standaard uncompressed optie gebruiken (nog eens een factor 5 grotere bestanden)

EDIT:
ow wacht, je wil de DivX'jes direct op DVD zetten. Dan moet je ze gewoon recoden naar DivX/XviD met een iets lagere bitrate. Of dezelfde bitrate en dat stukje er ook nog afknippen. Lees eens wat guides over het encoden van DivX of XviD. Daarvoor hoef je niet eerst naar een ander formaat. Bij recoden kan virtualdub volgens mij wel ieder frame pakken, omdat hij dan zelf de keyframes opnieuw bepaald.

[ Voor 42% gewijzigd door OnTracK op 26-01-2005 23:00 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Omzetten naar MPEG, knippen, en dan terug naar DivX?

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:59:
Omzetten naar MPEG, knippen, en dan terug naar DivX?
Heb 2x7x26 afleveringen = 364 aflevering, wil wel! Maar daar gaat ontzettend veel tijd in zitten!!! Dus ik ga dat recoden eens proberen (Toch bedankt!)

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
OnTracK schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:58:
recoden, naar een lossless formaat, maar dat kost wel een hóóp ruimte op je HD (of lossy, maar dan heb je kwalitietsverlies). En in beide gevallen veel tijd.

lossless maar wel compressed is bijvoorbeeld huffyuv, maar je kan ook gewoon de standaard uncompressed optie gebruiken (nog eens een factor 5 grotere bestanden)

EDIT:
ow wacht, je wil de DivX'jes direct op DVD zetten. Dan moet je ze gewoon recoden naar DivX/XviD met een iets lagere bitrate. Of dezelfde bitrate en dat stukje er ook nog afknippen. Lees eens wat guides over het encoden van DivX of XviD. Daarvoor hoef je niet eerst naar een ander formaat. Bij recoden kan virtualdub volgens mij wel ieder frame pakken, omdat hij dan zelf de keyframes opnieuw bepaald.
Oké, dat recoden werkt super! Heb 'm nu bijvoorbeeld naar Xvid gezet en de kwaliteit is hetzelfde (misschien zelfs wat beter) en file size van 350 MB naar 220 MB!!! Codecs zijn veel veranderd in een half jaar 8)7

Maar toch, 15 minuten per film om te recoden, want VirtualDub maakt nog geen gebruik van Hyper Threading? Mijn CPU blijft op 50% steken, ook als ik het proces op 'realtime' zet! Andere programma's die dit ook kunnen maar wel HT ondersteunen? Als iemand zo iets weet graag, anders zoek ik morgen verder..

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:38

Sick Nick

Drop the top!

Anders pak je gewoon een paar dvdtjes erbij, die dingen kosten geen hol meer. Waarom zou je de kwaliteit van de afleveringen naar beneden gooien (divx/xvid opnieuw encoden met divx/xvid kost gewoon kwaliteit ook al zie je het nu niet, de nieuwe divx gooit er allemaal filtertjes overheen om het wat op te fleuren. Ziet er wat helderder en feller uit), er veel tijd in steken (want dat kost het gewoon zoals je zelf zegt) als je met een paar extra lege dvd'tjes je klaar bent. En als er 1 of 2 eps niet op passen gooi je ze er op cd bij zodat je het per seizoen bij elkaar kan houden.

btw, je cpu doet wel gewoon 100% alleen door HT zie je het in zo'n metertje als 50%. Kijk maar naar het aantal fps wat ie nu doet, zet dan HT uit in je bios en doe hetzelfde nog een keer. Kijk dan naar de fps en zie, hetzelfde :)

[ Voor 11% gewijzigd door Sick Nick op 26-01-2005 23:40 ]

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19

Tim Schuhmacher

abasios

Maar het liet lijkt mij stug dat er niet precies een keyframe zit tussen de intro en de rest van de serie. Je weet dat je met shift + pijltje naar rechts kunt spoelen per keyframe. Zou kun je snel iets weg knippen

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Tim Schuhmacher schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:30:
Maar het liet lijkt mij stug dat er niet precies een keyframe zit tussen de intro en de rest van de serie. Je weet dat je met shift + pijltje naar rechts kunt spoelen per keyframe. Zou kun je snel iets weg knippen
Aan het begin van het introfilmpje knippen is geen probleem, maar aan het eind zit de keyframe op het punt waarop de titel van de episode staat. En dat wil dus niet! Het knippen in DivX gaat niet zo makkelijk als knippen in een normaal filmpje, zo blijkt! De codec die gebruikt is is: 'DivXMpeg4 V3'

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom maak je niet alsnog dvd van en shrink je met DVDShrink? Die 50MB heb je zo terug :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:46:
Waarom maak je niet alsnog dvd van en shrink je met DVDShrink? Die 50MB heb je zo terug :)
Hoe zou ik er een dvd van kunnen maken? Ik wil 13 Episodes op DVD hebben en ze zijn dus net iets te groot, ze zijn en waren al DivX. Het zou wel een oplossing zijn, maar hoe maak ik van 13 DivX Episodes een DVD en shrink ik dat naar 4,407GB?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

vegterb schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:03:
[...]

Hoe zou ik er een dvd van kunnen maken? Ik wil 13 Episodes op DVD hebben en ze zijn dus net iets te groot, ze zijn en waren al DivX. Het zou wel een oplossing zijn, maar hoe maak ik van 13 DivX Episodes een DVD en shrink ik dat naar 4,407GB?
:?

Je zegt dit in de OP:
Maar helaas, per seizoen passen ze net niet op 2 DVD's
Je hebt dus al DVD's ervan gemaakt (VOB files en de hele rataplan)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:05:
[...]

:?

Je zegt dit in de OP:

[...]

Je hebt dus al DVD's ervan gemaakt (VOB files en de hele rataplan)?
eh...Nee, gewoon alle DivX'jes los op de DVD's. Om ze af te spelen op PC of DivX-Player. Want het wordt waarschijnlijk onmogelijk om 13 afleveringen van ieder 350 MB om te zetten naar VOB en dan te zorgen dat ze nog op 1 DVD passen (Elk seizoen telt 26 Afleveringen, dus 2 DVD's in totaal)

Pagina: 1