Casema maakt een fout en lost t niet op.

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Situatie is alsvolgt,

buurman komt gister naar ons toe met de mededeling dat hij erg slecht beeld heeft op de tv.
of wij dat ook hadden... maar nee geen last daarvan.
Vandaag kwam er om half 1 een monteur en heeft het probleem van de buurman opgelost!

En nu komt t: nu hebben wij sinds half 1 vandaag geen kabel signaal meer :(
hebben naar casema gebelt:

Gesprek nr 1: "nee meneer er zijn geen werkzaamheden bij u in de buurt geweest''
'' op zn vroegst pas aanstaande vrijdag kan er iemand langs komen''

Gesprek nr 2: ''ja het klopt dat er werkzaamheden zijn geweest bij u in de buurt.''
''ik zie dat u vrijdag al een afspraak heeft staan''

Ze spreken elkaar daar zelfs tegen :?
Nou wij hebben dus geen afspraak gemaakt.. en aan gezien wij gewoon betalen verwachten wij ook service!! Dit is iets wat ze niet kunnen bieden en van overwerk hebben ze ook nog nooit gehoort!!!
Ze willen ons niet doorverbinden naar een monteur of iemand met meer invloed. Ze weigeren om een andere afspraak te maken wat eerder is dan vrijdag.

Dit kan toch niet? door een fout van een monteur hebben wij tot vrijdag geen tv en radio meer en casema wil het niet oplossen. :{

iemand een idee met welke stappen we nog kunnen ondernemen?

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:59

scorpie

Supra Addict

_IK_ heb erg slechte ervaringen met casema, en ken dit soort geintjes ook. Ik had het met kabel internet.. to cut a long story short... ik nam adsl zodra het te krijgen was bij mij in de buurt. Alleen heb jij pech dat je niet kunt overstappen op een andere kabelboer voor je tv.

[ Voor 9% gewijzigd door scorpie op 26-01-2005 16:39 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• low_n_slow
ja alles wordt tegengehouden door die gasten bij de helpdesk...
echt werkelijk niks kan bij hun...
je kan je abo niet op zeggen, je mag niemand anders spreken
net alsof ze niks slechts willen horen over hun bedrijf : 8)7

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

err. . prima toch dat er vrijdag een monteur komt, of zie ik het probleem niet zo!? Elkaar tegenspreken ala.. dat is niets nieuws meer :)

dus ...

• low_n_slow
mph_rbi schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:51:
err. . prima toch dat er vrijdag een monteur komt, of zie ik het probleem niet zo!? Elkaar tegenspreken ala.. dat is niets nieuws meer :)
nee tuurlijk niet dat ie vrijdag langskomt :/
tis nu woensdag en dan zitten we dus anderhalve dag zonder tv en radio...
en dat voor iets wat niet jou fout is... en je betaald er verdomme ook voor :(

als die tent nou zegt van okee meneer we kijken er naar en we doen ons best...
maar nee niks kan daar :{

je verwacht service van een bedrijf waar je zuur verdiende geld naar toegaat..
maar dat is iets wat niet meer kan tegenwoordig schijnbaar ;(

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
lang leve de antenne! 8)

achjaa dat overleef je toch wel! ga lkkr tweaken! ;)

• low_n_slow
willy1986 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:58:
lang leve de antenne! 8)

achjaa dat overleef je toch wel! ga lkkr tweaken! ;)
ghehe :P

nee maar mn ouders zitten elkaar nou aan te kijken dus dat wordt ruzie ;)

weet iemand miss een nummer waar ik naar toe kan bellen zodat ik die ***** helpdesk omzeil?
ik vind dit echt geen stijl van die gasten :{
en iemand moet dat toch weten binnen dat bedrijf dat t zo niet kan....

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Gewoon een (nette) brief sturen naar klantenservice. Zo heb ik ook twee maanden internet + tv terug gekregen. (Dat ging dan ook om iets meer dan een dag geen televisie)

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
low_n_slow schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:36:
Situatie is alsvolgt,

buurman komt gister naar ons toe met de mededeling dat hij erg slecht beeld heeft op de tv.
of wij dat ook hadden... maar nee geen last daarvan.
Vandaag kwam er om half 1 een monteur en heeft het probleem van de buurman opgelost!

En nu komt t: nu hebben wij sinds half 1 vandaag geen kabel signaal meer :(
hebben naar casema gebelt:

[...]

Ok, van een antenne word je ook niet vrolijk, maar je zegt de da kabel van de buurman wel werkt? >> kabeltje naar de buurman leggen! O-)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

low_n_slow schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:00:
[...]

ghehe :P

nee maar mn ouders zitten elkaar nou aan te kijken dus dat wordt ruzie ;)

weet iemand miss een nummer waar ik naar toe kan bellen zodat ik die ***** helpdesk omzeil?
ik vind dit echt geen stijl van die gasten :{
en iemand moet dat toch weten binnen dat bedrijf dat t zo niet kan....
Telefonisch kom je er gewoon niet doorheen. Ik heb zelf eenkeer een fax gestuurd en werd toen wel teruggebeld door iemand die zich afdelingsmanager noemde. Je kunt dat dus nog proberen, dan komt het nog bij "iemand anders" op zijn bureau te liggen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

low_n_slow schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:54:
[...]
Oei, dat is wel heel erg :) (no offence)
In mijn ogen zijn mensen tegenwoordig veel te opgefokt als het om dit soort gevallen gaat. Als Casema a.s. vrijdag keurig z'n werk doet is het toch prima?

just my 2 cents :)

dus ...

