A7V DOOD NA BIOS UPGRADE..

Pagina: 1
Acties:

• Porto_IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-06 09:05
Wie weet hoe ik dit kan fixen??
Ik heb me bios geupgrade naar 1005b en nu doet ie helemaal niets meer!!!!
Als ik em aan doe hoor ik wel de hardeschijf starten, maar voor de rest geen beeld of piepjes... heb de bios batterij gereset en nog niets... alles eruit en nog niets :(
Zelfs als ik al mijn mem eruit haal geeft ie geen piepjes.. dus ik weet zo goed als zeker dat het aan die bios upgrade ligt..
Waar haal ik een nieuwe bios trouwens?
En hoe flash ik die als ik geen beeld krijg?

Help me!!

Systeem:

Asus A7V + TB 1GHz
256MB 133MEM
GeForce256 DDR

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Als het goed is heb je eerst je "oude" bios op een diskette gesaved. Alles uit je PC halen behalve je videokaart. Dan je PC booten vanaf diskette en je "oude" bios weer terug zetten. ICQ me anders maar vanaf een andere PC dan stuur ik je wel een "oude" bios. Oh waarschijnlijk moet je wel een PCI videokaart gebruiken. Succes.

• Treb
  • Niet online
Heb ik ook gehad, zie mijn postings van eind vorig jaar.
Wil die nog wel van diskette booten, als dat lukt kun je daarop een autoexec.bat maken die de upgrade nogmaals uitvoert.
Lukt dat niet, dan moet tie geprogrammeerd worden middels een eprom programmer.
Ik heb de mijne laten programmeren via www.flashbios.org .
Die gast zit ergens in groningen, kost je 12,50
Mijne werkt gelukkig weer :)

Wat ging er mis eigenlijk ? Foute checksum bij het flashen misschien ?

• Porto_IA
De grap is dat er helemaal niets mis ging met het flashen van de bios, ik heb em zelfs nog een paar keer gereboot zonder problemen..
echter toen ik em echt had uit staan en weer aan deed .. niets meer..
Ik krijg helemaal geen beeld AGP of PCI :( dus booten via flop zal er ook niet in zitten.. arrgghhh..
Zijn er ook winkels/gasten die in de buurt van Amsterdam zo'n bios flash kunnen doen?

• Porto_IA
Is het trouwens normaal dat je geen piepjes krijgt als de bios dood is?
Als ik em zonder mem boot hoor ik helemaal niets?..
Want ik vraag me nu af of het niet heel misschien aan de cpu kan liggen?
Ik had em op FSBx6 1060MHz staan (niet erg hoog en goed gecooled)
Maar mocht me cpu dood zijn neem ik aan dat ik piepjes van de mb te horen krijg of niet?

Verwijderd

Ik heb ook een keer m'n bios verneukt tijdens het flashen (Van m'n oude mobo) :( Ik kreeg daarna ook geen piepjes meer. Toe heb ik mijn bios op gestuurd naar MSI, ik ben hem al ruim 2maanden kwijt..

• Porto_IA
Hmm.. dus toch me bios..
Nu hopen dat iemand mij in de buurt even kan helpen (tegen betaling uiteraard ;) )

• Treb
  • Niet online
Op zaterdag 06 januari 2001 11:54 schreef Porto het volgende:
De grap is dat er helemaal niets mis ging met het flashen van de bios, ik heb em zelfs nog een paar keer gereboot zonder problemen..
echter toen ik em echt had uit staan en weer aan deed .. niets meer..
Weet je dan wel zeker dat het de bios is ?

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
1: Je BIOS chip is waarschijnlijk kapot, een nieuwe is dan nodig.
2: Als AGP PCI en ISA het niet doen is het wel mogelijk om met een diskette op te starten en proberen zo alles te flashen

