Toon posts:

laptop met accuprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop werkt niet op zijn accu. Op AC functioneert hij prima. Zo gauw ik hem wil opstarten zonder AC geeft mijn laptop dmv een ledje aan dat de battery critically low is. In taakbeheer van windows XP is mijn accu altijd 100% charged. De accu die erin zit is een nieuwe en geteste lion-accu?

Waaraan kan dit probleem liggen, en belangrijker hoe los ik het op?

Systeemkenmerken

Merk: Liberta (taiwanees b-merk)
celeron 950 mhz
128 MB
20 GB
windows xp

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Je zegt dat de accu nieuw en getest is. Wat bedoel je met getest? meet hem eens door met een multimeter. Verder kan je proberen alle contactjes schoon te maken. Wat zegt het BIOS (als die optie in het notebook zit) over de status van de batterij?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
mijn bios geeft geen opties om bv. de accu te calibreren en hij is met een multimeter doorgemeten en 100% gezond. Mijn conclusie is dan een hardware probleem, maar waar?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

misschien in het laadmechanisme van de accu? (dat er ook voor zorgt dat er stroom van de accu naar de notebook kan).
Heb dat hier ook eens gehad, vervangen van het mobo was de oplossing.