De iRiver H340 heeft een aparte line-out en is daardoor erg geschikt om aan te sluiten op externe aparatuur zoals een autoradio. De iPod heeft dit niet. Daarnaast is de battery life van de H340 een stuk beter. De iPod heeft daarnaast software nodig om er bestanden op te kunnen zetten, dus zonder deze software kun je hem niet gebruiken als externe harde schijf. Niet erg handig als je vaak bij andere mensen je speler even aan de USB-poort wilt hangen om wat bestanden of muziek over te zetten van of naar je speler.
De iPod schijnt als voordeel te hebben dat je veel sneller door muziek heen kunt spoelen, kan erg handig zijn wanneer je snel naar de tweede helft van een liveset van 2 uur wilt spoelen, hier heb ik zelf echter geen ervaring mee. Het klopt wel dat dit bij de iRiver wat lang duurt, maar zelf heb ik er nog niet vaak last van gehad, ook al luister ik regelmatig livesets.
MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb