Beste mensen,
dit lijkt niet op al die andere dingen van baybus maken.
Dit is iets nieuws.
De plannen:
1. een baybus die 4 fans regelt met PWM
2. een LCD met menu die alles via de PC regelt
3. de PC regelt dan weer de communicatie met microcontroller voor de fans.
Een tekeningetje van het uiteindelijke product:

klik hier voor grote versie: http://217.170.21.61/~iproducts/images/frontend.jpg
Ff uitleg vna plaatje:
1. materiaal is plexiglas
- de zwarte stukken zijn zwart gespoten
- de witte zijn blank
2. De LCD is heeft een Samsung KS0073 controller en moet ik zelf straks software voor schrijven
3. De knoppen links en rechts zijn voor het aan/uit schakelen van de fans
4. de onderste knoppen zijn om door het menu te navigeren
Hoe wil ik dit aan gaan sturen:
De schakelaars en LED's zijn gewoon eerst een kleine schakeling waarvan die de uitgang vna de microcontroller onderbreekt zodat er gewoon geen stroom meer op staat.
Dan de LCD moet gewoon aan de parallele poort en de schakelaars om te navigeren ook.
Dan vanuit de parallele poort moet ik een aantal draden richting de microcontroller maken zodat ik kan checken welke fans er harder/zachter moeten. 1 puls is 5% zachter.
Eigenlijk ben ik een onmeunige elektronica noob en dit gaat ook mijn allereerste project worden met een uC.
Nu de vragen:
1. Hoeveel i/o pinnen heb ik nog over na het aansluiten van het LCD? Ben namelijk wel bang dat ik gewoon te weinig heb, en dat ik de knoppen niet uit kan lezen.
2. Welke microcontroller kan ik het beste kiezen? (goedkoop, eenvuodig en toch ook multifunctioneel)
Alvast bedankt
PS: Ik wil graag het LCD aan me parallele poort hebben omdat ik dan ook in het menu de systeemspecs enz kan verwerken.
dit lijkt niet op al die andere dingen van baybus maken.
Dit is iets nieuws.
De plannen:
1. een baybus die 4 fans regelt met PWM
2. een LCD met menu die alles via de PC regelt
3. de PC regelt dan weer de communicatie met microcontroller voor de fans.
Een tekeningetje van het uiteindelijke product:

klik hier voor grote versie: http://217.170.21.61/~iproducts/images/frontend.jpg
Ff uitleg vna plaatje:
1. materiaal is plexiglas
- de zwarte stukken zijn zwart gespoten
- de witte zijn blank
2. De LCD is heeft een Samsung KS0073 controller en moet ik zelf straks software voor schrijven
3. De knoppen links en rechts zijn voor het aan/uit schakelen van de fans
4. de onderste knoppen zijn om door het menu te navigeren
Hoe wil ik dit aan gaan sturen:
De schakelaars en LED's zijn gewoon eerst een kleine schakeling waarvan die de uitgang vna de microcontroller onderbreekt zodat er gewoon geen stroom meer op staat.
Dan de LCD moet gewoon aan de parallele poort en de schakelaars om te navigeren ook.
Dan vanuit de parallele poort moet ik een aantal draden richting de microcontroller maken zodat ik kan checken welke fans er harder/zachter moeten. 1 puls is 5% zachter.
Eigenlijk ben ik een onmeunige elektronica noob en dit gaat ook mijn allereerste project worden met een uC.
Nu de vragen:
1. Hoeveel i/o pinnen heb ik nog over na het aansluiten van het LCD? Ben namelijk wel bang dat ik gewoon te weinig heb, en dat ik de knoppen niet uit kan lezen.
2. Welke microcontroller kan ik het beste kiezen? (goedkoop, eenvuodig en toch ook multifunctioneel)
Alvast bedankt
PS: Ik wil graag het LCD aan me parallele poort hebben omdat ik dan ook in het menu de systeemspecs enz kan verwerken.
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."