Toon posts:

Chello is niet aan te sluiten...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

Een buurvrouw uit onze straat heeft een chello easy doe-het-zelf installatie pakket aangeschaft bij een upc winkel in de stad (arnhem).In de winkel deelde ze ons mee dat het maximaal 3 werdagen kon duren voor het daadwerkelijk werkte.
Ze hadden die dag (vorige week donderdag) ook een computer besteld en die kwam gister (maandag). maar die donderdag en vrijdag probeerde ik al om het internet aan te sluiten.

Wijzelf hebben chello classic thuis en mijn paps ging laat maar zeggen om 12:00 uur naar de upc winkel en op 14:00 zat ik te internetten.Het probleem bij de buurvrouw was alleen dat het nu dus al 5 dagen duurt voor het werkt.

Ik gebruikte een oude laptop van mij met een ethernet kaart om internet verbinding te maken.Maar dat ging tevergeefs. Nou probeerde ik het gister (maandag) weer met de nieuwe computer maar nog steeds geen verbinding.Er was een installatie cdrom meegeleverd, maar toen ik deze op de pc instaleerde dan gaf ie bij de derde stap (1e e-mail en locatie, 2e "regels" accepteren, 3e checkt of computer,ethernet en modem aanwezig waren) gaf ie aan dat de modem niet geactiveerd kon worden en dat ik alles moest nalopen of het wel goed was aangesloten.

Ik had eerder al gekeken met me oude laptop dus.Waarbij in op de installatie cd werd aangegeven dat als ik een andere pc wil gebruiken (dus de eerste pc is verbonden met de pc en ik verwissel dan van computer) dat ik de helpdesk moet bellen.

Nou uit eigen ervaring, zonder router nog, Moest ik als ik op een andere computer verbinding wou maken steeds opnieuw registreren.Maar het probleem is nu dat de modem al 5 dagen geen verbinding aant maken is.

Ik weet totaal niet wat het probleem is.. die moterolla surfboard modem zegt dat ie power heeft en verderest zie je alleen dat ie aant "recieve" en aant "send" is... het lampje van "online" heeft in die 5 dagen geen kick gegeven.

Ik heb de modem gereset (30 seconden van het stroom af. zit GEEN resetknop op),En geen verbinding. Kabels verwisselen,Nope.. (waren er 2) geen verbinding.Direct aangesloten op de wand contact doos, Geen verbinding.

Vandaag (dinsdag) heb ik de upc helpdesk gebeld (22 minuten gesproken !!)Die zijden dus een beetje dingen diek zelf ook wel gedaan heb.... zoals de modem resetten en kabels nakijken... Maar omdat ie het niet deed na de hulp ervan stelde ze voor om een stroringsmannetje er naar te laten kijken en dat hebben we nog even laten wachten omdat ik en mijn paps het nog even willen nakijken.

Ik, omdat ik jullie heb :P
en mijn paps is wat meer technisch (niet wat computers maar die heeft wat meer ervaring)

Daarom wil ik jullie vragen of er iemand iets kan voorstellen wat het probleem kan zijn of wat er gewoon mis kan zijn.Ik ben echt radeloos maar die mensen hebben al "veel" geld uitgegeven en om nou 90 euro uit te geven aan een monteur (wat mss niet hoeft als het HUN fout is)...

Alles is welkom... ik heb veel geprobeerd maar niet alles genoemt.. dus meld en vraag alles.

B.v.D.

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

zijn de kosten niet voor upc als het daar niet werkt?
als je er zeker van bent gewoon een monteur laten komen lijkt me he.. anders even jou modem er tussen prikken??

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 19:10
Je kan idd gewoon een monteur langs laten komen, maar mocht het gebeuren dat het aan JOUW kabels ligt, dus bijvoorbeeld van het modem naar de PC, dan krijg je wel een leuke rekening.

Maar branden alle lampen op het modem zoals het hoort, of blijven deze bijvoorbeeld knipperen? Mocht het laatste het zijn dan gewoon een monteur langs laten komen of nog even je COAX controleren of deze allemaal goed zijn, of alles ff loshalen en opnieuw aansluiten.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Beetje rare vraag. Maar zit er op dat modem ook niet een knopje dat de internet verbinding uitschakeld? Mijn chello modem (thompson) had nl. zo'n knopje. Je kijkt er zo overheen. Is mij in ieder geval gebeurt.... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Nee.. alles is gecontrolleerd.. de tv doet het ook gewoon via die splitter dus de coax kabel is niet kapot en als ik de modem rechtstreeks aansluit op de kabel uit de muur (die dus normaal naar de splitter gaat) dan doet ie het ook niet (me pa zegt dat dat zoiezo niet werkt omdat de tv kabel alleen maar "verstuurd" en niet "ontvangt" en dat dus wel gaat door die splitter ( :S ).

