[etherboot] Boot image groter dan 1.44MB floppy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:11

Gotiniens

Fairly odd Tim

Topicstarter
Ik ben bezig met het booten van MS-dos over het netwerk via PXE en etherboot. Nou is het probleem dat de toepassing waar ik het voor wil gebruiken 2 1.44MB floppy's nodig heeft. Nou kan ik wel een image maken van de 1e floppy en van de 2e floppy. Maar ik kan dan de 1 image de 2e image niet laten laden. Ik heb al gezocht op google maar daar beschrijven ze alleen het maken van een image van 1 floppy.

De 2e floppy is maar 1 bestand, dus ik heb ook al gekeken naar het gebruik van een tftproot. Maar dat schijnt met MS-dos totaal niet te werken.

Een image van een win98 bootflop werkt perfect. dus de instellingen van de server zijn goed.

Ook zou het fijn zijn dat we als de image klaar is, we simpel bestanden kunnen toevoegen, om eventuele drivers toe te kunnen voegen. Het liefste zou doet allemaal moeten gebeuren met een windows progje, ik heb wel toegang tot linux, maar dat is niet de standaard desktop hier.

[ Voor 9% gewijzigd door Gotiniens op 26-01-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
kun je die 2 images niet fuseren naar 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumb_8
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 20:06
Ik gebruik gewoon een 2.88MB image, daar past gewoon meer op, dan hoef je ook geen stunts uit te halen om het aan de gang te krijgen....

i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:11

Gotiniens

Fairly odd Tim

Topicstarter
gupje schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:44:
kun je die 2 images niet fuseren naar 1?
Ik heb de 2 images gefuseerd met
cat disk2.img >> disk1.img
Maar dat werkte niet. Hij zag dan gewoon de 2e image niet.
dumb_8 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:47:
Ik gebruik gewoon een 2.88MB image, daar past gewoon meer op, dan hoef je ook geen stunts uit te halen om het aan de gang te krijgen....
Ik heb hier geen 2.88MB floppy's, dus daar kan ik ook geen image van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
Als ik het goed begrijp hoeft de image nooit op een floppy te staan. Je kunt hem dan dus best 2.88 Mb maken. Zou je niet een lege file kunnen maken van 2.88 Mb, daar een dos bootable fat12 bestandssysteem op zetten, die vervolgens mounten en daar dan de rest van je files opzetten. Iets als:
code:
1
2
3
4
5
dd if=/dev/null of=/your/file bs=1k count=2848
mkfs.msdos /your/file
mout -t msdos /your/file /mount/point -o loop
cp file1 file1 /mount/point
umount /mount/point

Deze floppy image is niet bootable, ik weet niet 123 hoe je dat voor elkaar krijgt, maar er is hier ongetwijfeld wel iemand die dat weer weet.

edit:
Nieuwe toevoeging:

In Debian zit een package imagefs dat zo iets voor je doet. Ik ken het verder niet, maar misschien heb je er iets aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Sir Isaac op 27-01-2005 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wat dacht je van een ramdrive aanmaken en daar een image van bakken? logisch dat als je 2 images achter elkaar plakt dat dit niet werkt... ooit van een bestandssysteem gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumb_8
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 20:06
Een 2.88 MB image kun je prima maken met tools zoals winimage @ http://www.winimage.com/ of direct downloaden van http://www.fdos.org/bootdisks/autogen/FDSTD.288.imz

[ Voor 31% gewijzigd door dumb_8 op 02-02-2005 14:22 ]

i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HunterPro schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 09:19:
wat dacht je van een ramdrive aanmaken en daar een image van bakken? logisch dat als je 2 images achter elkaar plakt dat dit niet werkt... ooit van een bestandssysteem gehoord?
Idd, ramdrive gebruiken :) De hele zooi ingepakt in het image zetten (zorgen dat je onder de 1.44MB blijft zodat het op flop past), en dan in de config.sys de ramdrive laden, en in de autoexec de zooi uitpakken naar de ramdrive :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1