• St@m
  • Laatst online: 20-02 22:37

St@m

@ Your Service

Maar hoe kan het dan dat die buurman nu wel kabel heeft en jij niet? Das dan wel een beetje raar.. heeft de monteur in het kastje van de buurt lopen kloten ofzo :P ff de kabel omwisselen?
Maarja, ik vind het ook slechte service, maar bij welke provider is dat niet zo? Essent stuurt ook pas over 2 dagen een monteur als iets niet werkt. Al heb ik wel begrepen dat er een storingsdienst is (een teamgenoot werkt bij de storingsdienst van Essent en kan @ random worden opgeroepen) Maar nooit dat ze bij mij komen he, als ik ze nodig heb (2x gebeurd dat ik ze nodig had, internet probleempjes)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is vrij normaal dat ze niet direct de volgende dag of dezelfde dag komen. Alle storingen zijn in principe door hun schuld gemaakt, dat betekent niet dat ze mensen hebben die dat even binnen een uurtje oplossen. Jij eist gewoon belachelijke dingen.

Het is niet voor niets dat je (ook of juist bij adsl!) servicecontracten af kan sluiten. Een 4u contract kan bijvoorbeeld, maar dat kost net ff iets meer dan die luizige 10 euro per maand die je voor kabel betaalt (een factor 100 meer ofzo slechts).

Chill de hell out, ze lossen het probleem weldegelijk op, alleen jij hebt een beetje belachelijke eisen over hoe snel het moet gaan. Vraag je twee dagen geen TV geld terug, waarschijnlijk gaat iemand van de factuurservice je dan kkeihard uitlachen als je hebt opgehangen om vervolgens proestend 60 cent naar je overmaken en voor de rest is het heel erg vervelend, maar dat bedrijf heeft niet iemand stand-by staan om alles maar ff snel op te lossen. Dat heeft al helemaal niets met een helpdesk te maken...

Bij adsl van kpn via XS4all (IMO het stabielste soort internet wat je in NL kan krijgen met de beste service) wordt een storing ook niet a la minute opgelost en kan je soms ook een paar dagen zonder internet zitten. Daar is niets belachelijks aan, dat is gewoon het gevolg van goedkope producten waar niet een team van 50 mensen stand-by staat voor al uw acute storingen (dat kan je daar namelijk niet van betalen).

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 27-01-2005 02:05 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:25

Tourniquet

Hiya, fellas!

Vervelend dat je een storing hebt, maar wat betreft jouw geklaag kan ik bovenstaande reactie van JvS van harte onderschrijven. Twee dagen is een hele redelijke periode om een op zich zelf staande storing te herstellen! Als de hele wijk nou zonder TV zat, ja dan gaat er direct een monteur op pad maar individuele gevallen moeten toch echt ingepland worden. Het is echt niet zo dat er constant 100 monteurs op de bank uit hun neus zitten te vreten in de hoop dat ze eindelijk eens een storing kunnen gaan oplossen.

En wat betreft het terugvragen van abonnementsgeld, de algemene voorwaarden zijn hier duidelijk over:

Artikel 5: Storingen
1. Wanneer de Klant een storing, beschadiging of een ander gebrek in zijn Aansluiting
of in andere door Casema ter beschikking gestelde voorzieningen constateert, dient
hij Casema daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen.
2. Storingen worden door Casema zo spoedig mogelijk verholpen. Indien als gevolg
van een aan Casema te wijten storing het volledige Casema Standaardpakket of een
substantieel deel daarvan gedurende meer dan vijf werkdagen niet kan worden
ontvangen, zal Casema daarvoor een evenredig deel van de maandelijkse
abonnementsvergoeding aan de Klant terugbetalen.

3. Casema heeft het recht de redelijke kosten, voortvloeiend uit een onjuist gebleken
storingsmelding en/of uit de opheffing van storingen veroorzaakt door een gebrek in
niet door Casema ter beschikking gestelde apparatuur of door een gebruik van de
Aansluiting op het Omroepnetwerk in strijd met deze Algemene Voorwaarden, aan
de Klant in rekening te brengen. Deze kosten bedragen ten minste de voorrijkosten
zoals aangegeven in de Tarievenlijst.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• low_n_slow
Ja ik snap jullie beredenering...
maar we hebben t niet over internet. het gaat over radio en tv.

Daarbij als er een storing zou zijn dan sluit ik me volledig aan dat ik gewoon even moet wachten!
Dat is niet meer dan normaal...

MAAR wat er niet bij mij infietst is dat een monteur iets aangepast heeft zodat wij nu geen signaal hebben. Het is zijn fout dus laat hem dat dan ook oplossen. Het lijkt me nou niet dat er zoveel storingen zijn dat hij niet even terug kan komen omdat zijn fout weer ongedaan maken...

en jullie zeggen dat ik moet chillen? hebben jullie wel eens zonder tv en/of radio gezeten?
erg vervelend maar dat mag ik schijnbaar niet vinden :{

maar goed we wachten rustig af... en we zien wel wanneer ze komen :)

desondanks mag de klantenservice wel beter maar ja waar is dat niet ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zoals ik al zei: Elke storing die casema op zou moeten lossen is een storing veroorzaakt door een fout bij casema. Of een monteur die bij de buren komt dat doet of dat er een andere oorzaak is (een monteur waar jij niets van afweet bijvoorbeeld, of iemand die in de grotere centrale iets fout doet), is totaal niet relevant.

