ADSL splitter vreemde situatie of simpel??

Pagina: 1
Acties:

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 18:48
Voordat ik aan de helpdesk van KPN begin wou ik toch nog even kijken of iemand hier een oplossing voor heeft.

Er moet adsl geinstalleerd worden op analoge lijn en er zijn 2 telefoons en 1 scanner(??) op aangesloten, nu moet je volgens mij splitter voordat de lijn gesplit word naar meerdere telefoons :X (toch?) alleen in de meterkast komt vanuit een ISRA type-1 kastje gelijk 3 lijnen.... als ik dus split bij de aansluiting in woonkamer dan valt het inet weg als de telefoon boven word gebruikt......

situatie is dus 1 telefoon onder 1 boven en dat kosten scanner ding :? ik heb nog 1 tekening van het isra erbij gedaan hoe het ongeveer zit ik begrijp nu echter niet hoe ik de splitter moet installeren op een dergelijke situatie mischien iemand suggestie's ?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hendrik/zozithet.JPG

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

ISRA-doosje openschroeven en kijken of je daar een draadje uit kan halen ?

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:21

samo

yo/wassup

of gewoon aan ieder gebruikt stopcontact in de muur een splitter doen, dat werkt net zo goed...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• job
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Maak het isra kastje eens open.
Grote kans dat die 3 lijnen gewoon zijn aangesloten op dezelfde aansluiting.
Dit moet eigenlijk wel aangezien een isra type-1 maar 1 aansluiting heeft.

Dus dan haal je die 3 lijnen los.
Splitter sluit je aan op het isra. en die 3 lijnen die vrot je via een kroonsteentje samen tot 1 lijn.
En die ene lijn sluit je ook aan op de splitter.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 26-01-2005 15:19 ]

Verwijderd

je splitter komt toch NA je isra punt je kan toch gewoon een van de kabels doorknippen en rj-11 stekkertjes eraan zetten?

• job
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:18:
je splitter komt toch NA je isra punt je kan toch gewoon een van de kabels doorknippen en rj-11 stekkertjes eraan zetten?
Ja dat klopt, maar topicstarter is nu even verward omdat er 3 lijnen uit het isra kastje komen.
Is geen probleem. De eigenaar van het huis heeft gewoon alle 3 de lijnen in het isra kastje aangesloten.

gewoon die 3 lijnen loshalen en samen voegen tot 1.
Die ene lijn aan de splitter.
Modem aan de splitter.
En tussen isra en splitter een lijntje leggen.
zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jobslagter/got/zomoethet.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door job op 26-01-2005 15:27 ]

• dawofl
  • Laatst online: 17-01 18:48
job schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:21:
[...]

Ja dat klopt, maar topicstarter is nu even verward omdat er 3 lijnen uit het isra kastje komen.
daar sla je de spijker op zijn kop :) ik begreep het indd even niet meer maar volgens mij moet het met bovenstaande uitleg wel lukken en heb ik weer iets geleerd :+

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Verwijderd

Zou ik als tip nog even meegeven dat je dan de splitter ook zo dicht mogelijk bij dat ISRA punt zet en ook je ADSL modem daar neer en ga veder met UTP.
Ik heb zelf nu ook gedaan en het scheelt wel wat in de ping tijden en down en upload, ook goeie kabels gebruiken als het niet anders kan, dus langer moet.
Je kan altijd Cat5 netwerkkabels gebruiken en gewoon een RJ-11 stekker eraan en klaar, wel op de kleurcodering letten, ik maakte de zelfde fout waardoor de telefoon het niet meer deed :)
Pagina: 1