Toon posts:

PC soms super-traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste dagen heb ik last van een raar probleem. Bij sommige handelingen is de pc soms super-traag. In de titelbalk van de applicatie is na enige tijd te zien dat deze niet reageerd. Pas na een tijdje wachten loopt alles weer gewoon door. Dit gebeurt bij de meest eenvoudige handelingen, van het resizen van een plaatje in Photoshop tot het opslaan van een bestand in Notepad. Op dat moment is de processor-activiteit trouwens heel normaal.

In ben al bezig geweest met dingen als defragmenteren, schijfcontrole, spyware-scan en het register opschonen. Niks heeft echter gewerkt.

Ik heb een pc met een Intel Pentium 3,2 GHZ-processor, 1 GB Ram en Windows XP. Als jullie nog meer van mijn pc willen weten hoor ik het wel.

Weet iemand misschien wat ik nog meer kan proberen? Het begint echt heel irritant te worden.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

Kijk eens bij processen wat je snelheid opslurpt dan.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mischien is het wel een virus, probeer een te scanner met deze online scanner, http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Verwijderd

Kijk is naar je moederbord instellingen sommige hebben standje zuinig en die werken niet altijd even goed. Kijk of je die kan uitzetten en als een HT zet die dan ook.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:05:
Kijk is naar je moederbord instellingen sommige hebben standje zuinig en die werken niet altijd even goed. Kijk of je die kan uitzetten en als een HT zet die dan ook.
wat is HT?

Verwijderd

hyperthreading dat is dat die zeg maar meerdere proccesen te gelijk kan uitvoeren bijvoorbeeld een simpele notepad bestand opslaan en een zwaar photoshop programma gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:02:
mischien is het wel een virus, probeer een te scanner met deze online scanner, http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
Ik heb gescand op virussen, zowel met die op internet als met Norton Antivirus die ik geinstalleerd heb staan. Geen virussen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog even het volgende geprobeerd:

Ik heb alle applicaties afgesloten, alleen Notepad opgestart. Dan wil ik het bestand opslaan, en ja hoor, applicatie stopt er weer mee. Ik kan op de achtergrond wel andere programma's openen, maar Notepad reageert niet meer. Pas na 1 of 2 minuten reageert ie weer en komt het opslaan-schermpje.

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 10:15
Heb ik ook wel eens last van. Als ik met een willekeurig programma de vorige keer heb opgeslagen op een netwerkschijf die er nu niet meer is. Het programma moet er dan eerst een timeout krijgen voordat hij verder gaat. Hoe je het echt goed kan oplossen zou ik niet weten.

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10-2025
en je hebt ook grondig gecheckt op adware?

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Pagina: 1