Anyway de enigste lampjes die knipperen zijn de recieve en de send... online heeft niet gebrand.. ik heb gister de stekker er maar uit gelaten mss dat ie dan weer helemaal "schoon" is en dan moek het straks nog maar een keer kijken... me paps gaat straks langs de upc center en daar vraagt ie het een en ander. mijn paps had iig alle kabels nagemeten met een multimeter en alles lijkt ok te zijn.

maar hoort dat ONLINE lampje al te branden zonder dat je de computer er op aangesloten hebt ?

p.s.
altec schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:01:
zijn de kosten niet voor upc als het daar niet werkt?
als je er zeker van bent gewoon een monteur laten komen lijkt me he.. anders even jou modem er tussen prikken??
kan dat wel dan ? want de modem heeft mijn router toch geregistreerd... en het is ook niet de zelfde modem.. ik heb een wat grotere witte kast (weggemoveld dus ik kan niet zien wat voor type enzo) dus ik ben er dan niet zeker van dat dat wel werkt...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 13:30 ]

• Polderdijk
Al heb je een motorola modem dan weet ik dat alle lampjes moeten branden m.u.v. send/receive, deze moeten zo nu en dan knipperen.

Maar als je het modem aanzet moet als het goed is het eerste ledje gaan knipperen, daarna gaat hij branden, dan het volgende ledje, etc. etc.

Is dit bij jouw ook het geval?

En als je naar http://192.168.1.100 browsed, kom je dan wel in het menu van je modem? Zo ja dan moet je even naar je db's enzo kijken of deze 'normaal' zijn.

Verwijderd

Topicstarter
uhm... dat ip adres is toch alleen als er een router in zit ??
want het is gewoon een standaard modem (die je, dit maal, gratis kreeg bij je aansluiting (chello easy))

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

online moet toch altijd branden?????????

Verwijderd

Topicstarter
altec schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:47:
online moet toch altijd branden?????????
als dat zo is dan doet ie dan iig niet bij mij... met of zonder aansluiting van de utp kabel..

• Polderdijk
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:43:
uhm... dat ip adres is toch alleen als er een router in zit ??
want het is gewoon een standaard modem (die je, dit maal, gratis kreeg bij je aansluiting (chello easy))
Nee dat is het IP van het modem, dus dat kastje wat je er gratis bij hebt gekregen. Als je namelijk daar naartoe gaat dan krijg je allemaal instellingen enzo te zien!

check anders ff http://www.chelloo.com/content/view/47/28/

En het moet trouwens zijn http://192.168.100.1 !!

Verwijderd

Had hier ook zo'n probleem met een motorola, na 't aansluiten gedroeg deze zich als een router ipv. van een modem...mocht je dus ergens 192.xx.xx.xx oid zien zou dat ook nog 't geval kunnen zijn.....was hier opgelost met een belletje naar de provider die em niet goed aangemeld had... :(

• Polderdijk
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:52:
Had hier ook zo'n probleem met een motorola, na 't aansluiten gedroeg deze zich als een router ipv. van een modem...mocht je dus ergens 192.xx.xx.xx oid zien zou dat ook nog 't geval kunnen zijn.....was hier opgelost met een belletje naar de provider die em niet goed aangemeld had... :(
Het nieuwe motorola kan je volgens mij idd ook gebruiken als een 'soort' DHCP, hij kan dacht ik tot aan 50 PC's IP adressen uitdelen, maar een 'normale' router er tussen lijkt me toch een beter alternatief!

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat ip adres werk (bij mij dan).. dus dat werkt dan vast ook bij de buurvrouw..
Maar waar moet ik dan naar kijken.. want ik heb een paar keuze menus (boven in beeld)
op de eerste "status" pagina zie ik bij mijzelf staan:

Establish IP Connectivity using DHCP Done
Acquire Downstream Channel Done
Obtain Upstream Parameters Done
Establish Time Of Day Done
Transfer Operational Parameters through TFTP Done
Register Connection Done
Initialize Baseline Privacy Skipped

Waar moet ik dan kijken op die modem bij mijn buurvrouw ?.. en kan ik daar dan in vinden of ie iets ontvangt of geactiveerd is.... in de handleiding word namelijk niks vermeld over dat ip dus als ik er in ga prutsen ligt natuurlijk straks de fout bij mij als er iemand naar kijkt en dat kost ze dan weer klauwe met geld...

Verwijderd

In de winkel waar ik werk leveren we ook die upc doe-het-zelf paketten en de gemiddelde tijd voordat je bent aangesloten is 5 'werkdagen' dus weet niet of dat per regio anders is..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 14:06:
In de winkel waar ik werk leveren we ook die upc doe-het-zelf paketten en de gemiddelde tijd voordat je bent aangesloten is 5 'werkdagen' dus weet niet of dat per regio anders is..
we zitten dus in gelderland,arnhem en in de upc center wisten ze ons mede te delen dat het dus 3 werkdagen, HOOGUIT, zou duren...

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mensen het is vrij simpel: als recieve en send knipperen is het modem gewoon offline. Je kan dan wel in het menu van de motorola gaan kijken maar daar zie je toch niks boeiends op dit moment. TS heeft al het mogelijke gedaan, ook rechtstreeks aansluiten op AOP zonder splitter (met de kabel die meegeleverd is neem ik aan). Als klant kan je niet meer doen dan dat.
me pa zegt dat dat zoiezo niet werkt omdat de tv kabel alleen maar "verstuurd" en niet "ontvangt" en dat dus wel gaat door die splitter
Tja, dit klopt niet. Als het zo zou zijn zou er nooit communicatie mogelijk zijn omdat er niks richting UPC netwerk zou gaan. En voor internet heb je dat wel nodig :) Denk ook aan de oude coaxnetwerken bijvoorbeeld.

Mijn advies: Laat de installateur maar komen, je hebt alles gedaan wat in jouw macht ligt.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
- Heeft ze een zwart motorola type (SB5100) of een wit motorola type (SB4100/SB4200) ?
- Als het lampje Power continue brand is dat gedeelte in orde!
- Als het lampje Receive continue brand betekent dit dat er een goed Downstream signaal is gevonden, als deze blijft knipperen houdt dat in dat er geen signaal binnenkomt op het modem.
- Als het lampje Send continue brand betekent dit dat er een goed Upstream signaal is gevonden, als deze blijft knipperen houdt dat in dat er geen goed upstream signaal binnenkomt op het modem.
- Als het lampje Online continue brand betekent dit dat het modem gereed is voor gebruik en heeft het zich via de DHCP server aangemeldt en dus ook goed in de database bij UPC staat, als deze blijft knipperen is er dus iets niet in orde bij de database van UPC (serienummer/mac-adres modem geblokkeert om aan te melden).
- Als het lampje Activity continue staat te knipperen dan zou er dus een verbinding moeten zijn ontstaan tussen je computer en je kabelmodem. Deze staat normaal gesproken niet continue te branden, maar te knipperen (data pakketjes verzenden/ontvangen).

Goed, het modem wat daar dus staat gaat door tot aan het derde lampje, Power en Receive branden continue toch ?
Als het Send lampje staat te knipperen houdt dit in dat er geen signaal van het modem naar de chello centrale kan worden doorgestuurt, vandaar dat UPC altijd adviseert om je modem zo dicht mogelijk bij je EERSTE kabelaansluiting aan te sluiten. Vaak hebben mensen diverse splitters/vertakkingen/niet retourgeschikte versterkers! er tussen zitten waardoor en het signaal slechter wordt en als er een niet retourgeschikte versterker tussenzit, dan zal er nooit een signaal vanaf het modem naar de chello centrale teruggestuurd kunnen worden omdat dit geblokkeert wordt door die versterker (voor het normaal analoge tv kijken heb je uiteraard maar een 1-weg signaal, het signaal wat van de centrale naar het desbetreffende huis wordt gestuurt).

Dus mocht het zo zijn dat er een versterker tussenzit ergens, zorg ervoor dat het modem daarvoor geplaatst wordt en dat het modem echt op de hoofdkabel zit aangesloten (om zodoende uit te sluiten dat het probleem zich niet binnenshuis zit).

