Toon posts:

Mac OS vs Windows

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hee allemaal,

voor school moet ik een opdrachtje maken ( 6 regels ;) ) waarin ik 3 redenen noem waarom een Apple minder last heeft van virussen dan Windows. Nu kan ik er maar 1 bedenken: omdat een apple veel minder gebruikers heeft en dus niet intererssant genoeg is ....

Ik heb al op inet rondgekeken, maar dat gaat ook vooral over waarom de Apple zo goed is en niet specifiek over virus protectie ...

Weten jullie er misschien meer?

Groeten,

StarlightNo1

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de reden die je noemt is volgens mij ook de enige (zinnige reden).
Want het is en blijft natuurlijk mogelijk om er een virus voor te schrijven, alleen doet niemand dat zo snel omdat er maar een zeer beperkt aantal mac users zijn t.o.v. windows users.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
wat dacht je van gebrek aan kennis?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Nu kan ik er maar 1 bedenken: omdat een apple veel minder gebruikers heeft en dus niet intererssant genoeg is ....
En dat is meteen ook een foute reden, aangezien er genoeg voorbeelden zijn van software met weinig gebruikers die wel gexploiteerde veiligheidslekken hebben, en software die veel gebruikt wordt waarvan niet/nauwelijks veiligheidslekken worden misbruikt.

Jij gaat er vanuit dat alle sotware zo lek is als een mandje, wat dus gewoon niet zo is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• andreict
Johnny schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:26:
[...]

En dat is meteen ook een foute reden, aangezien er genoeg voorbeelden zijn van software met weinig gebruikers die wel gexploiteerde veiligheidslekken hebben, en software die veel gebruikt wordt waarvan niet/nauwelijks veiligheidslekken worden misbruikt.

Jij gaat er vanuit dat alle sotware zo lek is als een mandje, wat dus gewoon niet zo is.
mja dat zou je zo kunnen zeggen maar, omdat er geen animo voor is word het ook niet bekend of het lek is ofniet.

Verwijderd

Topicstarter
K, ik heb er nu dus 2:
* geen animo om eventuele lekken op te sporen en een virus te schrijven omdat het maar een kleine impact zou hebben
* te wenig kennis

Hoe kande leraar er nu 3 vragen? :(

Iemand die nog een hele slimme weet? Hij mag heel ver gezocht zijn hoor :)

• andreict
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 14:06:
K, ik heb er nu dus 2:
* geen animo om eventuele lekken op te sporen en een virus te schrijven omdat het maar een kleine impact zou hebben
* te wenig kennis

ja ver zoeken kan er nog wel een bedenken..

spy en adaware word alleen gemaakt voor windows OS om onze bill gates te pesten..

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

andreict schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 14:08:
[...]

ja ver zoeken kan er nog wel een bedenken..

spy en adaware word alleen gemaakt voor windows OS om onze bill gates te pesten..
Die slaat helemaal nergens op. Als de MacOS een evengrote positie zou hebben in de markt als Windows, zouden er net zo goed zulke soorten malware voor Mac OS uitkomen. Het is met Firefox al een tijdje gebeurt. Er werd je gevraagd om een XPI te installeren die een keylogger bevatte. :)

Maar goed, @TS: Dit zal je toch echt zelf moeten bedenken. Hier op GoT gaan we niet je huiswerk voor je maken. :)

[ Voor 10% gewijzigd door pasta op 26-01-2005 14:13 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
hahah dies goed :)

maar ik denk dat de meeste dingen juist ermee te maken hebben dat maar zo weinig mensen een Mac hebben .... Daarom zijn er ook zo weinig virussen ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 14:06:
K, ik heb er nu dus 2:
* te wenig kennis

Een afgeleide van de eerste reden:

Niet alleen is het OS minder interessant voor schrijvers om virussen voor te maken omdat er relatief weinig gebruikers zijn.

Het is ook zo dat je minder risico loopt bij een besmetting. De populatie van Mac's is kleiner dus als er al een virus voor was, dan was de kans ook kleiner dat dat virus jouw machine zou besmetten. Als de meeste van je contacten ook Mac's gebruiken en het virus zich via e-mail adresboeken verspreidt geldt dat minder.

De grootte van de populatie speelt dus een rol. Net als een griepvirus zich in een dichtbevolkte stad waarschijnlijk sneller zal verspreiden dan op het platte land.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Maar goed, @TS: Dit zal je toch echt zelf moeten bedenken. Hier op GoT gaan we niet je huiswerk voor je maken. Dicht dus. :)

[ Voor 5% gewijzigd door pasta op 26-01-2005 14:14 ]

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.