Toon posts:

MDaemon + Windows 2003 crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al enige tijd MDaemon draaien onder windows 2003. Ik heb toch erg geregeld dat de mail server crashed.

Ik heb met Alt-N gemaild en die vertelde datik meer RAM nodig heb. Ik heb inmiddels 1,5Gb intern in mijn server draaien en vandaag crashte hij weer. Ik wordt er GEK van!

Ik draai MSSQY, MySQL, PHP, MDaemon

Op zich zou dat toch moeten lukken zou je denk toch?

Zijn er meer mensen met dit probleem? Of zijn er mensen die ene goed alternatief hebben? Zelf kwam ik ATmail en workgroupmail tegen.

Belangrijk is dat mijn server webadmin/webmail + mailinglists aan kan.

Ik hoop dat iemand kan reageren, t liefst via de mail: stefsegers@gmail.com

Gr,

Stef

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

ik heb zelf geen last van dit fenomeen en dat terwijl ik toch dik 100 meg aan mails door mn server ram dagelijks... ik draai met 1 GB aan geheugen, ik weet niet met welke versie je draait en of je al eens bij AltN hebt aangeklopt met dit probleem ??

wellicht conflicteerd de boel met een ander stukje software... al eens gewoon los gedraait zonder die andere apps ??

offtopic:
Hi stef; welkom op GoT; als je het hier gezellig vindt; lees dan ook even dit

[ Voor 25% gewijzigd door KeeZ op 26-01-2005 16:43 ]

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Keez,

Bedankt voor je snelle reactie. Echter is het probleem dat ik 1 server tot mijn beschiking heb in een andere stad ook nog. Er draaien echt veel website dbases + mail op die server. Op mijn pc thuis had ik nooit problemen, maar daar kan ik t ook niet mee vergelijken.

Hij zeurt elke keer over een NTDLL.dll ofzo. Verder maakt hij na het herstarten een zip file aan van het crashreport./ De grap nu is dat ik vandaag eens ben gaan kijken op virussen op de server en de Crashreport heeft een virus in zich. Verder niets...

Alt-N gaf aan dat ik mer RAM nodig had 1,5 gig was dus voldoende volgens hen.

Ik zit bijna te denken een andere mailserver erop te zetten door dit gedoe...

Misschien nog een goede suggestie?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Heb je nu meer ram of ander ram?

NTDLL fouten lijken mij niet echt gerelateerd aan MDaemon op zich, eerder aan brak geheugen (of iets anders braks)

Ik draai MDaemon ook, inmiddels al een paar jaar, en heeft altijd prima gedraaid (vanaf NT4 met 256Mb, en nu op 2000 met 512Mb (thuis en in colocatie), en eigenlijk nooit een crash gehad.

Die 1.5 gig is dan ook overkill, tenminste, voor MDaemon dan. Overige processen die je draait geef je niet echt duidelijk aan, hoe groot is de SQL database/load, hoeveel MDaemon users draai je enz..

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Mjah ik draai mdaemon ook op stations die zelfs maar 512 meg hebben dus lijkt me dat niet het probleem... het is ook niet zo'n gigantische load op de server, zelfs met meer dan 25 users is het allemaal nog best te doen met 512 MB ram...

deze google search levert me overigens genoeg info op over ntdll dat de link tussen virus en deze file gemakkelijk gemaakt is... Ik weet niet welke anti-virus software je draait verder

Deze plek is te koop.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:32
1,5 Gb lijkt mij ook een beetje overkill, maar meer is natuurlijk altijd beter. Ik draai sinds kort ook zelf mdaemon op win2003 op een oud pc'tje met 256mb voor wat vrienden, met sql server en een paar websites. Performance is zeker niet slecht, en stabiel als een huis.

Kan je anders automatisch rebooten niet uitzetten? Dan kan je tenminste uit de bsod nog wat info halen met behulp van de Windows XP en 2000 BSOD guide

[ Voor 4% gewijzigd door sig69 op 27-01-2005 10:33 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Zoo dan wat een hoop replies, dank allemaal.

Ik had gister ook eens het idee om eens op virussen te gaan zoeken. De server draait verder GEEN virus scanner opzich, dus ik even een online scan laten doen.
Geen virussen gevonden op mijn c schijf op een aantal na... de CRASH REPORTS die gezipt zijn zaten vol met NetSky en nog 1 (ben even vergeten wat t was).
Heb meteen de crash reports verwijdert.... Verder draait MDaemon de standaard virus scanner....

