[Probleem] MSI Neo2 gesloopt? Hij doet het technisch nog wel

Pagina: 1
Acties:

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:57
Hoi, ik heb vandaag wat spulletjes binnengekregen

- Thermaltake Fanless103 Tower Cooler
- Zalman ZM-NB47J
- CoolerMaster Centurion 5 Geen, Zwart
- NEC ND-3520A 16 x, 4 x, 16 x, Zilver, OEM

Ik alles installeren. Alles prima, alles paste!!!
Alleen MN zalman NB tikte NET tegen mn videokaart aan dus ik denk, ik knip er een stukje van af.
Dat gedaan, heb alleen 3 condensatoren? naast mn NB kapotgedrukt. Ik keihard balen natuurlijk en helemaal in paniek!!

Ik steek de stekker er in ... alles werkt gewoon! Ik krijg alleen continu zo'n pieperror!! :(

Nu vraag ik me af wat ik nou heb gesloopt? Weet iemand waar die 3 dingen voor zijn? Er komt nog een Maxtor DiamondMax Plus 10 250 GB, 7.200 rpm, 16 MB, SATA/150 aan.

Modbreak:resize de pics aub of post gewoon een link!
2048x1536, je verzint het toch niet ..

http://members.lycos.nl/maurits8222/Stom/IM000225.JPG

verder past alles nog NET, hieronder een foto

http://members.lycos.nl/maurits8222/Stom/IM000214.JPG

[ Voor 50% gewijzigd door BalusC op 26-01-2005 21:51 ]

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Maurits, wil je alsjeblieft je plaatjes resizen?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

De componenten die je op die foto omcirkeld hebt zijn smb componenten. Met een scherpe foto had ik waarschijnlijk kunnen zien wat het was :P
Je hebt het over een piepcode, kijk in de handleiding van je mobo wat die code betekend. Verder druk je die componenten niet zo snel kapot of je hebt wel behoorlijk lomp gedaan.

offtopic:
Verkapt pats je temps topic :X

[ Voor 10% gewijzigd door Andre-85 op 26-01-2005 21:21 ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Whiskey48
De componenten die je op die foto omcirkeld hebt zijn smb componenten. Met een scherpe foto had ik waarschijnlijk kunnen zien wat het was
:) beter doet mn camera het niet :)
componenten die je op die foto omcirkeld hebt zijn smb componenten
wat doen die dingen? Kan er niet zoveel op google van vinden.

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Kunnen oa. weerstanden, condensators en spoelen zijn. Verder lijkt het mij handiger dat je eerst is kijkt wat die piepcode betekend. Zou goed kunnen dat er gewoon een ander probleem is :)

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Whiskey48
Andre-85 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:19:
Kunnen oa. weerstanden, condensators en spoelen zijn. Verder lijkt het mij handiger dat je eerst is kijkt wat die piepcode betekend. Zou goed kunnen dat er gewoon een ander probleem is :)
In het boekje staat niets over piepgeluiden. Het is ook een standaard interval errorgeluid.

Ik heb wel een 4 lampjes controlesysteem bij dit moederboard die in combinatie rood en groen kunnen lichten. Deze zijn allemaal groen en dat staat voor geen errors.

• Whiskey48
Er staat trouwens boven die 3 dingetjes:

C265
C269
M279
C268 C279

[ Voor 15% gewijzigd door Whiskey48 op 27-01-2005 08:59 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 22:28

DataGhost

iPL dev

maurits82 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:48:
[...]

In het boekje staat niets over piepgeluiden. Het is ook een standaard interval errorgeluid.

Ik heb wel een 4 lampjes controlesysteem bij dit moederboard die in combinatie rood en groen kunnen lichten. Deze zijn allemaal groen en dat staat voor geen errors.
dan is er niks mis :) heb je al gekeken waar die piepjes vandaan komen, POST ie gewoon? (ja lijkt me wel omdat alle lampjes goed zijn)
zit je videokaart er wel goed in enzo... -> wat heb je allemaal gedaan

en gebruik voortaan de edit knop in plaats van je topic te kicken

Verwijderd

ga de bios is in en doe even default settings,je moet toch wat of iid geval kijken of het daar goed zit,kijk of je vga kaart het doet.
en ja hoe weet je nu of die NB koeler nog goed zit

• Whiskey48
heb je al gekeken waar die piepjes vandaan komen
ja uit de pc-speaker. Die heb ik maar losgekoppeld. Werd er helemaal gek van. Uit de piepjes kan ik niets halen. Er zit een standaard interval tussen.

Alles werkt gewoon prima. Behalve dan dat ik op F1 moet drukken om door te starten omdat hij zegt dat mn chasis geopened was.
De piep blijft echter.

