Toon posts:

Firefox en float

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een pagina aan het bouwen met 3 kolommen.. die floaten mooi naast elkaar, en daar zit ook geen probleem in. vervolgens wil ik in de middelst kolom een aantal tabbladen maken, met daaronder de content. de html ziet er zo uit:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<div id="tabs">
    <a href="#">Nieuwste films</a>
    <a href="#" class="inactive">Aanbiedingen</a>
</div>
<div id="content">
    blabla
</div>

vervolgens maak ik met de volgende css code de tabs op:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
#tabs 
{
    width : 100%;
}

#tabs  a
{
    display : block;
    float : left;
    width : 140;
    background : #E1E1E1;
    margin-right : 3px;         
}

#content 
{
    background : #E1E1E1;
}

dit hoort er als volgt uit te zien, en ziet er ook zo uit in opera en IE:
Afbeeldingslocatie: http://kage.n00bs.nl/mall/help/opera_ie.gif

echter, in Firefox lijkt de content layer de gefloate elementen te negeren en gewoon te beginnen op hun hoogte, om vervolgens de inhoud van de layer náást de tabs te floaten:
Afbeeldingslocatie: http://kage.n00bs.nl/mall/help/firefox.gif

en het html voorbeeld

wat doe ik fout? gebruik ik de float property verkeerd ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 15:39 ]

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

clear: both; toevoegen aan #content :)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als je het wil implementeren kan je ook gebruik maken van deze reactie in een iets eerder topic vandaag. Als je die zaken combineert heb je wellicht nog een nettere oplossing dan je nu hebt gekozen...

Verwijderd

Topicstarter
Rickets schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:48:
clear: both; toevoegen aan #content :)
omg zo simpel :D, ik had al geprobeerd clear op #tabs te gooien, maar dat werd m niet.. thx!
Woudloper schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:50:
Als je het wil implementeren kan je ook gebruik maken van deze reactie in een iets eerder topic vandaag. Als je die zaken combineert heb je wellicht nog een nettere oplossing dan je nu hebt gekozen...
ik ben de laatste tijd erg aan mijn semantiek aan het werken.. ik realiseer me dat dit niet echt een mooie oplossing is, maar ik heb geen tijd meer om het helemaal om te gooien (en bovendien dit is een opdracht voor mensen die een maand geleden html hebben geleerd dus ik zal niet negatief uitblinken :P).. toch thx!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

ik had al geprobeerd clear op #tabs te gooien, maar dat werd m niet..
de clear property vertelt een element om de opgegeven kant (left, right) te "clearen", dus om niet met die opgegeven kant naast een element te gaan staat dat float. Clear zal je dus voornamelijk op elementen gebruiken die zelf juist niet floaten :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin