Toon posts:

[XP] Windows Installer & Update probleem oude proxy instell*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer probeert Windows Update te updaten via 90.0.01, dit is echter een oude proxy instelling die niet meer gebruikt wordt.
Nu wil Windows Installer het internet op en die doet dat ook via 90.0.01.

Hoe krijg ik die oude proxy instelling weg?

Aanvulling;
Vroeger gebruikte we softwarematige proxy (niet op bovenstaande pc) nu gebruiken we een router.
Uiteraard de proxy instellingen weggehaald (in IE)

Inmidels gebruik ik Firefox maar als ik in IE de proxyinstellingen aanpas naar het ip adres van de router werkt windows installer wel maar moet ik weer het wachtwoord van de router invoeren.
Als ik dan de instellingen weer wijzig, naar; geen proxy, zit Installer ook weer op 90.0.0.1.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 17:04 . Reden: aanvulling ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:13
Heb je al eens met regedit gezocht naar deze value?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb gezocht met regedit. Diverse verwijzingen weggehaald (90.0.0.1)

Ook op Windows Installer en msiexec.exe gezocht, maar daar vond ik niks van verwijzingen naar dat ip adres en ook gezocht op proxy, maar ook hier hetzelfde verhaal.

Ook gezocht bij MS, zowel KB als de Dutch helpgroep.

Ook op Google gezocht maar daar nog niks gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Ok even een update;

Windows Update wordt geblokt door mijn firewall, svchost.exe had ik geblokt en die was zowel voor de auto update als de manuele update nodig.
Die staat nu op allowed en die hou ik in de gaten.

Windows Installer probleem kan ik nu niet checken omdat ik het probleem wat ik had nu manueel heb opgelost;
Firefox had, voor een bepaalde website toepassing, een nieuwere versie nodig van sun.java.
Daar kwam dus het Windows Installer probleem uit voort.

Heb wel intussen proxycfg -d uit laten voeren, die zou de proxygegevens opschonen/verwijderen, als ik het goed heb begrepen.

Als ik weer tegen het probleem aanloop, kom ik er op terug.