Toon posts:

ATI X800 crasht? (screenshots)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n ATI X800 XT nu een half jaar en eigenlijk nooit problemen. Totdat ik vandaag Half Life 2 opstart en na ongeveer 10 minuten Counter Strike:Source ineens het beeld vervormt.

Screenshot 1
http://www.fragbucks.com/cs-display.jpg

Ook als ik naar m'n desktop ga ziet het er niet best uit:

Screenshot 2
http://www.fragbucks.com/google-display.jpg

Na het opnieuw opstarten ziet de desktop er weer normaal uit, maar als ik weer ga gamen dan na 5 minuten gebeurt weer hetzelfde.

1. Ik heb vaker HL2 gespeeld en soms 2 uur achter elkaar: geen problemen.
2. Ik heb de laatste Catalyst Drivers geinstalleerd net, geen fix.

Iemand een idee?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Temperaturen gechecked? Veel stof in je kast? Ziet er naar uit dan het een hitte probleem is :)

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Wat zijn je verdere spec? En nog belangrijker, wat voor kast heb je en hoe is die gekoeld?

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-07 21:47
Het lijkt inderdaad op een oververhittings probleem. Heb je de kaart toevallig ook overgeclocked? zet hem dan eerst weer eens op de standaard instellingen. en check je koeling (van de kaart en de airflow in je kast).

Verwijderd

Lijkt me idd een warmteprob, niet zozeer van je core, maar eerder van je mem zou ik zo gokken.

Doe es je kast open en zet er een kamerventilator tegen, zo weet je iig zeker als het nog gebeurt dat het geen warmteprob is. In dat geval denk ik dat je je kaart mag gaan inruilen :)

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Als ik die artifacts zo zie, lijkt het me dat er iets mis is met het geheugen op de videokaart.

Heb je misschien toevallig pas geleden nieuwe drivers geinstalleerd?, sommige drivers zorgen er wel een eens voor dat je ATI-kaart gaat flippen. Als dat zo is zou ik even een oudere of nieuwere versie installeren.

Verwijderd

Topicstarter
wow, snelle antwoorden.

Ik heb een custom PC. Zelf in elkaar gebakken... midi tower, asus pc5gdc deluxe mobo, 1024 ddr, thermaltake silenttower heatpipe, maar wel de standaard kastkoeler. :/

Ik heb 'm niet overclocked... alles is verder standaard.

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Ja, en wat is je Midi Tower, is dat een Chieftec Dragon met 4 case fans, of is dat zo'n witte doos met 1 fannetje? Of wat mag ik verstaan onder standaard koeling

Aangezien je een asus moederbord hebt, kijk dan eens met PC Probe wat je case temp is?

[ Voor 13% gewijzigd door Skyline GT-R op 26-01-2005 14:42 ]

Verwijderd

Hmmm... Heeft de X800 toevallig niet een 4x64bit geheugenbus? De verminkte vierkantjes zijn precies 1/4 van het scherm...

toeval? Misschien één van de geheugenchips te warm/kapot...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 14:46 ]

Pagina: 1