Pro AMD update

Pagina: 1
Acties:

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Allereerst, complimenten voor de goed gevulde frontpage, maar wat ik vandaag tegenkwam vind ik niet kunnen:

nieuws: Groei AMD-serververkopen stagneert - Update
Amd-serververkopen nemen een plotse duik

In de update worden wat uitspraken gedaan die van een bedenkelijk niveau zijn:
"is het mogelijk dat Context zich op te weinig gegevens baseert om conclusies met betrekking tot de toestand van AMD te kunnen trekken"

Ik snap best dat er bij een bericht dat wat uit zijn verband is getrokken een correctie wordt uitgevoerd, maar het lijkt hier er bijna op alsof AMD verdedigd wordt.
In plaats van (het correcte) toe te voegen dat het over een gedeelte van de verkopen van AMD (beter gezegd, HP en IBM) gaat worden er meteen speculaties aan gehangen.
Dit lijkt me meer stof voor de reacties, dan voor in een nieuwsbericht.

Het wordt al helemaal dubbel door de titel "duiken" betekent omlaag gaan, minder groei is toch weer iets totaal anders. Tijd voor een herzienne versie?

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Even een korte verduidelijking:

Dat Context zich op te weinig gegevens baseert om conclusies voor de wereldwijde toestand van AMD te trekken, is een feit. Op basis van de verkoopcijfers van resellers van twéé merken in zéven landen kun je onmogelijk besluiten dat AMD het niet goed gedaan heeft op de servermarkt.

Misschien is de update iets tè positief, maar dan is dat vooral doordat de eerste alinea, het oorspronkelijke bericht, eigenlijk tè negatief is denk ik. De titel heb ik inderdaad aangepast omdat deze niet geheel correct was. Wat jij zegt, namelijk "in plaats van het correcte toe te voegen dat....." is overigens ook toegevoegd, samen met de precieze cijfers waarover het gaat.

Ik vind dus niet dat de update uitgesproken positief is of AMD ophemelt, alleen worden de cijfers en stellingen van Context even in de juiste context geplaatst ;)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Yoeri schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:00:
Even een korte verduidelijking:

Dat Context zich op te weinig gegevens baseert om conclusies voor de wereldwijde toestand van AMD te trekken, is een feit. Op basis van de verkoopcijfers van resellers van twéé merken in zéven landen kun je onmogelijk besluiten dat AMD het niet goed gedaan heeft op de servermarkt.
Helemaal mee eens, je kunt het hooguit indicatief gebruiken, nooit meer dan dat.
Misschien is de update iets tè positief, maar dan is dat vooral doordat de eerste alinea, het oorspronkelijke bericht, eigenlijk tè negatief is denk ik. De titel heb ik inderdaad aangepast omdat deze niet geheel correct was. Wat jij zegt, namelijk "in plaats van het correcte toe te voegen dat....." is overigens ook toegevoegd, samen met de precieze cijfers waarover het gaat.
De titelfix is denk ik al het belangrijkst, hierdoor klopt de context al beter, en valt de update minder in de category "denial" ;)
Ik vind dus niet dat de update uitgesproken positief is of AMD ophemelt, alleen worden de cijfers en stellingen van Context even in de juiste context geplaatst ;)
Ik denk dat het vooral de titel was die het hem deed.
De titelfix heeft mijn 'probleem' al opgelost.

Bedankt en succes