Dan kunnen er nog 2 andere oorzaken zijn waardoor het Send lampje blijft knipperen.
1. Hoe dit precies in jouw regio in elkaar zit weet ik niet, maar in sommige regio's komt het voor, dat er speciale filters in de eindversterker kast (dus het UPC kastje ergens in de straat waar jouw kabel in huis vandaan komt) zijn geplaatst om het illegaal gebruik van kabelmodems tegen te gaan. Als er zo'n speciale filter is geplaatst in zo'n EV-kast dan zal je nooit en te nimmer een modem in die woning kunnen plaatsen omdat het signaal simpelweg geblokkeert wordt door die filter. In dat geval moet er gewoon een kabelmonteur ff dat filtertje eruit halen (binnen 30seconden gebeurt) en zal je modem daarna wel kunnen aanmelden.
2. Het kan ook zijn dat je WandContactDoos (WCD) in je woning, dus daar waar je eerste kabelaansluiting zit (waar je je radio/tv stekkers inplugt), ook niet retourgeschikt is (voornl. oudere huizen met oude WCD's hebben dit), waardoor het signaal daardoor ook geblokkeert kan worden.

Dus nogmaals, zodra het lampje Online niet continue brand en Activity niet knippert hoef je al niets op de computer uit te gaan voeren, aangezien het probleem dan puur bij het modem ligt (kabelsignaal probleem/modem kan zich niet aanmelden).

Ga dus zelf even na of het modem wel DIRECT op het eerste kabelaansluitingspunt staat zonder versterker/splitters wat dan ook, dit verslechtert alleen maar je signaal. Zodra het modem daar al staat en het probleem blijft zich voordoen, moet er gewoon een afspraak gemaakt worden voor een kabelmonteur, die zal dan de dingen gaan bekijken die ik hierboven heb uitgelegt.

Ik hoop dat iedereen nu een beetje begrijpt hoe de vork in elkaar steekt met die modems en dat dit soort problemen sneller worden opgelost door UPC, zodra jijzelf gewoon goed aangeeft wat er in theorie aan de hand kan zijn zal UPC direct kunnen beoordelen wat er niet goed aan is en daar actie op ondernemen (onder het mom van ... een betere toekomst, begin bij jezelf :)).

(whoops, lang verhaal geworden).......

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Enforcer schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 14:25:

Dan kunnen er nog 2 andere oorzaken zijn waardoor het Send lampje blijft knipperen.
1. Hoe dit precies in jouw regio in elkaar zit weet ik niet, maar in sommige regio's komt het voor, dat er speciale filters in de eindversterker kast (dus het UPC kastje ergens in de straat waar jouw kabel in huis vandaan komt) zijn geplaatst om het illegaal gebruik van kabelmodems tegen te gaan. Als er zo'n speciale filter is geplaatst in zo'n EV-kast dan zal je nooit en te nimmer een modem in die woning kunnen plaatsen omdat het signaal simpelweg geblokkeert wordt door die filter. In dat geval moet er gewoon een kabelmonteur ff dat filtertje eruit halen (binnen 30seconden gebeurt) en zal je modem daarna wel kunnen aanmelden.
2. Het kan ook zijn dat je WandContactDoos (WCD) in je woning, dus daar waar je eerste kabelaansluiting zit (waar je je radio/tv stekkers inplugt), ook niet retourgeschikt is (voornl. oudere huizen met oude WCD's hebben dit), waardoor het signaal daardoor ook geblokkeert kan worden.
Optie 3: Het retoursignaal staat nog uitgeschakeld in de eindversterker. Dit is bij de meeste eindversterkers in Arnhem van afstand te bedienen, maar ik neem aan dat dat door helpdesk UPC al gecontroleerd is :)