Ik heb weleens zonder TV en radio gezeten ja, een huisgenoot die ging verhuizen had de hoofdkabel losgetrokken, pas na 3 dagen had de huisbaas tijd om met een sleutel langs te komen, echt heel erg was dat IMO niet.

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:13
Mijn zusje heeft wel eens een week zonder kabel gezeten. Ze woont in een flat en de kabelmonteur die iemand in de flat kwam afsluiten had zeker nog wat slaap in zijn ogen toen hij het verkeerde kabeltje eruit trok. Het duurde zeker een week voordat iemand "tijd" had om de fout te herstellen.

Twee dagen is echter zeker wel een redelijke termijn. Het is maar televisie/internet. Van Eneco had ik het echter niet gepikt (die komen dan ook een stuk sneller).

PS. Als het je om je radio gaat: http://www.tvportal.nl/casema/radio.jsp Als je een Casema of Wanadoo/Cable abbonnee bent kan je hier ook televisie kijken.

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 11:51
Ik ben er inmiddels wel aan gewend. Bij Casema ligt gewoon het TV signaal er elke maand wel een keer uit. Soms duurt het een uur, soms een dag.
Als ik naar een andere kabel exploitant zou kunnen GRAAG! :(

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Casema:
Waar ik woon moest een abonnee worden afgesloten. geen probleem maar door de bouw zijn er fouten in de kabelaanleg gemaakt. Fijn maar dus niet voor ons. Ze hebben maar gewoon even iemand eruit getrokken. Pas 5 dagen later na 10 keer per dag te bellen hebben ze ons weer aangesloten. niet eens een excuus niet eens een pardon NIKS helemaal NIKS. 5 dagen echt heel grof van Casema. In plaats even vragen nee tuurlijk niet gewoon eruit trekken en pleiten gaan. Ik zei nog tegen die monteur die er toen stond "kan je me nog garanderen dat vanavond de kabel het nog doet of liggen jullie nu weer eruit?". Volgens mij was dat geen goede opmerking.

vaak als ik bij klanten ben dan doet het internet het niet. Dan liggen weer alle Motorola modems eruit en kan je weer 4 uur later terugkomen. Allemaal zo fijn geregeld.

Ik ben al aan het kijken voor Digitenne of een schotel(maar de buren zijn niet blij hiermee) want vaak ligt Casema even 5 minuten eruit en dan doet deze het weer 3 dagen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Wen er maar aan, je gaat namelijk nog veel meer ellende krijgen met casema, casema kennende.

Verwijderd

low_n_slow schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:54:
[...]

en dat voor iets wat niet jou fout is... en je betaald er verdomme ook voor :(

als die tent nou zegt van okee meneer we kijken er naar en we doen ons best...
maar nee niks kan daar :{

Wat wil je dan? Dat de hele wereld stopt met draaien todat jij weer een signaal hebt? Ze

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 09:23
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:34:
Wen er maar aan, je gaat namelijk nog veel meer ellende krijgen met casema, casema kennende.
die reactie slaat dus nergens op.. het is dus gewoon per persoon verschillend.
Ik heb hier nou al 2 jaar internet van casema.. alleen in het begin wat storingen voor de rest geen downtime niks..

Tv heeft tot nu toe ook 99% van de tijd gewerkt dus deze stelling slaat sowieso nergens op, en als je zoiets roept onderbouw het dan a.u.b.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Waar gaat dit heen met deze maatschappij zeg....

Naast een data-limiet-loze internet verbinding van zeker wel 2048Kbit waar je dan perse ook 256KByte/s wilt hebben omdat het je recht zou zijn voor echt niet meer dan zeker wel 29 euro per maand nu moord en brand schreeuwen als iets niet direct dezelfde dag nog wordt opgelost?

(vergelijking met internet verbindingen is expres ook al gaat het om TV hier)

Ik kan er eigenlijk alleen maar om lachen ondertussen. Fouten zijn mensenlijk, ook monteurs zijn mensen. Een duwtje tegen een kabel in de kast kan net los geschoten zijn en niet zichtbaar zo 1-2-3 gelijk dat het gebeurd is perongeluk.

Maak er niet zo'n punt van zeg. Je hebt iemand aan de telefoon gekregen. Een afpraak voor nog dezelfde week voor het weekend. En dat op een consumenten product van een 10 euro per maand.

Zoals hierboven, 't is geen dienst met afspraken op een binnen 4uur een oplossing garantie.

Stel nou, stel dat je TV gewoon stuk is en het stom toeval is nu. Sta je toch lullig te kijken vrijdag ;)

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 27-01-2005 23:22 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

hier ook nog nooit noemenswaardige problemen gehad. Hooguit een keer toen er iemand zo lomp was geweest om in z'n achteruit tegen het kastje aan de rijden... Maar binnen 2 dagen stond er een nieuw kastje en deed alles het weer.

Verder zijn ze ook overal erg makkelijk mee, zo had ik een keer een netwerkkaartje voor iemand anders nodig dus ik vroeg aan de monteur die de modem kwam brengen of ie er nog een over had. En die kreeg ik toen ook gewoon...

Dus de ervaringen zijn voor iedereen anders. Voor mij is het prima zo, zowel radio als tv als internet.

Insert vies grapje hier

Verwijderd

Casema heeft anders wel enorm hoge klanttevredenheid scores, van het verleden hebben ze echt wel geleerd ;)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
* bjck heeft ook niet zo'n gekke ervaring met ze....