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
Op zaterdag 06 januari 2001 11:58 schreef Porto het volgende:
Is het trouwens normaal dat je geen piepjes krijgt als de bios dood is?
Als ik em zonder mem boot hoor ik helemaal niets?..
Want ik vraag me nu af of het niet heel misschien aan de cpu kan liggen?
Ik had em op FSBx6 1060MHz staan (niet erg hoog en goed gecooled)
Maar mocht me cpu dood zijn neem ik aan dat ik piepjes van de mb te horen krijg of niet?
Ik heb dit met mijn K6/3-400 @ 450 gehad. Had ik het voltage gelijk staan aan dat op mijn vorige mobo, maar dat wildehier dus niet lukken: na 1 minuut kreeg ik vaak pas een post. Nooit een piepje. Ik maar denken dat het de videokaart was: uit, wrikken, aan, uit, wrikken, aan, uit, wrikken, aan, hehe, beeld.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik heb het zelfde probleem maar ik weet niet of dat aan het bios ligt, heb de bios geupgrade naar 1004d ooit een keer maar het ding heeft daarna wel goed gedraaid, ook als ik de stekker van de voeding eruit haalde en er weer in stak, maar nadat ik vorige week voor een lan feestje de boel had losgekoppeld en weer aangesloten deed ie vervolgens niks meer, ik krijg ook geen beeld of bios piepje :(

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 01:25
ook ik heb dit gehad met een A7V. Het heeft me mn mobo en dondervogel gekost. Na het flashen begon ie ineens raar te doen en opeens helemaal niets meer. Uiteindelijk heb ik een nieuwe moeten kopen, krijg hem misschien wel gecrediteerd. Tenminste daar ga ik wel vanuit:?

Hieruit blijkt maar weet dat je het niet moet doen als ie nog goed loopt!:)

Handtekening

• Chiron
  • Nu online

Chiron

nee oke maar ik moest em wel flashen omdat anders de 2e ide op vakantie ging tijdens de installatie van windows 2000 :(

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 06 januari 2001 13:05 schreef Ener-G het volgende:
nee oke maar ik moest em wel flashen omdat anders de 2e ide op vakantie ging tijdens de installatie van windows 2000 :(
Heb ik ook gehad, maar ik heb dus de bios gebruitk die dat oploste, de 1004D, en ga niet zomaar teveel nemen, dus zomaar biossen flasehnals alles dus goed draait, dus ik ben niet gegaan voor de overkill van 1005A en 1005B, heb gewoon de 1004D geflashed en nu draait ie heerlijk (W2K en Asus A7V):)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Heb je een kennis met een A7V. Ja dan is het makkelijkste om hot te flashen. Haal jouw bios uit de socket en stop de goeie erin, maar druk hem niet vast. Boot je pc naar dos en verwissel dan terwijl de machine aanstaat de biossen. Nu ken je hem opnieuw flashen. Werkt prima zo doen wij het ook.

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 06:53
Ik had hetzelfde vage probleem toen ik de bios van mijn abit kt7 gereset had

toen ik de stroom stekker uit gehaald had en er weer in deed werkte het goed

ik weet dat het vaag lijkt maar het werkt hier (heb 3x getest en steeds na bios reset moest de stroom eraf)

• Bulldog
  • Niet online
Op zaterdag 06 januari 2001 12:09 schreef Boesel het volgende:
Ik heb ook een keer m'n bios verneukt tijdens het flashen (Van m'n oude mobo) :( Ik kreeg daarna ook geen piepjes meer. Toe heb ik mijn bios op gestuurd naar MSI, ik ben hem al ruim 2maanden kwijt..
offtopic:
En vanmiddag heb ik voor je gebeld en er zou een nieuwe worden opgestuurd, eindelijk ;)
Ben ff flink te keer gegaan waarom dat zo lang heeft moeten duren, maar daar hebben ze geen antwoord op kunnen geven...we wachten het wederom af, meer kan ik niet voor je doen 8-)

• Patser
  • Laatst online: 05-08 23:11

Patser

this.Close();

2 oplossingen:
1: Wat evl al voorstelde: een "hotswap". Hoeft niet eens bij iemand met zelfde mobo. Žt moet alleen een mobo zijn met zelfde bios formaat. (te herkennen aan size van bios-image, bij jouw waarschijnlijk 2Mbit=256KB.

2: Opstarten met alleen ISA videokaart. Let wel:ISA, dus géén PCI of AGP!
Want blabla..technisch verhaal bootrom en ISA samen aan één kant van SouthBridge, AGP PCI aan andere kant...
Als je bootblock nog werkt kun je nu vanaf je 1.44Mb A-drive opstarten. Je krijgt gewoon een prompt (of wat voor bootflop je ook gemaakt hebt) en je kunt weer flashen.

Succes!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

isa begin je niet zoveel mee op een asus a7v, die zit er namelijk niet op! |:(

Pagina: 1