Okyah schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:30:
Dit probleem ook
lang gehad met een audigy1 icm een A7N8X Deluxe (nforce2 ook).
Bij mij was het ook gekraak/geplop/gepiep als er schijfactiviteit was. Een goede was winamp icm met DiskDefragmenter

Dat gebruikte ik steeds als test als ik iets veranderd had

Gek genoeg had ik in iTunes NOOIT gekraak. Het hing dus ook nog af van de applicatie of het zou kraken. Met het uitkomen van de unified 5.10 nvidia drivers leek het inene allemaal ok te zijn \o/ Met het installeren van de nieuwe nvidia IDE-driver erbij dus
Helaas bleek later dat het probleem nog niet volledig verholpen was. Nu kraakte m'n geluid
als ik typte 
Nu had ik een ps/2 toetsenbordje, dus ben ik een ps/2 naar usb snoertje gaan halen om te kijken of dit zou helpen.
En.... DIT HIELP!!!!!

Helaas kon ik nu niet meer zoveel toetsen tegelijk indrukken, iets wat bij spellen best vervelend is
Toen ben ik overgestapt naar het laatste redmiddel

ACPI-instellingen wijzigen

Bij sommige mensen resulteert dit in een onbruikbare windows installatie, dus zorg dat je een backup hebt als je dit probeert

Helaas heb je dit al geprobeerd en hielp het niet... In welke driver heb je het veranderd?
Maar bij mij ging het wijzigen vlekkenloos en nu is er absoluut nooit meer sprake van enig gekraak!
Voor degenen die niet weten hoe ze hun ACPI-settings kunnen wijzigen >
Ga naar Device Manager, kijk daar bij Computer, waarin iets met ACPI staat. Bij mij was het eerst Uniprocessor iets btw. Nja, kijk daar bij, kijk bij de tab Driver en klik op de knop "Update Driver". Laat windows niet zelf zoeken, maar kies zelf een driver. Kies dan "Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC". Dit loste bij mij het probleem dus op

Maar zorg dus dat je alles ge-back-upped hebt, want het kan zijn dat je windows onbruikbaar wordt!!
WEES DUS GEWAARSCHUWD, er zit een risico aan deze actie verbonden!