Ik heb nog eens op hoge poten aan te telefoon gehangen daar omdat ik ook zo reageerde dat op de tweede dag kabelinternet het opeens niet meer werkte. Modem knipperde en had geen signaal.

Rustig gesprek met die helpdesker die even ging navragen na mijn gegevens te hebben. Ik zet de TV aan ... geen beeld. Radio aan ... geen geluid.

Komtie terug aan de telefoon, biedt zijn excuses aan. Stroomstoring in de kast in mijn wijk. De NUON knakkers waren al onderweg.

Zelfde toen we perongeluk zelf de kabel doorgespit hadden in de voortuin. Twee dagen later een monteur om een degelijke las te maken en alles weer inorde.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

low_n_slow schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:07:
Misschien persoonlijke smaak, maar ik zou dat eerste eerder erg vinden dan die laatste twee. Zowieso kan je zoals gezegd radio via je internet gaan streamen, dus zonder radio zit je niet :+ En tv, tja dan kijk je hier en daar maar een online filmpje. Of zit je soms de hele dag thuis? Je mist het dus 2 avonden begrijp ik? Is dat nou zo erg? :?
MAAR wat er niet bij mij infietst is dat een monteur iets aangepast heeft zodat wij nu geen signaal hebben. Het is zijn fout dus laat hem dat dan ook oplossen. Het lijkt me nou niet dat er zoveel storingen zijn dat hij niet even terug kan komen omdat zijn fout weer ongedaan maken...
Als hij een full-time baan heeft, heeft hij gewoon een full-time baan, en komt niet in z'n vrije tijd nog ff langs om nou precies jouw verbinding te herstellen... :X
en jullie zeggen dat ik moet chillen? hebben jullie wel eens zonder tv en/of radio gezeten?
Tuurlijk mag je dat vervelend vinden, maar je kan ook overdrijven vind ik. 2 dagen (avonden misschien zelfs) zonder tv/radio zitten is wel het minste wat kan gebeuren. Lijkt mij.
maar goed we wachten rustig af... en we zien wel wanneer ze komen :)
Vrijdag dus. :z
En wat deed de klantenservice nou precies fout, op het langs-elkaar-heen-praten na dan?
Daarbij als er een storing zou zijn dan sluit ik me volledig aan dat ik gewoon even moet wachten!
Ik denk dat het dus inderdaad niet meer dan normaal is om even te wachten, zoals alle klanten voor dergelijke bedrijven moeten doen. ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• St@m
  • Laatst online: 20-02 22:37

St@m

@ Your Service

Tja, ik ben het nog steeds met de TS eens. Wanneer je vaste lasten hebt per maand vind ik dat je ook mag verwachten van een bedrijf dat zij de afspraken nakomen. Wanneer ik een contract heb van 40 uur in de week, en ik kom iedere maand 1x niet, dan zou mijn baas ook niet blij zijn. En je kan zelf wel invullen wat er zal volgen...
Zelfde geldt natuurlijk voor een internet/TV aansluiting. Je betaalt voor een hele maand voor een dienst die 24 uur per dag beschikbaar moet zijn (anders zou je wel per minuut betalen ofzo, of per dag.. fill out..) dan mag je dus IMHO dus ook verwachten dat die dienst beschikbaar is.. mocht dit niet zo zijn dan vind ik dat je minder hoeft te betalen, helaas vinden de aanbieders dit niet..
Ik heb ook wel eens een week zonder internet gezeten..(niet mijn fout natuurlijk, anders is het een ander verhaal) dat is toch 50/4=12,5 euro per week.. is het dan niet redelijk om gewoon een week minder te betalen voor je diensten? Bij @home vonden ze van niet.. ik vind 12,5 euro nog steeds veel geld per week voor een internet aansluiting, en ik vind dat ik dan wel mag verwachten dat het ook 100% werkt..

edit, niet aankomen met "dan neem je toch een mindere aansluiting?" Ik heb nu net genoeg aan mijn upload van 64KB, dus dat gaat niet op...

EDIT: Ik moet ook niet posten met m'n zatte kop lees ik wel weer :P

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 28-01-2005 12:47 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

low_n_slow schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:07:
Ja ik snap jullie beredenering...
En daar zit je life-support-systeem op aangesloten ofzo? :P
Wat is dan nog het probleem?
MAAR wat er niet bij mij infietst is dat een monteur iets aangepast heeft zodat wij nu geen signaal hebben. Het is zijn fout dus laat hem dat dan ook oplossen.
Dat doet hij toch ook? Vrijdag a.s. komt hij langs om het op te lossen.
Het lijkt me nou niet dat er zoveel storingen zijn dat hij niet even terug kan komen omdat zijn fout weer ongedaan maken...
a) hij komt langs om het op te lossen
b) in hoeverre heb jij zicht op de queue met storingen daar bij casema? Inside information?
Dat mag je best vinden, je moet alleen geen onredelijke eisen gaan stellen.
Hoezo, jij meldt een storing, wordt er wat aan gedaan of niet?
St@m schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 05:07:
Tja, ik ben het nog steeds met de TS eens. Wanneer je vaste lasten hebt per maand vind ik dat je ook mag verwachten van een bedrijf dat zij de afspraken nakomen.
Klopt, en dat doet casema dan ook keurig. Er is een storing en die wordt binnen een redelijke tijd opgelost. We hebben het hier niet over een structurele uitval oid, gewoon een storing. Dat gebeurt.
Wanneer ik een contract heb van 40 uur in de week, en ik kom iedere maand 1x niet, dan zou mijn baas ook niet blij zijn. En je kan zelf wel invullen wat er zal volgen...
Betaalt jouw baas jou een tientje per maand? Los daarvan.. in deze analogie is 'een storing' te vergelijken met 'ziek zijn', immers als jij een storing vertoond, ben je ziek. Als jij 1 dag in de maand ziek bent, zul je echt niet ontslagen worden.

