help mij met overclocke

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:24
ik heb een amd athlon 2600+XP op een mobo asrock K7S8XE
ik heb een 500Watt q-tec voeding. maar ik wil overclocken, ik heb al een betere cpu cooler.
bij de 2500+ loopt ie stabiel maar op de standaard 2600+ NIET als ik hm op de 2800+ zet loopt ie weer stabiel. ik wil hm op de 3200+ zonder watercooling.
wie kan mij helpe op handige tips, pc hij wordt niet te warm!!!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-02 11:53
wedden dat hier een slotje op komt?

[ Voor 34% gewijzigd door Dekaasboer op 26-01-2005 18:35 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Voltages? Temperaturen? Die Qtec is troep, haal daar eerst maar eens een andere voor :). Wat zijn je andere specs? Wat voor 'betere' koeler heb je nu? Je geeft dus veel te weinig informatie met een nietszeggende topictitel zodat niemand er wat mee kan.

In ieder geval zou je de basics van overclocken uit de DOC FAQ even kunnen lezen :).

[ Voor 71% gewijzigd door AtleX op 26-01-2005 18:40 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• crimby
ik heb een amd athlon 2600+XP op een Asrock K7S8XE 512mb op 2 slots, 2 hhd eentje 40gb en eentje 80gb de betere cooler op mn cpu is een artic cooler t/m 3000+ voor de rest heb ik nog 3 lownoise ledfans waarvan 2 case fans zijn. begin aub niet over mijn voeding, hier ligt het in ieder geval NIET aan!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Dekaasboer schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:35:
wedden dat hier een slotje op komt?
:/ , een topic report was ook wel voldoende geweest, En deze reply zelf is eingelijk ook al te triest voorwoorden maar goed ik kan het niet laten.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:10

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

om direct te zeggen dat je die QTec kunt weggooien vind ik wat ver gaan, maar hoe weet je zo zeker dat het niet aan de voeding ligt? Heb je dat gemeten? Zo ja, dan heb je gelijk, zo nee, dan kun je je er misschien toch iets van aantrekken.

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 26-01-2005 18:47 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Welkom @ GOT :) .

Ik denk dat je beter eerst [url=http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag] dit even kan lezen.

Mocht je dan weten hoe je een topic (goed) kan openen, dan zou ik nog even de FAQ (Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)) lezen en de search gebruiken.

En als je er dan toch echt niet uit komt (wat ik betwijfel), open dan een topic waar iedereen lekker kan discusiëren met elkaar... Daar is GOT ook voor bedoeld, het is geen stel-een-vraag-en-iemand-geeft-binnen-3-seconden-antwoord forum ;)

Heb je voor de rest wel de goede FSB ingesteld? Want het is nogal raar dat hij wel als de 2500+ stabiel loopt en niet als de 2600+, terwijl die dat is. Of snap ik hem niet 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Waypoint op 26-01-2005 18:51 ]

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb een A8N-SLI en wil mijn 3200+ winchester stabiel op 3GHz draaien, en mijn TwinMos PC3200 moet dan wel 1:1 draaien hoor!

HELP MIJ!
:Z

• crimby
volgens mij heb ik dat wel gedaan die fsb maar ik wil wel discuseren maar ik had idd wel een vraag. en ik heb idd mijn voeding getest.
maarja ik wil graag tips.... en zo te zien ben ik niet de enige.....

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

/me IorGie mompelt iets over hoofdletters en leestekens.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Allereerst welkom hier op GoT..

De vragen die je stelt zijn allemaal toch wel vrij standaard. Omdat dit standaard vragen zijn hebben we ze opgenomen in de Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Probeer die faq eens op je gemak door te lezen, en probeer ook te begrijpen wat erin staat. Op die manier zul je snappen waar je mee bezig bent.
Je zult dan ook snappen dat er niet echt garanties voor het overclocken bestaan, en dus de vraag hoe hoog je kunt komen ook niet beantwoord kan worden. Dat hangt immers af van de kwaliteit van de gebruikte componenenten (zoals processor, moederbord maar ook bijv. geheugen).

Overclocken is altijd een kwestie van proberen. Dus neem gewoon de tijd, ga wat proberen, en als je rustig aan doet, met kleine stapjes tegelijk, kan er niet veel fout gaan :)

Overigens zou ik je ook willen aanraden om wat meer leestekens enzo in je tekst te plaatsen zodat het wat beter leesbaar is. Verder doen we hier normaal ABN praten. Dit houdt in dat we ook alle woorden en zinnen gewoon leesbaar en voluit neerzetten.

Succes.

[ Voor 14% gewijzigd door Apen-nootjes op 26-01-2005 18:59 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.