Toon posts:

Koelertje draait langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb niet zo'n beste pc en ook geen goede grafische kaart maarja.

Ik zit met het volgende probleem, als ik een mijn gf4mx 440 ( ja lach maar ;) ) aansluit in mijn pc draait het koelertje echt supertraag. Als ik hem bij mijn broertje aansluit draait ie gewoon perfect.

Ik heb zelf een ECS K7S5A moederbord. Ik heb echt geen enkel idee waardoor het kan komen, en hoop dat iemand hier me kan helpen.

systeemspec voor geval iemand ze nodig heeft:

350 watt voeding van een cheap merk.
Athlon xp 1800
256 ddr geheugen
20gb HD
ECS K7S5A moederbord

Bij voorbaat dank,

Verwijderd

Ehmz haal die andere voeding van je broer , en sluit die ff aan bij je eigen pc..

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hmm ik heb hetzelfde moederbord maar dan met een Radeon 9000 Pro.
Hier geen problemen.

Je zou even je voltage lijnen kunnen posten. Misschien dat we daar iets aan kunnen zien. En aangezien hij bij je broertje wel draait. Misschien een id om die voeding even te testen? Hangt er natuurlijk af hoeveel Watt die is maar mijn ervaring is dat mijn systeem ook goed draait op 300W hoewel 350W aan te raden is. Mijn config is zelfs nog iets zwaarder dan de jouwe dus als die andere voeding 300W of meer is zit het wel snor.

Over je voltagelijnen. Die kun je het beste uitmeten in Windows met een monitor programma. Welke maakt niet zoveel uit. Speedfan werkt hier prima alleen de -12 klopt geen kont van hier, maar die is in dit geval toch niet belangrijk.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Alles wat je aangesloten en je niet nodig heb ook even loskoppelen zoals cd-rom enz.
ik weet niet ok je ook nog meerdere pci kaarten erin heb hangen en lampjes enz. haal deze er dan ook even uit en probeer het dan. :)
Maar lijkt me een beetje sterk dat je voeding dat niet aan kan....

Succes ;)