Toon posts:

Firewall van Broadband router sluit poorten af?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds gisteren heb ik een probleem. Ik zal het eerst even omschrijven:

Ik zit doodleuk achter mijn pc-tje te i-netten. Pc staat al een aantal dagen continu aan. Ik open daarna de lobby van het spel Splinter Cell: PT en sluit het weer. Ik kom terug in Windows en mijn browser laat geen pagina's meer! Ik probeer ook even mIrc, Azureus, MSN Messenger en FTP. Alle poorten die door deze programma's gebruikt worden, staan al tijden open in de NAT van mijn broadband router. Een Edimax BR6104. Deze programma's kunnen ook allemaal geen verbinding maken. Wat wel vreemd is, is dat ik Teamspeak open heb staan. (poort die dit programma gebruikt weet ik niet, maar je hoeft er in ieder geval geen voor in je NAT open te zetten) En met Teamspeak heb ik nog gewoon verbinding en kan ik nog met andere mensen communiceren. Oftewel, niets werkt meer behalve Teamspeak. Virus definities e.d. lukte ook niet.

Ik heb vervolgens het volgende gedaan:
- Firewall uitgezet (alles werkt!)
- Firewall aangezet en Demilitarized Zone (DMZ) aangezet (alleen Teamspeak werkt)
- Firewall uitgezet (alles werkt wederom!) zodat ik mijn spyware programma's kan updaten
- Hitman Pro gedraait (vind wat kleine cookies maar niets vreemds)
- HijackThis gedraaid (geen porem)
- Kaspersky gedraaid
- Gekeken of er een nieuw firmware is voor de router. Ik bleek de nieuwste te hebben
- Router gereset
- Router terug gezet naar factory settings
- Router nieuwe interne ip's uit laten geven
- Firewall aan, probleem is er nog steeds.

Na dit alles geprobeerd te hebben betwijfel ik dus nog dat het op wat voor manier dan ook aan de router kan liggen. Een andere PC die op de router is aangesloten maakt probleemloos verbinding met internet als de firewall aanstaat.

Ik vind het dus wel vreemd dat ik als ik de DMZ aanzet voor mijn PC, ik nog geen verbinding kan maken. Wat ik nog vreemder vind is dat ik met TS wel verbinding kan maken.

Kan iemand een oplossing voor dit probleem aandragen? Ervaringen?

Alvast bedankt,

Ralf

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Wat voor Firewall heb je? Meldt deze nog wat vreemds in de logs? Hoe dan ook, ik denk niet dat dit iets met Beveiliging & Virussen te maken heeft maar meer met Network Troubleshooting. :) Ik verplaats je topic dan ook daar naar toe. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
firewall is gewoon de hardware firewall van de router. De logs zou ik idd eens kunnen bekijken. Ik acht dit moment dat het probleem niet de firewall is toch. Maar ik kan eens kijken.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Zit tegenwoordig ook een firewall in ?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik had ongeveer hetzelfde probleem met het aanleggen van een vpn.
Als ik via vpn had gegamed, was het ip van mn pc in het netwerk veranderd. De pc probeerde dat ip (192.x.x.x) aan te houden, terwijl mn router vond dat dat ip 10.0.0.150 moet zijn. (zoals standaard met een adsl multi-pc modem).
De oplossing:
- de goede poorten forwarden;
- of de pc uitzetten (spanning er ook af, zodat de netwerkverbinding in de modem/router wordt afgesloten) en daarna opnieuw opstarten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:38:
[...]

Zit tegenwoordig ook een firewall in ?
Dat kan wel zijn, maar als het mogelijk is wil ik liever een hardwarematige firewall gebruiken.

Ik heb naderhand bij de router instellingen gekeken en alle poort-fowarding klopte nog steeds. Ook ip's waren niet veranderd. Spanning eraf heb ik ook geprobeerd. Ik moet nog steeds in het log kijken, maar daar heb ik gisteren nog geen tijd voor gehad.

Verwijderd

mmm Omdat ej met Team Speak wel een verbinding kan maken, en niet met andere programma's die gebruik maken van hostnamen, moet je dit eens proberen, dit is de server van tweakers.net

http://213.239.154.35/

Lukt dit wel?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:56:
[...]

Dat kan wel zijn, maar als het mogelijk is wil ik liever een hardwarematige firewall gebruiken.
Ik bedoelde aan te geven dat als je karpasky geisstaleerd hebt per ongeluk dus een personal firewall op je pc hebt geinstalleerd wat de oorzaal kan zijn van enkele van je problemen.

offtopic:
hardwarematige firewall. Op je router draaid wel degelijk software. Dedicated firewall zou correcter zijn denk ik. ;)

DIP.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
zelfde verschil, ik heb iig het idee dat een hardware router mij minder rompslomp geeft en ook wel beter functioneert. Er komt natuurlijk altijd wel software bij kijken anders kun je ook niet je instellingen uploaden enz. :)

Kaspersky Anti-Virus Personal bevat die functionaliteit volgens mij niet. Tenminste, ik kan nergens opties die ook maar iets met firewall te maken hebben terug vinden. Ik kan momenteel niet testen of ik dat ip kan pingen, omdat ik via remote desktop zit te werken. Als ik nu de firewall dus aanzet, ben ik mijn verbinding kwijt! :)

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.kaspersky.com/faq?qid=156627258

heet intrusion detection.

Pagina: 1