Komop mensen wel redelijk blijven. Ja het is vervelend als er een dienst uitvalt. Ja als dit structureel gebeurt, heb je het recht om hard te klagen. Nee als er een keer een storing is die binnen een redelijke termijn opgelost wordt, moet je niet gaan zeiken.

Verwijderd

Nou goed, ik ben het in deze wel met de topicstarter eens. Prijs daarmee vergelijken is natuurlijk appels en peren vergelijken.

Zodra een verbinding eruit ligt vind ik persoonlijk dat je als Casema zijnde er direct iemand moet zetten. Monteurs werken zowiezo in shifts, en zijn dus 24x7 bereikbaar.

Zodra bij een van mijn klanten de website niet meer bereikbaar is ga ik ook niet zeggen "dat pakken we over 2 dagen op, dan bent u aan de beurt, ik plan u even in.".

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 09:02:
Zodra een verbinding eruit ligt vind ik persoonlijk dat je als Casema zijnde er direct iemand moet zetten. Monteurs werken zowiezo in shifts, en zijn dus 24x7 bereikbaar.
Het is misschien HEEL erg lastig voor te stellen, maar monteurs kunnen nogal veel efficienter werken als ze hun dag vantevoren volplannen, dan wanneer ze "direct" naar elke storing toe moeten gaan. Eén monteur kan met een goede planning het werk doen wat je bij zo'n "altijd standby" manier (die jullie heel normaal schijnen te vinden) van zeker 4 monteurs!

Moet je je nou eens voorstellen dat casema de verbinding garandeert. Dan moeten er dus altijd monteurs zijn die standby zijn (en dus niets zitten te doen) om de storing direct op te lossen. Dat is duur, en dat lukt niet van het (relatief goedkope!) tarief wat je voor kabel en internet betaalt.

Daarnaast is het een consumentenproduct. Als je business DSL neemt of office DSL, dan zelfs heb je te maken met 'best effort' (we lossen het zo snel als we kunnen met de mogelijke middelen op). Als je daar niet tegenkan, kan je daar contracten over afsluiten, zodat je storing bijvoorbeeld binnen een dag, binnen 8u of misschien zelfs binnen 4u gegarandeerd is opgelost. Deze contracten kosten honderden euros! Dat kosten ze niet voor niets!
Nou goed, ik ben het in deze wel met de topicstarter eens. Prijs daarmee vergelijken is natuurlijk appels en peren vergelijken.
De prijs heeft daar alles mee te maken.
Zodra bij een van mijn klanten de website niet meer bereikbaar is ga ik ook niet zeggen "dat pakken we over 2 dagen op, dan bent u aan de beurt, ik plan u even in.".
Dat komt omdat jouw hosting bedrijf dat in de kosten heeft meeberekend (waarschijnlijk is jouw hostingbedrijf zo klein dat je dat niet eens echt rekent, maar gewoon zelf even gaat), dat heeft casema niet. Daarom kost casema 10 euro en geen 30 euro per maand. Dan heb ik bij een eventuele (en bijna nooit voorkomende) storing graag twee dagen wachten over om elke maand 20 euro te besparen!

Het verschil in prijs, consumenten of zakelijk product en servicecontracten en grootte van het bedrijf tellen weldegelijk mee. Dit is gewoon netjes opgepikt, storing is gemeld, er is een monteur geboekt, die komt vrijdag naar het probleem kijken en wellicht is het direct opgelost. Kan het niet direct opgelost worden en zit de TS nog langer zonder TV, dan kan-ie z'n paar eurocentjes zelfs ook nog terugvragen over die periode, dan hoef je in elk geval niet te betalen voor de periode dat je geen tv kan kijken (dat is wel vrij redelijk natuurlijk).

Casema heeft in dit geval gewoon netjes en goed en servicegericht gehandeld. Jullie hebben gewoon waanzinnige ideeen over wat "service" inhoudt en wat de kosten daarvan voor bedrijven zijn. Nogmaals het kan wel, maar dan gaat het abonnementsgeld wel even met 200% omhoog waarschijnlijk.

Verwijderd

Dat is toch klinkklare onzin :) Dan gooi ik het even vannuit een andere hoek, als ik Nuon bel dat ik geen electriciteit heb staat diezelfde dag hier een monteur te controleren. Als ik UPC bel om te zeggen dat mijn televisie eruit ligt, wordt er direct gekeken waar het aan ligt.

Waarom zou Casema dat niet kunnen?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 12:45:
Dat is toch klinkklare onzin :) Dan gooi ik het even vannuit een andere hoek, als ik Nuon bel dat ik geen electriciteit heb staat diezelfde dag hier een monteur te controleren.
Punt 1: Dat is elecriciteit, dat ligt net ff anders. En als het er bij jou uitligt, dan doet dat meestal bij een boel mensen en dat heeft idd prioriteit.
Punt2: Hoe weet je dat zo zeker? Is dat altijd zo? Bij elke storing?
Als ik UPC bel om te zeggen dat mijn televisie eruit ligt, wordt er direct gekeken waar het aan ligt.
De beruchte helpdesk van UPC gaat direct kijken waar het aan ligt? Of meldt het callcenter wat je aan de lijn krijgt de storing voor je? En als het dan iets is waarvoor waarvoor een monteur fysiek in het kastje moet kijken, dan is er ook direct dezelfde dag eentje die dat doet? Altijd? Geloof je het zelf? :P
Omdat andere bedrijven dat ook niet kunnen (tenzij je ervoor betaalt).

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 28-01-2005 12:57 ]

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Je kan hoog en laag springen bij casema, maar als het ze niet uitkomt, dan komen ze gewoon niet. Een half jaar geleden, was plots, alleen bij ons de kabel eruit. De dame aan de lijn zij vrolijk, dat ze over anderhalve week pas tijd hadden, zonder dat er sprake was van feestdagen, vakanties of e.d. Alle suggestie's en bedreigingen boden totaal geen oplossing en na 8 dagen stonde er doodleuk een monteur aan de deur, dat het geregeld was. Er was een kabel in de wijkkast losgeschoten en dit was met 3 minuten opgelost. Dit kwam wel vaker voor zij hij. De aardige man wist ook nog te vertellen, dat het een rustige periode was en dat er weinig storingsgevallen waren. Het blijkt ook dat er verschillende storingsnummers zijn, waarbij de ene wel gelijk een monteur oppiept en de andere het vrolijk op een planning zet.
En wat betreft het terug krijgen van 8 dagen abonnements geld, ik heb de moed maar opgegeven.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 12:45:
Dat is toch klinkklare onzin :) Dan gooi ik het even vannuit een andere hoek, als ik Nuon bel dat ik geen electriciteit heb staat diezelfde dag hier een monteur te controleren. Als ik UPC bel om te zeggen dat mijn televisie eruit ligt, wordt er direct gekeken waar het aan ligt.

Allereerst: kijk in de algemene voorwaarden van Casema, zoals Tourniquet quote. DAT is waar staat wat je van Casema kunt verwachten. Zolang ze zich daaraan houden is er niets aan de hand waar je over kunt klagen. Als je snellere on-the-moment service wil kunnen eisen, heb je een ander, allicht VEEL duurder contract nodig.

In dit geval is er maar een ding grondig fout en dat is de verwachtingen die de TS heeft (jij ook) ten aanzien van de service die Casema verplicht is te leveren. Die verwachtingen zijn in het geheel niet gebaseerd op iets waaraan rechten te ontlenen zijn.

En dat bedrijf X andere service verleent - tja, geweldig voor bedrijf X, maar dat verandert niets in het contract tussen TS en Casema. Dat jij goede ervaringen hebt met UPC heeft waarschijnlijk veel meer te maken met de techniek (gokje: op afstand schakelbare taps voor de CATV aansluiting in jouw wijk) dan met een betere service, als je UPC's overeenkomst leest staat er vrijwel hetzelfde in als die van Casema mbt storingen (alleen bestaat er na 48 uur recht op terugbetaling ipv 5 dagen, maar dat zegt niets over hoe snel het daadwerkelijk verholpen moet worden).
marco899 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 12:59:
Je kan hoog en laag springen bij casema, maar als het ze niet uitkomt, dan komen ze gewoon niet. Een half jaar geleden, was plots, alleen bij ons de kabel eruit. De dame aan de lijn zij vrolijk, dat ze over anderhalve week pas tijd hadden, zonder dat er sprake was van feestdagen, vakanties of e.d.
Tja, de planning zat gewoon vol :z
Alle suggestie's en bedreigingen boden totaal geen oplossing
Bedreigingen :? Je snapt toch hopelijk dat als je de medewerker aan de telefoon gaat bedreigen je werkelijk iedere kans op een positieve behandeling verknalt |:( Je mag blij zijn dat de medewerker zo professioneel was om in ieder geval de afspraak in te plannen...
en na 8 dagen stonde er doodleuk een monteur aan de deur, dat het geregeld was. Er was een kabel in de wijkkast losgeschoten en dit was met 3 minuten opgelost. Dit kwam wel vaker voor zij hij. De aardige man wist ook nog te vertellen, dat het een rustige periode was en dat er weinig storingsgevallen waren.
Klinkt als een typische storing waar een monteur naartoe moet. Dat zal trouwens niet de wijkkast geweest zijn, als een kabel daar eruit schiet ligt TV er bij honderden mensen eruit, dit zal eerder in de eindversterker geweest zijn bij jullie individuele aansluiting. En sneu dat niet eerder in te plannen was, maar op de planning heeft de monteur geen zicht (het zijn gewoon ingehuurde onderaannemers), dus zijn geblaat op dat gebied kun je negeren...
Het blijkt ook dat er verschillende storingsnummers zijn, waarbij de ene wel gelijk een monteur oppiept en de andere het vrolijk op een planning zet.
Lijkt me sterk, hooguit dat per product andere regelingen gehanteerd worden (telefonie heeft meestal veel hogere prioriteit). Sowieso zal ingepland moeten worden.
En wat betreft het terug krijgen van 8 dagen abonnements geld, ik heb de moed maar opgegeven.
Ja, dan krijg je ook niets |:(

Gewoon brief aan klantenservice (adres op factuur) met melding dat je van datum x tot datum x+8 door hun schuld geen signaal had en of je abbogeld terug wil. Dat wordt dan gewoon gecrediteerd :z

Oslik blyat! Oslik!

