Toon posts:

Wachtwoord Beheer

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Thuis heb ik een access databeestje waarin ik alle userid's en wachtwoorden in noteer. Heel erg handig, want al die userids en wachtwoorden onthouden lukt mij nooit! Alleen.. als ik nu ergens anders ben, dan heb ik het databeestje niet tot mijn beschikking.

Zijn er mensen die hier een handige oplossing voor hebben? Een standaard php & mysql waarin ze alles noteren, schriftje, etc? Of ben ik nu de enige die zijn wachtwoorden opschrijft :-)

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 00:33
Niet opschrijven, maak voor jezelf een unieke sleutel en pas die toe.
Simpel:
Sleutel = omdraaien
wachtwoord = pxswodniw (windowsxp omgedraait)
wachtwoord = srekaewt (voor tweakers)

Simpel en overal op toe te passen. Maak echter wel onderscheid tussen belangrijke wachtwoorden en minder (ik gebruik zelf 3 soorten sleutels afhankelijk van het belang van een goed wachtwoord). Vergeet ook het gebruik van cijfers niet.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Verwijderd

Topicstarter
Dat is opzich wel een slim idee :-)

Verwijderd

Mijn methode

ww bv altijd is kortjakje ziek aikz
1=i
3=e
0=o
enz
makelijk te onthouden, redelijk safe

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:12:
Mijn methode

1=i
3=e
0=o
enz
sorry maar dit snap ik niet 8)7

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Dat snap ik ook niet :?

Ik heb voor alles en overal 1 wachtwoord btw. Een hoofd-/kleine-letter combinatie met cijfers. Dat verzint _NIEMAND_ en je hoeft er maar 1 te onthouden. Heb m al een paar jaar :)

[ Voor 80% gewijzigd door AzzKickah op 27-01-2005 15:17 ]

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:12:
Mijn methode

1=i
3=e
0=o
enz
Ehm, nou niet meer natuurlijk.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Low-Tech
AzzKickah schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:16:
Dat snap ik ook niet :?

Ik heb voor alles en overal 1 wachtwoord btw. Een hoofd-/kleine-letter combinatie met cijfers. Dat verzint _NIEMAND_ en je hoeft er maar 1 te onthouden. Heb m al een paar jaar :)
Dat is wel gevaarlijk, als iemand 1 wachtwoord acherhaald (brute force e.d.) dan weet hij gelijk al jou wachtwoorden.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:42
NOVA_TheCrew schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:54:
Niet opschrijven, maak voor jezelf een unieke sleutel en pas die toe.
Simpel:
Sleutel = omdraaien
wachtwoord = pxswodniw (windowsxp omgedraait)
wachtwoord = srekaewt (voor tweakers)
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:05:
Dat is opzich wel een slim idee :-)
Dat valt nogal tegen, cryptografisch gezien is het precies even makkelijk te kraken als wanneer je het gewoon in de goede volgorde had laten staan.

Alleen de kans dat iemand het raadt, of het in een oogopslag kan onthouden is wat kleiner.

Dan kun je beter een lange zin nemen en dan van elk woord de eerste (of tweede, of laatste, of whatever) pakken, en dat als wachtwoord gebruiken. Is ook makkelijk te onthouden, en veel lastiger om met een woordenboek te brute-forcen :)

Verwijderd

Zoiets: Password sanity

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 15:37 ]

• Low-Tech
Wilke schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:32:
[...]

[...]

Dat valt nogal tegen, cryptografisch gezien is het precies even makkelijk te kraken als wanneer je het gewoon in de goede volgorde had laten staan.

Alleen de kans dat iemand het raadt, of het in een oogopslag kan onthouden is wat kleiner.

Dan kun je beter een lange zin nemen en dan van elk woord de eerste (of tweede, of laatste, of whatever) pakken, en dat als wachtwoord gebruiken. Is ook makkelijk te onthouden, en veel lastiger om met een woordenboek te brute-forcen :)
De sleutel moet bij mijn manier gewoon sterk gekozen zijn (opmerking was al vergeet de cijfers niet).
Bijvoorbeeld:
Sleutel = applicatienaam per vier letters groeperen na groep een cijfer aflopend vanaf 99 en om de groep die gaan omdraaien.
Password voor windowsxp = wind99xswo98p

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

NOVA_TheCrew schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:28:
[...]

Dat is wel gevaarlijk, als iemand 1 wachtwoord acherhaald (brute force e.d.) dan weet hij gelijk al jou wachtwoorden.
Moet ie eerst weten dat ik overal dezelfde heb, en dan moet ie nog weten waar ik overal accounts heb. Verder gebruik ik dit wachtwoord niet voor van die dingen waar je je 'even' voor moet registreren die je maar 1 of 2 keer gebruikt. Dan verzin ik ter plekke 1 of ander dom wachtwoord.

Voor de belangrijke shit (ISP, mail, Windows, Tweakers :P , school, etc) heb ik 1 wachtwoord. Werkt super.

[ Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 27-01-2005 22:57 ]

Pagina: 1