Toon posts:

[XP] Windows start niet op*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer start de laatste tijd soms gewoon niet op. Dit gebeurt meestal al na een paar dagen na een nieuwe windows installatie. Hij loopt dan vast bij het windows boot screen(het scherm voor het scherm waar je een gebruiker kan kiezen). Als ik dan windows herstel, werkt ie weer ff maar na een peer keer gebeurt steeds weer hetzelfde. Aan wat kan dit liggen want met mn vorige computer had ik dit niet, dus mss is het een driver probleem ofzo. mn specs zijn

msi k8n neo2 platinum
1gb ram
amd 3500+
ati x800 pro @ xt pe

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
zet je bios eens op default instellingen en scan eens op virussen en spy/adaware

kijk effe of hij rare dingen opstart .. tjeck je event viewer eens.... zijn zoveel dingen die je kan doen.. en die zijn allemaal terug te vinden in de search van GOT

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:55
Met ^^

Voer memtest86 eens uit. Controleer de temperaturen. Scan voor virussen. Probeer in veilige modus op te starten. Zorg voor een volledig geüpdate Windows installatie. :)

Oftewel: Heb je zelf al dingen uitgezocht/geprobeerd?
Welke Windows-versie heb je?

[ Voor 21% gewijzigd door SysRq op 26-01-2005 14:18 ]

-

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat, probeer hier aub ook zelf op te letten in de toekomst :)

Verwijderd

Topicstarter
sorry daarvoor:

in event viewer had ik al gekeken en daar stond niks raar in, memtest is ook ok.

ik heb toen ook een bios reset gedaan maar dat loste ook niks op dus daar kan het ook niet aan liggen. virussen en spyware staan er ook niet op.

in veilige modus start hij altijd op maar als ik dan bv ook een systeemherstel doe naar een moment dat ie het nog wel deed, werkt hij nog steeds niet...

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 14:23:
sorry daarvoor:

in event viewer had ik al gekeken en daar stond niks raar in, memtest is ook ok.

ik heb toen ook een bios reset gedaan maar dat loste ook niks op dus daar kan het ook niet aan liggen. virussen en spyware staan er ook niet op.

in veilige modus start hij altijd op maar als ik dan bv ook een systeemherstel doe naar een moment dat ie het nog wel deed, werkt hij nog steeds niet...
en wat start hij allemaal automatisch op?

start -->uitvoeren --> msconfig

[ Voor 4% gewijzigd door andreict op 26-01-2005 15:24 ]

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 11:00

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Windows even opnieuw d'r op (kaal), alle overbodige hardware er uit knikkeren, en dan gaan testen. Steeds als het goed gaat, een kaartje er bij stoppen. Zo kan je gemakkelijk opsporen waar de boosdoener zit (probeer het ook ff met een andere videokaart om die ook uit te sluiten)...

HENG HENG

Pagina: 1