[LINGO] Timer maken

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben bezig met een spelletje te maken waarbij je zo snel mogelijk een parcour moet afleggen alleen zit met het volgende probleem: er moet dus nog een timer in verwerkt worden die op het einde van een spel (na een game over zegt hoeveel sec je hebt gespeeld) maar ook na het succesvol verbracht hebben van een level moet er een alert komen met de gespeelde tijd in.

Wat ik heb is een movie script met daa onder andererin:

on enterframe me
sec= timer\60
end

en dan zou er dus een

alert "u tijd is: (dit deel weet ik dus niet)"

moeten komen.

Iemand een idee aangezien er weinig documentatie te vinden is over de programmeertaal "lingo"

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:38

WPN

ik ken lingo niet
maar zit er een timestamp in?
zoja kan je aan het begin een stamp maken en aan het eind en dan het verschil uitrekenen

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nee dit zit niet in lingo. Het is echt vervelend dat de documentatie zo beperkt is terwijl je er zooo veel mee kan doen O+

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:05

scorpie

Supra Addict

Kun je geen gebruik maken van je clock cycles van je processor? Ik ken verder Lingo ook niet, maar met behulp van die clock cycles zou je (makkelijk) een timer moeten kunnen maken (mbv een for loopje / while loopje)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• supergert
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
langezwieper schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:14:
Nee dit zit niet in lingo. Het is echt vervelend dat de documentatie zo beperkt is terwijl je er zooo veel mee kan doen O+
ehmmm... beperkte documentatie :?

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:54

Virgil

We're not alone

Scorperito schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:18:
Kun je geen gebruik maken van je clock cycles van je processor? Ik ken verder Lingo ook niet, maar met behulp van die clock cycles zou je (makkelijk) een timer moeten kunnen maken (mbv een for loopje / while loopje)
De kloksnelheid varieert van computer tot computer. Je kan dit alleen doen als je op de hardware programmeert. En niet op een buitenlaag zoals Lingo.

[ Voor 12% gewijzigd door Virgil op 26-01-2005 21:48 ]

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:05

scorpie

Supra Addict

SeRRveR schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:48:
[...]

De kloksnelheid varieert van computer tot computer. Je kan dit alleen doen als je op de hardware programmeert. En niet op een buitenlaag zoals Lingo.
Kwam ik idd ook achter, maarja, de clocksnelheid zou je dan ook weer kunnen fetchen en aan de hand daarvan een while loopje maken voor als er x clockcycles voorbij zijn.

Het was ook maar een ideetje

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 08:55

sopsop

[v] [;,,;] [v]

deze functie gebruiken dus: _system.time()
1 x bij het begin uitlezen en opslaan en dan bij het einde het verschil berekenen.

Of gebruik dit: http://livedocs.macromedi...se_update_en/01b_wr27.htm

Kun je nog een maximale tijd instellen ook.

[ Voor 37% gewijzigd door sopsop op 27-01-2005 12:20 ]

Pagina: 1