Toon posts:

beveiliging van filmpjes op cd-rom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een informatieve cd-rom. Hierop staan, behalve tekst ook plaatjes en filmpjes. Deze filpjes staan als linkjes naar een andere map op de cd-rom. Vooral deze filmpjes wil ik beveiligen tegen copieren, omdat er copyright op de filpjes staat. Hoe doe ik dit.......

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

De filmpjes (welk formaat?) kunnen gebruikers gewoon naar hd kopieren. Alleen als je een player meebakt op de cd en de filmpjes zo bewerkt dat ze alleen daarmee afgespeelt kunnen worden heb je een soort beveiliging.
Gaat dan nog niet makkelijk worden want iedereen zal gewoon de cd kunnen kopieren...

ps: Linkjes zei je? als in "shortcuts"? En wat dan als gebruikers hun cdrom op X:\ hebben ipv D:\ ?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Dat is niet gemakkelijk.... Ik zou een logo in het beeld doen met copyright teken of om de 10 sec een titeltje ofzo; 100% te beveiligen is het namelijk niet. Wat je kan afspelen kan je copieeren.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Ik zie niet zo in wat dit met Beveiliging & Virussen te doen heeft. Het gaat hier beveiligingen in de vorm van firewalls en antivirusscanners. :) Ik ga je topic dan ook verplaatsen naar Software Algemeen. :)

Overigens, welkom op GoT. :)

Signature

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 22:06

Nik

Misschien had je de cd-rom content (=filmpjes) in flash kunnen zetten, voor zover ik weet is dat niet makkelijk te rippen (voor noobs dan he).

Of zit ik er nou helemaal naast?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Welkom op Got idd... :P
Je kan idd proberen de content in een containerformaat op te slaan waardoor het iets moelijker wordt de filmpjes los op de hdd te zetten. De eerste de beste noob maak je het dan al wat lastiger, een oplossing met een titel of een logo voorkomt echter dat mensen de volledig content achteraf kunnen afspelen zonder referentie naar de rechthebbende... Je moet jezelf alleen afvragen hoe storend dat is en hoeveel waarde de doelgroep daar aan hecht. Hoe ver wil je gaan is de vraag?

[ Voor 3% gewijzigd door under-world op 26-01-2005 16:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, blijkbaar is het dus moeilijk om zoiets in zijn geheel te beveiligen. Ik was er al bang voor.... maar er zijn natuurlijk altijd mensen die veel meer weten dan ik. iig bedankt voor de informatie. Morgen moet de cd-rom klaar zijn.......
Markwin

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Wat proller zegt inderdaad. Als je de filmpjes convert naar FLV, dan is het al wat moeilijker te rippen. Alleen dan moet je het waarschijnlijk in een .swf-je aanroepen. Volgens mij kan je die .swf het dan wel laten faken, dus één of andere vage extensie meegeven aan de filmpjes, zodat het op de cd-rom al niet lijkt op filmpjes.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je kan ook gebruik gaan maken van "echte" DRM technieken maar dat is niet heel erg eenvoudig+gratis als je het gaat verspreiden.
Kijk even naar http://www.microsoft.com/...owsmedia/drm/default.aspx voor MS.

Vraag is hoe goed de beveiliging moet zijn:
• de echte n00bs kunnen er niets mee (dan is heel simpelweg de extentie aanpassen misschien al genoeg).
• niet echt makkelijk (inderdaad iets als flash, of inbakken in een executable)
• DRM

Dit kan altijd naast een logo in beeld.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Om te voorkomen dat mensen ze gaan rippen en een eventueel logo eruit gaan halen kun je ze in het Bink formaat opslaan. Videofile wordt dan gewoon een exe. Bink player kun je op de cd meebakken.

http://www.radgametools.com/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1