Ik heb op de server 37 gebruikers + 20 domeinen draaien.
Mijn SQL server heeft 3 databases wat op zich niet veel is volgens mij... ik vind de 500 mb ram die SQL server gebruikt wel erg veel!
MYSql draai ik ook en heeft 8 databases. De load kan ik niet terug vinden ini de Administrator, maar dat zal minder als MSSQL zijn denk ik
Ik draai ook nog Livestats (wil liever een open source pakket waar ik meer dan 10 domeinen in kan zetten, dus als iemand een goede suggestie heeft erg graag!!!)

Verder kan ik niet echt snel bedenken wat ik nog meer moet doen aan de server...

Ik hoop dat jullie met deze info verder komen|?

Stef

• sig69
Ten eerste: 500Mb voor Sql server valt wel mee.
Ren tweede: lees mijn post hierboven nog eens.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Hey Sig,

Bedankt voor je reactie.

Ik las iets over het uitzetten van automatisch rebooten. Mijn server reboot dus niet. MDaemon crashed alleen maar dat is t. Ik moet de service opnieuw starten vanuit de webadmin of remote desktop.

Het mooiste zou zijn dat MDaemon zichzelf herstart wanneer er een crash heeft plaats gevonden

Stef

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-02 16:37
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 13:57:
Hey Sig,

Bedankt voor je reactie.

Ik las iets over het uitzetten van automatisch rebooten. Mijn server reboot dus niet. MDaemon crashed alleen maar dat is t. Ik moet de service opnieuw starten vanuit de webadmin of remote desktop.

Het mooiste zou zijn dat MDaemon zichzelf herstart wanneer er een crash heeft plaats gevonden

Stef
Heej Stef (remember the goold old IRC times?),

Ik denk dat je je problemen niet bij mdaemon moet zoeken, maar in defecte hardware, of toch ergens een virus. Waarom trouwens geen virusscanner op die server?

Ik heb tientallen servers met mdaemon draaien bij verschillende klanten, en nog nooit jou probleem gehad. Ik heb het zelfs ergens op een oud windows 98 pctje draaien met 64 mb geheugen en zelfs dat draait goed.

Verwijderd

Topicstarter
Welke virusscanner is het beste geschikt voor Windows 2003 dan denk je?
Ben nu weer een online scanner aan het gebruiken, maar 1 op de server kan denk ik inderdaad geen kwaad

Over de defecte hardware gesproken.... raar dat alleen maar MDeamon crashed en verder helemaal niets op de pc... alles draait perfect door zonder probleempjes.
Hoe is dat te testen eventueel?

Stef

• sig69
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 13:57:

Oh, in je TS las ik dat de server crashte. Maar als het goed is hoort een service automatisch opnieuw te starten als hij crashed, dat is een van de eigenschappen van een service juist. Staat hij wel als automatisch opstarten ingesteld?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Sig,

Ja dat is nou het lullige. De service hoort ook automatisch te starten. Wanneer je de pc opstart is dat geen probleem. Verder als de mailserver crashed krijg je een error window op het scherm en die kun je weg klikken. Meer niet.Gelukkig is er de webadmin om dan de service opnieuw te starten, wat eigenlijk ook belachelijk is....

Ik snap t echt niet meer...

S.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:00:
Welke virusscanner is het beste geschikt voor Windows 2003 dan denk je?
Ben nu weer een online scanner aan het gebruiken, maar 1 op de server kan denk ik inderdaad geen kwaad
...
Kerio Server Firewall voldoet mij erg goed op windows server 2003 standard

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:04:
Hoi Sig,

Ja dat is nou het lullige. De service hoort ook automatisch te starten. Wanneer je de pc opstart is dat geen probleem. Verder als de mailserver crashed krijg je een error window op het scherm en die kun je weg klikken. Meer niet.Gelukkig is er de webadmin om dan de service opnieuw te starten, wat eigenlijk ook belachelijk is....

Ik snap t echt niet meer...

S.
en wat is die error die je te zien krijgt? Wordt er een user.dmp file aangemaakt? Zo ja dan zou je die naar je leverancier kunnen submitten voor analyse.
Pagina: 1