Problemen met MSI Ti4400VTD

Pagina: 1
Acties:

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Hallo medetweakers,

hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen, want ik kom er op moment niet uit. Via vraag en aanbod heb ik een 2e hands MSI Ti4400VTD kunnen bemachtigen. Er zat een Hercules 4000XT in (Kyro). Dus redelijke vooruitgang :P Maar als ik wil booten met de Ti4400, dan zijn alle gegevens ed die normaal voorbij komen niet te lezen omdat het beeld totaal vervormd is. Laat ik hem doorgaan tot windows laad, dan kan ik helemaal nix doen omdat ik domweg niets kan lezen.

Heb alle mogelijke bios instellingen die met de videokaart te maken hebben geprobeerd, maar niks heeft geholpen. AGP size op 128MB, AGP voltage van 1.55V naar 1.5V gezet enz.

Ik dacht misschien ligt het aan de drivers van de vorige videokaart (die ik wel heb verwijdert voordat ik de nieuwe erin deed).. Maar als je tijdens het booten die tekst niet eens kunt lezen van hoesnel je CPU is ed, dan denk ik dat het niet aan mn windows instal ligt.

Mijn systeem:
Pentium 4 3.0GHz met HT (non OC)
Abit IC7-G (intel 875P)
2x 512 Corsair XL mem (cas 2-3-3-6 om dingen uit te sluiten)
Maxtor 120GB Sata

Hoop dat iemand me hier mee kan helpen.. komt niet vaak voor dat ik een topic open, dus dan moet het wel ernstig zijn :)

edit: doe ik het Kyro kaartje er weer in, werkt ie perfect. Degene van wie ik de MSI Ti4400 heb gekregen, heeft voor het verzenden nog getest of ie nog werkte, en hij deed het perfect.

[ Voor 8% gewijzigd door BvK P4 op 26-01-2005 18:03 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• BvK P4
ben al wat verder gekomen. Heb de kaart nl even een nachtje boven de kachel gehouden, en nu doet hij het perfect in windows en in Unreal Tournament 2004. MAAR bij het booten heb ik nog steeds het probleem dat ik er nix van kan lezen. Ook wanneer het windows xp logo + balkje ervoor komt, is er bijna nix van te zien. Je weet het doordat je iets blauws ziet bewegen en omdat de kleuren overeen komen, maar het is overal versmeert als het ware.

Heb ook nog even getest met 3D Mark 01 en 03. Bij 03 draait alles goed, behalve bij de cpu tests. Daar kan ik helemaal niets meer herkennen van wat er zou moeten zijn. Ik denk dat het de cpu tests zijn omdat het tussen een paar tests zit die het wel goed doen. Ook mijn score van 1900 lijkt redelijk te kloppen. Maat van mij heeft een 4600 en heeft 1700 punten met een P4 2.8GHz zonder HT.

Draai ik 2001, begint het meteen al slecht, en zie ik er niets van. Heb hem ook nog niet uitgedraait.

Kan iemand mij hiermee helpen? Want ben heel tevreden met het kaartje.. Zou hem dus graag willen houden.

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-07 08:16
Het zijn dus geen artifacts?
Misschien ben je wel genaaid :)

Ik heb één keer via vraag & aanbod een Ti4200 gekocht en die deed het in begin ook niet, allemaal artifacts enzo. (zat een verkeerd gemonteerde Zalman blok op).
Na een paar weken baalde ik er toch flink van en heb toen het koelblok compleet eraf gehaald en het ding grondig schoongemaakt met aceton. Toen het blok er opnieuw opgezet en wonder boven wonder draaide het ding als een trein, nu al weer vele maanden.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 16:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Probeer eens opnieuw directX 9.c te installen en mischien nog je mobo drivers voor de zekerheid

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Erkandude schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:52:
Probeer eens opnieuw directX 9.c te installen en mischien nog je mobo drivers voor de zekerheid
Lieve schat DirectX in de BIOS ?

Verwijderd

Artz schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:50:
Het zijn dus geen artifacts?
Misschien ben je wel genaaid :)
Laat ik als verkopende partij ook een duit in het zakje doen: hij is niet genaaid.

Na een (zeer) korte search zag ik dat er wel compatibiliteitsproblemen bekend zijn met MSI-kaarten.

Zie hier
(toevallig van Fairy zag ik)

Bij mij liep de kaart probleemloos op een Gigabyte GA-7VRXP rev 2.0 (VIA KT333) en ook op een Asus A7N8X-X (nForce2 400). Kaart is niet overgeklokt geweest, er zijn ook geen andere dingen mee uitgehaald.

Ben blij te horen dat hij inmiddels al half-half loopt, nu de rest nog. Heb je trouwens al geprobeerd of het bij een vriend van je wel lukt?

edit: chipsets vermeld

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 20:14 ]

Verwijderd

Fairy schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:54:
[...]

Lieve schat DirectX in de BIOS ?
:/ wie heeft het over de bios???

• BvK P4
heb m nog niet bij een maat van me getest..

chipset drivers zijn geinstalleerd, directx 9c geinstalleerd. Maar ik vind het vooral vreemd dat hij bij het opstarten al problemen geeft. Dat heeft verder niet met drivers/windows instal oid te maken. Ging zonet even mn bios in, en het was net of er een te grote resolutie was gekozen. Er was beeld buiten het beeldscherm (wat ik dus niet zie :P ).

