Wep en WPA tegelijkertijd ?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 10:06
Hoi,

Ik heb een aantal apparaten die WPA ondersteunen en 1 die alleen WEB ondersteund.
Kun je beide tegelijkertijd gebruiken of ben je, omdat er 1 geen WPA ondersteund, veroordeeld tot WEB.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Afhankelijk ofdat je router je die mogelijkhied geeft of niet. Zijn er maar heel weinig die het kunnen. Mijn Asus 500g zou het moeten kunnen, maar ik heb het nog niet aan de praat gekregen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Ik denk niet dat het gaat lukken, ik denk dat het conflicten gaat geven of dat je het gewoon niet aan de praat krijgt. Bedoel je trouwens geen WEP? (wep encryption protocol). Ik denk dat WPA toch een betere beveiliging bied voor je draadloze verbinding dan WEP. Welk apparaat ondersteund WPA niet? Is dat je wifi kaartje of je router? Als het je wifi kaartje is dan wil het nog weleens helpen om een nieuwere versie van je wifi applicatie te downloaden en te installern. Was bij mij aan de orde bij mijn Intel software. Toen had ik namelijk wel de mogelijkheid om WPA te instellen.

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 10:06
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ben niet zo in vorm vandaag maar bedoel uiteraard WEP 8)7 . Mijn notebook en pda kunnen WPA aan maar mijn Pinnacle Showcenter heeft alleen WEP. Nu ben ik dus verplicht om mijn notebook en pda ook via WEP te laten werken. Helaas.

Verwijderd

Je kan de veiligheid van je WAN natuurlijk verhogen door in de router de MAC adressen van de apparaten in te vullen die als enige toegang mogen krijgen.

Dat is toch alweer een extra barriëre

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:29:
Je kan de veiligheid van je WAN natuurlijk verhogen door in de router de MAC adressen van de apparaten in te vullen die als enige toegang mogen krijgen.

Dat is toch alweer een extra barriëre
En je SSID verbergen. Deze twee methoden zijn echter makkelijk te omzeilen met behulp van een iets geavanceerder programma maar ze dragen toch bij tot de veiligheid van je WLAN. De encryptie blijft natuurlijk wel het belangrijkste.

Verwijderd

ewf2003 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 14:30:
Mijn notebook en pda kunnen WPA aan maar mijn Pinnacle Showcenter heeft alleen WEP.
Uh is er geen firmware update voor je showcenter waardoor je wel met WPA kan draaien...
WEP encryptie is niet bepaald super safe.. ( uiteraard altijd beter dan geen encryptie ;) )

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja, dat zul je toch echt moeten uitproberen of je AP dat wel of niet aan kan (en eventueel even in de manual kijken).

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.