[Playstation 2] Sanyo laser vervangen door een KHS-400C

Pagina: 1
Acties:

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Topicstarter
De laatste tijd heb ik steeds vaker last van Disc Errors met m'n PS2. Vooral met Films. Nu heb ik een tijd gezocht hier en op google en het blijkt dat ik lang niet de enige ben met dit probleem. Eerst dacht ik dat m'n laser gewoon wat vuil was, dus heb ik deze schoongemaakt met een cleaning cd. Dit hielp echter niks.
Dus bij deze trok ik de conclusie dat de laser van mijn PS2 wel eens versleten kon zijn, aangezien bij heel veel mensen dit het geval was. Nu wil ik deze graag vervangen door een KHS-400C laser ipv een nieuwe Sanyo (die er al inzit), want men is hier meer tevreden over. Het probleem is echter dat ik een R-type moederboard heb die alleen Sanyo lasers schijnt te ondersteunen.
Nu is mijn vraag dus kan ik mijn PS2 dusdanig aanpassen dan er een 400C laser op kan?
Zelf heb ik al wel gevonden dat het doormiddel van het verplaatsen van een bepaalde resistor kan. Maar ik kan geen plaatsjes vinden welke resistor dit is en waar deze terecht moet komen.
Andere zeggen dat het gewoon helemaal niet mogelijk is.
Zijn er mensen hier die ervaringen hebben met dit en zoja is het mogelijk om de Sanyo laser te vervangen dooreen KHS-400C?

Het modelnummer van m'n PS2 is: SCPH-30004 R (PAL)

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Topicstarter
Iemand?

Anders misschien naar OH?