Toon posts:

PocketPC IE simulator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies of dat in dit forum hoort, maar ik heb de volgende vraag.
Ik ben bezig met een site te ontwikkelen, maar ik zou graag willen zien hoe de site zich op een pocket pc gedraagt. Is hier een soort van simulator voor, aangezien ik geen pocket pc heb...

Alvast bedankt

Verwijderd

in opera: shift f11, maar da's natuurlijk alleen een simulator voor opera.

Verwijderd

Topicstarter
thnx, daar kan ik nu even wel wat mee...
iemand anders verder nog andere suggesties?

Verwijderd

http://www.alistapart.com/articles/pocket/

die heb je wellicht nog wat aan btw

• MichelVH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
De Pocket PC 2003 SDK bevat een emulator, waarin alle standaardapplicaties zitten (ook Internet Explorer).

Verwacht niet té veel van die emulator trouwens. Ik merkte net al dat de emulator bij Visual Studio .NET 2003 de forumindex anders weergeeft (zonder stylesheet) dan m'n iPAQ 4150 (met stylesheet, alleen de header is zichtbaar.

Don't be afraid of the dark, be afraid of what it hides

Verwijderd

Topicstarter
thnx Mophor..
mbv ALA en Opera heb ik wel wat kunnen testen.
Zitten er veel verschillen tussen pocket pc´s met verschillende browsers?

De SDK installeer ik maar niet. Ik geloof dat ik ook de VS .NET 2003 moet installeren hiervoor?
Toch bedankt!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:39:
thnx Mophor..
mbv ALA en Opera heb ik wel wat kunnen testen.
Zitten er veel verschillen tussen pocket pc´s met verschillende browsers?

De SDK installeer ik maar niet. Ik geloof dat ik ook de VS .NET 2003 moet installeren hiervoor?
Toch bedankt!
Nee je kan gweoon alleen de emuglator installeren :)
Is ff zoeken, maar hier kan je 'm zo los downloaden :)
Werkt perfect, je moet even je netwerkinstellingen doen, maar ik kan hier gewoon internetten op dat ding, m'n netwerk bereiken, etc :Y)

Ik heb 'm momenteel draaien omdat ik een PDA webmail app aan't bouwen ben, en het valt me nog best mee wat je met CSS(1) en wat basic javascript uit kunt halen op die dingen :)

[ Voor 24% gewijzigd door SchizoDuckie op 27-01-2005 21:39 ]

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
goed... ik heb die emulator geinstalleerd... en één ding valt mij direct op, als ik het resultaat ga vergelijken met die emulator van Opera...

Opera toont het gewoon goed... tenminste, hij toont het zoals ik het zou willen.
die CE IE emulator toont het maar half goed. Het lijkt erop dat deze emulator niet goed omgaat met die style media. Ik heb namelijk diverse css files gemaakt voor diverse media type.
Zo heb ik screen, print en handheld. Het lijkt erop dat behalve de css handheld, ook de css screen wordt gebruikt.

Naar mijn logica zou een handheld alleen de handheld css moeten gebruiken.
De css worden als volgt aangeroepen...
code:
1
2
3
4
5
6
<style type="text/css" media="handheld">@import url(../s/c/hh.css);</style>
<style type="text/css" media="print">@import url(../s/c/print.css);</style>
<style type="text/css" media="screen">
    @import url(../s/c/lo.css);
    @import url(../s/c/text.css);
</style>

Kortom, doe ik nu wat fout?

edit: ik heb nu de style werkend op beide emulators, maar ben niet blij met de methode. Ik moet namelijk voor de windows CE emulator alles setten, wat ik in de screen style heb gedaan. Heb ik in de screen style een background aan de body toegekend, dan moet ik deze in de handheld style op transparant zetten, etc etc.... het lijkt mij niet echt een goede manier van werken. Iemand die weet hoe je hier mee om moet gaan?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 00:25 ]

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Het hoeft niet eens zo te zijn dat jij het fout doet. Pocket IE heeft gewoon geen volledige CSS ondersteuning. Opera wel :)

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1