Toon posts:

Monitor Software voor Easygate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag, kon het in de search niet vinden, dus post ik het maar hier.

We hebben hier in het bedrijf een Easygate server, en daarop wordt gelogd wat elke gebruiker doet. Dit wordt gedaan door middel van Dansguardian.

Nu heb ik het programma Webspy Analyzer gedownload, en ben deze nu aan het testen.

Dit programma werkt wel fijn, duidelijk met balken welke gebruiker het meeste internet, welke sites, de tijd alles, dat haalt hij allemaal mooi uit deze log gegevens.

Nu wil ik dit alles op deze zelfde wijze real time monitoren, Maar krijg die optie in Webspy niet aan het werk.

Weet iemand een goed programma waarmee je dus realtime gegevens kunt zien? Ik wil dit namelijk zowel van de internetsites, als het e-mail als VPN verbinding verkeer. Dit alles wordt zowiezo gelogd op de server, het is alleen een kwestie van goed uitlezen?

Iemand tips?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:42
offtopic:
Waarom wil je realtime internetgebruik monitoren :? :X
Werknemers weten ervan?
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:45:
Nu wil ik dit alles op deze zelfde wijze real time monitoren, Maar krijg die optie in Webspy niet aan het werk.
Die optie zit wel ik Webspy? Krijg je een foutmelding? Op welke manier log je nu? Het programma moet ook op een werkplek kunnen staat? Wat voor netwerk is het uberhaupt?

-

Verwijderd

Topicstarter
Offtopic:

Werknemers weten ervan, ze hebben ervoor getekend dat alles gemonitord en opgeslagen wordt wat ze doen.

Ontopic:
Al het Internet, Email en VPN verkeer loopt allemaal via de Easygate server. Op de Easygate (werkt op Linux) wordt vervolgens alles gelogd met Danguardian. Dat is een stukje software dat in de Easygate zit. Het internetverkeer slaat de Easygate op in een bestand ACCES.LOG die uitgelezen kan worden met oa. een programma als Webspy.

Het probleem met de live logging is, dat de software rechtstreeks in de Easygate moet komen, en daar het bestand ACCES.LOG opent. Nu kom ik dus niet in de Easygate met dit programma (ik kom alleen in de easygate d.m.v. SSH Secure Shell. Zo kan ik in de easygate door de mappen structuur gaan (de logs van het internet verkeer staan in VAR/LOGS/DANSGUARDIAN)

Ik ben helemaal geen held in Linux (heb op marktplaats nu net een bod gedaan op een boek met de begintermen van Linux), en ben nu al blij dat ik al door mapstructuren kan bladeren. Ik heb zelf het vermoeden dat ik deze map moet sharen over het netwerk, en dat ik dan zo wel de log kan uitlezen op het netwerk. Maar zou niet weten hoe dat moet, daarom was mijn vraag of er nog andere programma's zijn, die misschien zelfs geschreven zijn voor het Monitoren van een Easygate

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Klinkt alsof je een share open moet zetten en zo het bestand ACCES.LOG moet benaderen. Verdiep je maar in SAMBA om te begrijpen wat je moet doen.

Tenminste, als ik eht goed begrijp wordt Webspy Analyzer op een Windows machine geinstalleerd die dan toegang moet krijgen tot je EasyGate.

P.S. Probeer de Fax applicatie in de EasyGate, ik heb het zelf geintegreerd en het werkt als een tiet :)

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Topicstarter
Twisted schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:06:
Klinkt alsof je een share open moet zetten en zo het bestand ACCES.LOG moet benaderen. Verdiep je maar in SAMBA om te begrijpen wat je moet doen.

Tenminste, als ik eht goed begrijp wordt Webspy Analyzer op een Windows machine geinstalleerd die dan toegang moet krijgen tot je EasyGate.

P.S. Probeer de Fax applicatie in de EasyGate, ik heb het zelf geintegreerd en het werkt als een tiet :)
Klopt jah, webspy staat op een Windows machine, en deze moet de gegevens halen uit de Easygate.

Wat is de fax applicatie van de Easygate dan? Die ken ik niet......

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:20:
[...]

Klopt jah, webspy staat op een Windows machine, en deze moet de gegevens halen uit de Easygate.

Wat is de fax applicatie van de Easygate dan? Die ken ik niet......
Nah ja, het was wel een tijdje geleden dat ik het in de EasyGate gevrot heb maar de Fax applicatie maakt het je mogelijk om faxen met de EasyGate te versturen en te ontvangen. Dat ales op basis van Hylafax. Als je een fax krijgt wordt die naar je email gestuurd en dat soort fratsen, maar we gaan offtopic.

Als het goed is is Samba al geinstallerd op de EasyGate. Je moet een share aanmaken voor de directory waar dat bestandje staat. Dan kan je dat bestandje ook vanuit Windows benaderen en dus in je programma gebruiken.

http://www.tldp.org/HOWTO/SMB-HOWTO.html

Success

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Pagina: 1