De videokaart en de NB zitten verder allemaal goed gemonteerd.
De NB cooler zit ook nog wel goed. Hij zit nog stevig vast op dezelfde plek.
resize de pics aub of post gewoon een link!
2048x1536, je verzint het toch niet ..
hehe, sorry }:O

[ Voor 11% gewijzigd door Whiskey48 op 27-01-2005 08:49 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 22:28

DataGhost

iPL dev

maurits82 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 08:31:
[...]

ja uit de pc-speaker. Die heb ik maar losgekoppeld. Werd er helemaal gek van. Uit de piepjes kan ik niets halen. Er zit een standaard interval tussen.

Alles werkt gewoon prima. Behalve dan dat ik op F1 moet drukken om door te starten omdat hij zegt dat mn chasis geopened was.
De piep blijft echter.

De videokaart en de NB zitten verder allemaal goed gemonteerd.
De NB cooler zit ook nog wel goed. Hij zit nog stevig vast op dezelfde plek.

[...]

hehe, sorry }:O
ik bedoelde dus eigenlijk wat die piepjes veroorzaakte... dat je chassis open is kan ook piepjes veroorzaken, maak die even dicht of sluit de jumper op je moederbord kort (ik zie geen reden tot chassis intrusion detection voor een desktop :+ )
zet ook in je bios uit dat ie halt op geen errors ofzo, of alleen maar disk... beetje onhandig om steeds op f1 te moeten drukken imo

• Whiskey48
ik bedoelde dus eigenlijk wat die piepjes veroorzaakte... dat je chassis open is kan ook piepjes veroorzaken, maak die even dicht of sluit de jumper op je moederbord kort (ik zie geen reden tot chassis intrusion detection voor een desktop )
zet ook in je bios uit dat ie halt op geen errors ofzo, of alleen maar disk... beetje onhandig om steeds op f1 te moeten drukken imo
(Y)!! Ik heb toch "chassis intrusion" kunnen vinden in de bios. Deze op reset gezet en (y) Piep is weg! Thanx!!

... nu vraag ik mij alleen toch af wat ik nu heb gesloopt?? Zou een belangrijk onderdeel zijn?

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
maurits82 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 09:31:
[...]

(Y)!! Ik heb toch "chassis intrusion" kunnen vinden in de bios. Deze op reset gezet en (y) Piep is weg! Thanx!!

... nu vraag ik mij alleen toch af wat ik nu heb gesloopt?? Zou een belangrijk onderdeel zijn?
practisch gezien zijn alle componenten op het moederbord belangrijk. Dat je nu geen problemen ondervindt wil nog niet zeggen dat die niet gaan komen. De onderdelen die jij hebt verwijderd kunnen een helehoop verschillende functies hebben gehad. De numers die jij hebt gepost geven voor de meeste het type onderdeel aan, een C wil zeggen een condensator. Aangezien condensatoren veel worden geplaatst ter ontstoring kan het zijn dat je moederbord iets minder stabiel is geworden, ook kan het zijn dat het door veranderde aanvoer spanningen van bepaalde ICs je moederbord minder lang meegaat.
Het beste wat je kan doen is voor de zekerheid toch even een email sturen naar de helpdesk van MSI en vragen of zij een probleem zien in de missende onderdelen. Waarschijnlijk kun je het moederbord ter RMA opsturen en fixen zij het wel (waarschijnlijk niet gratis).

• Whiskey48
Ik denk dat ik het zo maar laat. Zolang ik geen randapparatuur sloop maar het moederboard vind ik het prima.

Vraag, ik krijg binnenkort "Maxtor DiamondMax Plus10 250GB 7.200 rpm 16 MB SATA" binnen, is deze nou ook SATA 2 of zit er alleen SATA2 technologie in?
Anders als hij er mee kapt koop ik een Neo4 mobo voor SATA2

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

maurits82 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 09:56:
Ik denk dat ik het zo maar laat. Zolang ik geen randapparatuur sloop maar het moederboard vind ik het prima.

Vraag, ik krijg binnenkort "Maxtor DiamondMax Plus10 250GB 7.200 rpm 16 MB SATA" binnen, is deze nou ook SATA 2 of zit er alleen SATA2 technologie in?
Anders als hij er mee kapt koop ik een Neo4 mobo voor SATA2
Die schijf is backwards compatible met S-ATA1, dus gaat ook werken met de eerste generatie controllers. Uiteraard gaat NCQ niet werken, omdat de controller dit niet ondersteund.

[ Voor 8% gewijzigd door PD2JK op 27-01-2005 10:33 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Whiskey48
Maar deze HD is dus wel een SATA2 hd??

Als ik dus een moederboard (zeg een MSI Neo4) met SATA2 er op heb, werkt de NCQ functie?

Verwijderd

maurits82 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 09:56:
Wellicht dat je door deze missende componenten ook uiteindelijk apparatuur gaat slopen.
Pagina: 1