• low_n_slow
nou de monteur is langs geweest en ik heb even aan hem gevraagd wat er nou was...

en het bleek dus dat er een kabel niet was bevestigd. de kabel zou of los geschoten zijn of de monteur had hem niet meer bevestigd... wat het was liet meneer in het midden... wel heeft hij zijn excuses aangeboden...

toch leuk wat voor discussie hier op gang is gebracht. :)

en die algemene voorwaarden zijn leuk en aardig maar als er geen andere aanbieder is van dit product heb je weinig keus he?
als de stroom uit valt zoals eerder vermeldt dan staan ze wel op de stoep en casema doet niets voor nog geen minuut werk...
zoiets is gewoon jammer en vind ik niet kunnen, maar het schijnt dat ik nu te ver ga volgens sommigen ;)
ach zo heeft ieder zn eigen mening maar in ieder geval is nu (pas) het probleem opgelost...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

low_n_slow schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 16:46:
en die algemene voorwaarden zijn leuk en aardig maar als er geen andere aanbieder is van dit product heb je weinig keus he?
als de stroom uit valt zoals eerder vermeldt dan staan ze wel op de stoep en casema doet niets voor nog geen minuut werk...
zoiets is gewoon jammer en vind ik niet kunnen, maar het schijnt dat ik nu te ver ga volgens sommigen ;)
ach zo heeft ieder zn eigen mening maar in ieder geval is nu (pas) het probleem opgelost...
Je hebt zeker keus...
- geen televisie
- digitenne
- schotel

Verder... ook al zijn ze de enige aanbieder... Jij bent accoord gegaan met de voorwaarden toen je het contract hebt getekend...
Plus... ik vind dat je zeurt...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nou de monteur is langs geweest en ik heb even aan hem gevraagd wat er nou was...

en het bleek dus dat er een kabel niet was bevestigd. de kabel zou of los geschoten zijn of de monteur had hem niet meer bevestigd... wat het was liet meneer in het midden... wel heeft hij zijn excuses aangeboden...
Yup, kan gebeuren, waarschijnlijk door de kou (kabels rekken en krimpen, soms zit er geen rek meer in).
toch leuk wat voor discussie hier op gang is gebracht. :)

Zat keus. TV kun je overal in NL via satelliet ontvangen, er zijn overal in NL analoge uitzendingen in de lucht, in grote delen van Casema-gebied is er ook Digitenne. En streaming over internet is tegenwoordig ook steeds meer in opkomst.

Maar dan nog, al zou er totaal geen concurrentie zijn, het doet er in dit geval niet toe - je verwachtingen kloppen gewoon niet met de afspraken, waar Casema zich aan houdt :z
Geen minuut werk, maar wel de nodige tijd om erheen te rijden. Jou eerder van monteur voorzien zou betekenen dat een ander pas later geholpen wordt. Dat zou pas scheef zijn.
Tja, spreek Casema erop aan en vraag of er misschien tegen meerprijs een sneller servicecontract te krijgen is. Vaak zijn er ook dergelijke contracten beschikbaar (met name bedoeld voor bedrijven), maar je gaat steil achterover slaan van de prijzen.

Je betaalt weinig voor televisie (nergens meer dan EUR 16/maand), voor dat geld is
het gewoon niet te doen om monteurs standby te houden. Bovendien is televisie een entertainmentproduct, niet bepaald een eerste levensbehoefte. Daarom is de vergelijking met electriciteit ook krom - daar zijn gezien het belang aparte regels voor. Maar ook daar werkt men in beginsel op dezelfde manier en moet je fors bijbetalen voor harde garanties met schadecompensatie. Voor een stuiver kun je nu eenmaal niet op de eerste rij zitten...
Tja, mening over wat ideaal zou zijn wel, maar waar je recht op hebt is duidelijk en Casema heeft vooralsnog alles conform die afspraken gedaan. Als je ook een brief met zakelijke toon naar ze stuurt met verzoek om restitutie abbonnementsgelden stuurt, denk ik dat je erop kunt vertrouwen dat ook dat deel van de afspraken voldaan zal worden.

Verder zou ik aanraden om je te orienteren op alle mogelijkheden en serviceniveaux die beschikbaar zijn waar jij woont en dan met name jezelf de vraag stellen hoe belangrijk televisie voor je is en hoeveel je bereid bent (bij) te betalen als je deze afhandeling (die wederom volledig conform overeenkomsten gegaan is) te traag vindt.

Oslik blyat! Oslik!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ook als er meerdere aanbieders zijn (adsl, kabelinternet anyone) heb je exact dezelfde voorwaarden, ook bij xs4all om maar een van de beste providers te noemen...
Electriciteit is wat anders, dat is echt belastend als je het niet hebt.
zoiets is gewoon jammer en vind ik niet kunnen, maar het schijnt dat ik nu te ver ga volgens sommigen ;)ach zo heeft ieder zn eigen mening maar in ieder geval is nu (pas) het probleem opgelost...
mjah, jij hebt je mening. Wij onderbouwen onze meningen met waarom casema gewoon voor dat geld waarschijnlijk niet sneller kan reageren, en proberen uit te leggen waarom dat normaal is.

Als je dan blijft bij "jamaar ik vind het toch ... " sja, dan valt er weinig te discussieren :o

• the_stickie
  • Laatst online: 14-09-2025
low_n_slow schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:36:

Ze willen ons niet doorverbinden naar een monteur of iemand met meer invloed. Ze weigeren om een andere afspraak te maken wat eerder is dan vrijdag.
Waarom heeft Casema een helpdesk? Net om te zorgen dat je niet zelf met monteurs of management moet bellen ;)
Daarnaast worden telefonsiche service-desks vaak door andere bedrijven gedaan, en is er dus ook helemal niemand naar wie ze je kunnen doorschakelen. Als je dat blijft vragen ergroot je alleen de kans dat ze je in het ootje nemen (doorschakelen naar een random iemand op de klantendienst die zich voor manager uitgeeft) Trust me dat gebeurt meer dan je denkt ;)
Dit kan toch niet? door een fout van een monteur hebben wij tot vrijdag geen tv en radio meer en casema wil het niet oplossen. :{
dat willen ze wel: je hebt immers een afspraak, en die zijn ze nagekomen :)
Ja geduld hebben, en niet te veel zeiken tegen de mensen van de klantendienst, die mensen doen heus wel hun best en kunnen er ook niet aan doen dat het voor jou niet de "beste" oplossing is ;)

mijn punt: heb een beetje medelijden met die mensne op de klantendienst :)

[ Voor 5% gewijzigd door the_stickie op 28-01-2005 17:17 ]

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Er zijn verschillende dingen die je over het hoofd ziet:
1) Zonder electriciteit zijn er een hoop dingen die niet werken (CV ketels, Koel/vries kasten), waardoor er een hoge schadepost kan ontstaan, als de storing niet binnen 24 uur verholpen is kan er een schadeclaim worden in gediend, om die reden hebben zij mensen in dienst die op oproep basis werken. Zonder TV of kabel kun je makkelijk leven.
2) Electriciteit word op grotere schaal gedistribueerd met minder tussenstations als kabel, dus minder kans op storingen, en als er dan een storing is geld dat vaak voor een complete wijk....reden genoeg, lijkt mij, om er snel iets aan te doen.
3) Bij kabel TV/Internet zijn er vaak meldingen die niks met de exploitant te maken hebben, maar er moet wel een monteur naar toe omdat bv een of andere sukkel de stekker van de modem eruit heeft getrokken, die zijn dan ook de hele dag bezig om dergelijke stomme dingen op te lossen.

En dat is niet mijn mening.

Verwijderd

sjorremans schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 23:04:
[...]

die reactie slaat dus nergens op.. het is dus gewoon per persoon verschillend.
Ik heb hier nou al 2 jaar internet van casema.. alleen in het begin wat storingen voor de rest geen downtime niks..

Tv heeft tot nu toe ook 99% van de tijd gewerkt dus deze stelling slaat sowieso nergens op, en als je zoiets roept onderbouw het dan a.u.b.
Idd, dat heb je goed gezien, het verschilt per persoon, ik had het over de situatie die het bij mij is geweest en van de topic starter, dat het bij zeldzame gevallen wel goed gaat had ik niks over gezegt, jou reactie slaat dus nergens op.

Ik wil het wel onderbouwen, maar dat word me post belachelijk lang, ik zou een boek kunnen schrijven over alle ellende die ik en mijn kennisen gehad hebben met casema.
Je kan me het beste vragen wat wel goed is gegaan toen we casema hadden.
Dat is makkelijk te beantwoorden, helemaal niks namelijk.
Op ieder vlak zoals, helpdesk, service, internet snelheid, weken geen internet, tv kwaliteit, casema administratie, en noem maar op met alles hebben we problemen gehad met casema, gelukkig zijn we nu 2 maanden geleden overgestapt op alternatieven en zijn alle problemen over.

Voordat er weer zo'n slimmerik gaat posten dat mijn post nergens op slaat omdat het bij hem wel goed werkt: Ik heb het over mijn ervaringen, en die van mijn kennisen. ;)

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Sorry alvast, ik kan het niet laten om ff de slimmerik uit te hangen ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:11:
Idd, dat heb je goed gezien, het verschilt per persoon, ik had het over de situatie die het bij mij is geweest en van de topic starter, dat het bij zeldzame gevallen wel goed gaat had ik niks over gezegt, jou reactie slaat dus nergens op.
Je zegt nu 2 tegenstrijdige dingen, eerst geef je sjorremans gelijk, om vervolgens te zeggen dat zijn reactie nergens op slaat :? 8)7
En uit je vorige reactie kan ik (en anderen waarschijnlijk ook) niet opmaken dat het over ervaringen van jou en je kennisen ging, op mij kwam het over alsof Casema altijd klote is.

Zeg nou zelf, als je dit leest:
Wen er maar aan, je gaat namelijk nog veel meer ellende krijgen met Chello, Chello kennende.
Dan zeg je tegen de TS toch dat ie nog meer ellende kan verwachten.

Of ben ik nu gek 8)7
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:11:
Voordat er weer zo'n slimmerik gaat posten dat mijn post nergens op slaat omdat het bij hem wel goed werkt: Ik heb het over mijn ervaringen, en die van mijn kennisen. ;)
Nou is het duidelijk waar je het over hebt, je had in je eerste post ook kunnen beginnen met...Mijn ervaring is dat...

Genoeg gezeurd, alles werkt (voorlopig?) weer.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Een goed boek is beter dan menig TV programma. Tis een kleine hint natuurlijk ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1