Zal nu ook nog even een andere monitor proberen, je moet toch wat :)

edit: artifacts heb ik nog niet kunnen ontdekken. Er is gewoon niets meer van het beeld waar te nemen bij die bepaalde test in 3D Mark 03 en helemaal niets in 2001.

edit2: goed nieuws, want op een andere standaard 17" monitor gaat 3D Mark 2001 en het opstarten perfect! :D Heb nu de andere monitor er weer aan hangen, en dat is meteen weer bagger. Ik kan er werkelijk waar niet bij dat het aan een monitor kan liggen 8)7 Weet iemand hoe ik dat op zou kunnen lossen? Want wil graag deze houden, omdat dit de "betere" is.

[ Voor 39% gewijzigd door BvK P4 op 27-01-2005 20:45 ]

Verwijderd

Misschien kun je de connectoren "omklussen"?

--> dus de vga connector van de ene verwisselen met de ander, of sowieso ergens een andere vandaan halen en die erop zetten

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 21:26 ]

• BvK P4
bij die ene die problemen gaf, daar misten wel een paar pinnetjes van..weet niet of dat heel erg is. Denk niet dat er zomaar een andere kabel aan valt te klussen omdat de kabel in de monitor splitst in andere kleine kabeltjes die erop zijn gesoldeerd oid. Ze kunnen dus niet heel simpel los gehaald worden denk ik. Ben iig blij dat dit opgelost is :D Zal nog een aantal spellen testen.

offtopic:

Kemel: zal morgen overmaken :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:20:
[...]

:/ wie heeft het over de bios???
Nou de POST dan. Hij geeft aan dat ie vóór windows al corrupt is. Nou ook zonder HD erin moet ie het gewoon doen...

• BvK P4
net ff uurtje unreal 2004 gedraaid..perfect! Thx voor de hulp.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
BvK P4 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:56:
bij die ene die problemen gaf, daar misten wel een paar pinnetjes van..weet niet of dat heel erg is.
Dat is wel vaker, meestal is er sowieso 1 weg (PIN9), en ik gok dat jij ook nog een of meerdere van de volgende pinnetjes mist: PIN4, PIN12 en evt. PIN15.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~a.bax1/PCStuff/VGACable.gif

Vraag me niet waarvoor ze zijn, maar ik vermoed dat ze worden gebruikt om je monitor te herkennen, en héél misschien ook om de refresh rate en/of resolutie van je monitor te bepalen.

Ik zou wel graag willen weten welke pinnetjes missen en welk merk en type monitor je hebt, misschien hebben we daar wat aan.

• BvK P4
@ KILLorBE: heb even voor je gekeken, en de pinnetjes 4, 9(standaard) en 11 missen bij de slechte monitor. De monitor die ik er nu aan heb mist alleen 9.

Kaartje draait nog steeds heerlijk :Y)

01 = 12000
03 = 1900

zijn deze scores een beetje redelijk? Van 03 weet ik wel dat het goed is, maar 01 niet..

• KILLorBE
BvK P4 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 19:54:
@ KILLorBE: heb even voor je gekeken, en de pinnetjes 4, 9(standaard) en 11 missen bij de slechte monitor. De monitor die ik er nu aan heb mist alleen 9.
11 was ik vergeten, 4,11,12 en 15 zijn Monitor ID bits (12 kan ook SDA zijn, en 15 SCL...wat het ook moge betekenen), een korte zoektocht leverde dit op:
IBM developed XGA/XGA-2 to provide a means to offer higher frequencies and resolutions in the "VGA" domain. These standards utilize software and ID bit termination to achieve these changes.
Bij jou oude monitor zijn de ID bits dus blijkbaar het probleem.
BvK P4 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 19:54:
01 = 12000
03 = 1900

zijn deze scores een beetje redelijk? Van 03 weet ik wel dat het goed is, maar 01 niet..
01 moet volgens mij een stuk hoger kunnen, ik haal met m'n Celeron 1.0A @ 1693 (168FSB) 11485, 14K moet toch wel te doen zijn.
Welke drivers gebruik je?

• BvK P4
thx voor het opzoeken KILLorBE.

Mn drivers zijn ForceWare 66.93. De nieuwste officiele versie geloof ik. Waar heb jij jou videokaart op lopen? Core en Mem?

• KILLorBE
335/705 zonder RAM sinks, en het voltage kan voor beide nog een stuk hoger 8)

Klikbaar:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~a.bax1/PCStuff/THTi4200Front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~a.bax1/PCStuff/THTi4200Back.jpg

Als ik jou was zou ik sowieso andere drivers gebruiken, de drivers worden nl al lang niet meer aangepast voor de GF4, dus je haalt er met de nieuwe drivers niks extra uit, de 40.xx tot 45.xx zijn over het algemeen de beste drivers voor de GF4 (welke het beste is is per systeem/kaart verschillend) zelf gebruik ik de 40.52 (Win9X) en/of de 41.03 (XP/W2K) drivers.

• BvK P4
maar het verschil is dat jij op 335/705 de core/mem hebt lopen, en ik 250/550 ;) en jij hebt je kaartje iets verder gemod als mij :P Draai nu wel stabiel op 300/650. Geen enkele freeze of artifact te bekennen tot nu toe. Daarmee haal ik een ruime 13000 punten in 2001 en >2100 in 03.

[ Voor 12% gewijzigd door BvK P4 op 29-01-2005 09:28 ]

Pagina: 1