• Kcilium
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01 16:45
Modem uit
netwerkkaart op dhcp
modem aan
dan krijg je een ip adres (kan de eerste keer een uurtje duren)
met de thompson is dat een 10.x.x.x nummer
dan ga je naar http://provisioning.upc.nl
loop je dat verhaal af
modem+netwerkkaart is dan aangemeld bij upc
modem uit
pc restarten
modem aan
en voila u heeft internet

niet meer niet minder

2 beer or not 2 beer thats the question

Verwijderd

Topicstarter
idd een lang verhaal maar heb dit helemaal doorgelezen en kom IK tot de conclusie dat het probleem zich dus bevind in de kabelmodem en daarvoor (contact in muur en de verdeelkast in de straat of upc centrale)... maar dan hadden ze dat toch vast wel gezien in de computer bij de helpdesk ??... dus als ik het zo aansluit en het online gaat NIET branden dan is er dus iets mis... in princiepe hoeft de computer niet van pas te komen als online lampje niet gaat branden... (die send en recieve blijven ieder zoon ~45 seconden knipperen en wisselen elkaar af.. dus eerst send laat maar zeggen.. en die blijft dan branden en dan gaat recieve weer... en zo voort)

edit:
Kcilium schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 14:40:
Modem uit
netwerkkaart op dhcp
modem aan
dan krijg je een ip adres (kan de eerste keer een uurtje duren)
met de thompson is dat een 10.x.x.x nummer
dan ga je naar http://provisioning.upc.nl
loop je dat verhaal af
modem+netwerkkaart is dan aangemeld bij upc
modem uit
pc restarten
modem aan
en voila u heeft internet

niet meer niet minder
Jah.. dat had ik wel bij mijn aansluiting dat ik die site moes bezoeken... in het instalatie boekje(buurvrouw) kon ik alleen naar www.chello.nl en dan zou het aanmeld scherm komen... de helpdesk verwees mij naar http://prof.upc.nl maar dat werkte dus allemaal niet (lampje online brande toen dus ook niet).... maar idd.. die stappen werkte bij mij dus wel gelijk... maar dus niet bij het buurvrouwtje :P

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 15:08 ]

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klopt helemaal... als je modem gewoon direct op de hoofdaansluiting staat en het Online lampje niet continue brandt kan je verder zelf niks doen en moet er een kabelmonteur komen, dit heeft totaal niets met je computer te maken, ook zonder computer moet het modem gewoon continue op Online staat branden.

Helpdesk bellen en zsm een afspraak maken om een kabelmonteur langs te laten komen, aangezien jullie er verder niks aan kunnen veranderen, dingen instellen/veranderen op de computer heeft totaal geen zin als het modem niet eens Online staat.

Verwijderd

Topicstarter
Nou mooi.. dan ga ik er zo nog even naartoe om jullie bevindingen uit te zoeken en als het dan niet werkt dan laten we een monteur komen...Bedankt iig voor alle berichten en hulp.

Verwijderd

Topicstarter
nou jongens.. iedereen bedankt... ondanks jullie hulp lag het probleem toch bij chello... ze hadden de blokkade in de computer er nog niet afgehaald.... na 3 telefoontjes was het gelukt :O
wel weer 5 euro weg aan helpdesk kosten maarja... je kan niet alles hebben natuurlijk... stelletje klootdrollen :(

Maar het werkt en toch bedankt voor ieders hulp

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 12:17
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:35:
nou jongens.. iedereen bedankt... ondanks jullie hulp lag het probleem toch bij chello... ze hadden de blokkade in de computer er nog niet afgehaald.... na 3 telefoontjes was het gelukt :O
wel weer 5 euro weg aan helpdesk kosten maarja... je kan niet alles hebben natuurlijk... stelletje klootdrollen :(

Nu snap je waarom het Chello easy heet 8)7

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:35:

Niks 'blokkade in de computer' - ze waren vergeten de retourtap (die in de versterkerkast in de straat zit) open te zetten. Als iemand daar na 22 minuten aan de lijn niet achter kon komen verdient hij een enorme trap onder z'n kont :(

Valt tenminste mee dat je ergens woont waar de taps op afstand bediend kunnen worden, in boerengaten (en R'dam/A'dam O-) ) had daar een monteur heengemoeten...

Oslik blyat! Oslik!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 23:29
dion_b schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:07:
[...]

Niks 'blokkade in de computer' - ze waren vergeten de retourtap (die in de versterkerkast in de straat zit) open te zetten. Als iemand daar na 22 minuten aan de lijn niet achter kon komen verdient hij een enorme trap onder z'n kont :(

Valt tenminste mee dat je ergens woont waar de taps op afstand bediend kunnen worden, in boerengaten (en R'dam/A'dam O-) ) had daar een monteur heengemoeten...
Werk er, en men had er eigelijk na 5 min al achter moeten zijn idd.
Pagina: 1