Toon posts:

[XP] Trage dir in Veilige Modus*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik het volgende probleem: in de veilige modus van Windows XP (Compaq Evo D300 P 1700 Mhz, 384 MB) is het commando dir *.* /s heel erg traag. Nu is dat opzich niet zo'n ramp, maar ook in de gewone mode is Windows af en toe vrij traag bij het openen van programma's (Verkenner, Configuratiescherm e.d.). Spyware of virussen staan er niet op. Wat kan dit zijn? Het moederbord is net vervangen, dus daar ligt het ook niet aan.

Als je dezelfde dir in de gewone mode uitvoert, doet ie goed, maar reageert de muis heel traag als je hem beweegt tijdens het uivoeren van de dir.

Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar explorer.exe gebruikt constant 25 MB geheugen. Ik weet niet of dat normaal is?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 14:05 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In safe mode worden allerlei drivers niet geladen (dat is het hele idee van safe mode) - en worden er dus veiligere, langzamere, instellingen gebruikt. Dat het in safe mode dus trager is lijkt me vrij normaal :)

Ik pas overigens nog even je topic titel aan zodat het os in je topic titel staat :)

[ Voor 18% gewijzigd door elevator op 26-01-2005 14:07 ]

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:55
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:52:
is het commando dir *.* /s heel erg traag.
In veilige modus worden er andere (generieke) drivers voor de hardeschijf/mobo e.d. geladen. Die zijn dus per definitie trager dan de -voor jouw systeem- geoptimaliseerde drivers.
Nu is dat opzich niet zo'n ramp, maar ook in de gewone mode is Windows af en toe vrij traag bij het openen van programma's (Verkenner, Configuratiescherm e.d.). Spyware of virussen staan er niet op. Wat kan dit zijn? Het moederbord is net vervangen, dus daar ligt het ook niet aan.
Wat dit altijd al zo, of treed dit probleem nu opeens op?
Als je dezelfde dir in de gewone mode uitvoert, doet ie goed, maar reageert de muis heel traag als je hem beweegt tijdens het uivoeren van de dir.
Wat voor hardware heb je?Dat staat gewoon in de TS. :P Welke drivers zijn daar voor geinstalleerd? Heb je al eens andere drivers geprobeerd?
Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar explorer.exe gebruikt constant 25 MB geheugen. Ik weet niet of dat normaal is?
Is normaal. :)

[ Voor 3% gewijzigd door SysRq op 26-01-2005 14:15 ]

-

Verwijderd

Topicstarter
Nee het probleem was er ook al bij het vorige moederbord.

Maar die dir werkt wel goed op een andere XP pc waar ik het op geprobeerd heb.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Zoals al geopperd in dit topic, de "Safe Mode" laadt alleen een standaard set minimale, niet geoptimaliseerde drivers om je systeem aan te spreken. Afhankelijk van de PC kunnen deze drivers op het ene moederbord sneller werken dan op het andere moederbord, en dit is heel normaal.

De "Safe Mode" is ook echt alleen bedoeld om problemen op te lossen, dus als het goed is hoef je daar echt alleen op zeldzame momenten in te knoeien (tenzij je je PC slecht geconfigureerd hebt) en werk je gewoon in normale modus.

Traagheidsproblemen in de Safe Mode zijn ook niet op te lossen. Je kunt immers geen extra drivers laden om de boel te optimaliseren, en er wordt ook niet meer gecached in de Safe Mode. Nogmaals, de Safe Mode is er alleen om problemen op te lossen, en als het dan eens een keertje traag is dan moet dat maar, nietwaar?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik